StoryEditor

Princípy ostávajú, nástroje sa menia

19.05.2022, 00:00

Range Rover piatej generácie si zachováva ikonickú identitu predošlých generácií, no má toľko noviniek ako nikdy doteraz.

Vyše 50 rokov Range Rover symbolom nezameniteľného charakteru, luxusu a off-roadových schopností. Piata generácia si zachováva všetky dizajnové princípy – počnúc tzv. plávajúcou strechou, teda so schovanými stĺpikmi, ktorá smerom dozadu klesá, cez výraznú horizontálnu líniu, strmé čelné sklo, až po proporcie s krátkym previsom vpredu a dlhším vzadu – no vynáša ich do vyšších sfér. Vďaka tomu má sofistikovanejší a harmonickejší dizajn, zároveň je ale majestátnejšia a elegantnejšia ako kedykoľvek predtým. Zadná časť v štýle Boat Tail pripomína zužujúci sa trup jachty, o to viac, že skupinové svetlá sú neviditeľné pokým sa nerozsvietia. Mimochodom, prvýkrát v histórii môže mať Range Rover až 23-palcové kolesá.

image
Range Rover

Digitálny svet

Prístrojová doska je očistená od všetkého zbytočného, čo by narúšalo harmóniu a celistvosť celku, dokonca aj výduchy klimatizácie sú zapracované do horizontálnej štruktúry tak, aby splývali s prístrojovou doskou. Dominantou je 13,1-palcový dotykový displej – najväčší v histórii automobilky – so zaobleným sklom s hmatovou spätnou väzbou. Informačno-zábavný systém Pivi Pro je nonstop online, aby sa mohol aktualizovať na diaľku a váš Range Rover nikdy nezostarol. Navyše má dve eSIM karty, takže sa systém, funkcie či aplikácie ani počas aktualizácie nespomaľujú. Okrem toho má záložný akumulátor, ktorý zabezpečuje okamžitý nábeh systému. Nechýba rozhranie Apple Carplay a Android Auto pre bezdrôtové zrkadlenie smartónu, WiFi s možnosťou pripojenia 8 zariadení, streamovanie Spotify, hlasový asistent Amazon Alexa, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a v aute môže byť až 8 USB-C konektorov. Digitálny je aj prístrojový štít, v jeho prípade hovoríme o uhlopriečke 13,7 palca. Samozrejmosťou sú výberové materiály, najprecíznejšie spracovanie, päť-, sedem- aj štvormiestna verzia s dvoma polohovateľnými sedadlami Executive Class v druhom rade a maximálnym komfortom. Od roku 2013 si zákazníci môžu vybrať spomedzi klasickej a verzie s predĺženým rázvorom osí náprav. Piata generácia v tejto možnosti pokračuje. 

image
Range Rover

Hluk nemá nárok

Nový Range Rover je najtichším autom vo svojej triede. Základom je celkom nová podlahová platforma MLA-Flex, ktorá má o 50 % vyššiu torznú tuhosť, ako mala predošlá generácia, čo výrazne eliminuje prenos vibrácií a hluku do kabíny cez karosériu. Veľký podiel zohráva aj optimalizovaný hnací reťazec, hladké povrchy karosérie s mimoriadne presným lícovaním a mohol by som pokračovať, tých riešení, ktoré ovplyvnili zníženie hluku, je omnoho viac. Celkovo sa konštruktérom podarilo znížiť hluk v kabíne o 24 %, a to je hodnota pred technológiou aktívnej eliminácie hluku ANC (Active Noise Cancelling). Snímače a reproduktory ANC sú v hlavových opierkach – čo najbližšie k ušiam vodiča a cestujúcich, čím sa zvyšuje efektivita systému. O to čistejšie si budete môcť vychutnávať tóny svojich obľúbených interpretov z high-end audiosytému Meridian Signature Sound System.

image
Range Rover

Mesto aj odľahlé samoty

Veľkú pozornosť venovali konštruktéri jazdným vlastnostiam, a to z každého uhla pohľadu – komfortu, dynamiky, ovládateľnosti, off-roadových vlastností... Všetky modely majú sériovo pririaďovanie zadných kolies, vďaka ktorému má nový Range Rover polomer otáčania 10,95, predĺžený  11,54 metra. Je teda mimoriadne obratný a zároveň je vo vysokých rýchlostiach nesmierne stabilný. Štandardnou výbavou je aj elektronicky ovládaný vzduchový podvozok so systémom Dynamic Response Pro, ktorý zabezpečuje hladký prejazd zákrutami, a tiež systém Terrain Response 2, ktorý prispôsobí všetky relevantné systémy vozidla charakteru terénu.

image
Range Rover

Každému po chuti

Nová podlahová platforma MLA-Flex umožňuje integrovať všetky možné pohony – benzínový, dieselový, plug-in hybridný aj čisto elektrický, ktorý príde na trh v roku 2024. Zo širokej ponuky si vyberie skutočne každý. Vlajkovou loďou je nový, dvoma turbodúchadlami preplňovaný 4,4-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 530 k a krútiacim momentom 750 Nm. Napriek svojim majestátnym rozmerom Range Rover s týmto motorom zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 250 km/h.

Viac info: www.landrover.sk/vehicles-new-range-rover

image
Range Rover
menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
21. december 2024 17:58