StoryEditor

Zastúpenie nadnárodnej spoločnosti v Košiciach môže byť svetové a vysoko efektívne

15.07.2022, 12:00

Nové softvérové riešenia, ktoré uľahčujú firmám podnikanie, alebo produkčné zariadenia pre profesionálnych tlačiarov nie sú určené len pre veľké spoločnosti často koncentrované v Bratislave, či na západnom Slovensku. Ladislav Blanár z Konica Minolta už viac ako 20 rokov dokazuje, že aj zastúpenie firmy v Košiciach môže byť unikátne a prinášať vysokú profitabilitu.

Už viac ako 20 rokov pôsobíte na rôznych pozíciách  v Konica Minolta. Čím si vás táto spoločnosť získala?

V Konica Minolta som začínal na pozícií obchodného reprezentanta. Posledných deväť rokov som obchodným riaditeľom pre oblasť stredného a východného Slovenska. Mojim základným cieľom je prinášať pre tieto firmy, či inštitúcie riešenia, ktoré im uľahčia život a podnikanie. Úspech v podnikaní totiž nie je len otázkou peňazí, ale skôr nastavenia vedenia firmy a jej zamestnancov. Spolu s mojim tímom ľudí pomáhame firmám na východnom a strednom Slovensku robiť veľké veci, posúvať ich dopredu a zvyšovať ich konkurencieschopnosť.

image
Shutterstock

Konica Minolta je pôvodom japonská spoločnosť. Ako ste sa dokázali zžiť s odlišnou pracovnou mentalitou a prostredím?

Filozofia Konica Minolta vychádza z tradičnej japonskej  kultúry, kde zamestnanci sú na prvom mieste.  Pracovné podmienky sú na vysokej úrovni a zamestnanci sú u nás spokojní. Dokazuje to minimálna fluktuácia zamestnancov. Sme agilná spoločnosť, ktorá sa počas viac ako storočnej histórie dokázala niekoľkokrát transformovať na nové trendy a súčasne sa vždy snažila stať lídrom v danej oblasti. Počas mojej kariéry som zažil vrcholy ako aj krízy. Konica Minolta sa neprofiluje iba ako výrobca multifunkčných a produkčných zariadení, ale má niekoľko plnohodnotných divízií, vďaka ktorým dokázala všetky ekonomické krízy ustáť bez väčších ťažkostí.

Akí sú firemní klienti z východného a stredného Slovenska? Je rozdiel uzatvárať zmluvy tu v porovnaní so zvyškom Slovenska?

Táto oblasť Slovenska má svoje špecifiká. U nás poznáme takmer každého klienta osobne. Tieto vzťahy nejedenkrát prešli z čisto profesionálneho prístupu k priateľskému. Osobný kontakt a dodržiavanie dohodnutého je základom k tomu ako byť na strednom a východom Slovensku úspešný. Ide o náročnú a zdĺhavú formu budovania dôvery. Tá však z dlhodobého hľadiska prináša svoje ovocie.

image
Shutterstock

Konica Minolta je už niekoľko rokov jednotkou na trhu. Čim si vysvetľujete tento úspech?

Áno, je to tak, sme lídrom. Konica Minolta v sebe spája niekoľko vecí. Jednak sú to kvalitné zariadenia a riešenia. Konica Minolta má po celom svete niekoľko inovačných centier, ktoré prinášajú nové nápady ako zjednodušiť firmám podnikanie. Druhou prednosťou je sofistikovaný a prepracovaný  servis. Treťou veľkou prednosťou je proklientsky nastavený obchodný systém.  Niektoré zariadenia či riešenia si môžu vyžadovať väčšie investície. Dokážeme sa prispôsobiť potrebám firiem a vždy nájsť spôsob ako posunúť firmu ďalej, napríklad aj  financovaním navrhnutého riešenia.

Aké zariadenia či softvérové riešenia ponúka Konica Minolta aktuálne  pre svojich zákazníkov?

Z produkčných zariadení je to najmä naša vlaková loď KM-1 pre industriálnu tlač. KM-1 ponúka posun od ofsetu malých objemov ku digitálnej atramentovej tlači. Tajomstvo úspechu KM-1 tkvie vo využívaní UV atramentov, vďaka čomu dokáže tlačiť nielen na papier, ale tiež na plastové materiály. Potlačiteľná plocha  veľkosti B2+ poskytuje ďalšie možnosti využitia tlače a generovania zisku. Na KM-1 zákazníci dokážu tlačiť aj obojstranne a rozšíriť svoje služby o výrobu obalov alebo časopisov. Následne dokážu tieto výstupy zušľachtiť na strojoch typu MGI JET Varnish.

image
Pexels

Druhou veľkou oblasťou, ktorá môže byť pre firmy zaujímavá sú praktické softvérové riešenia. Tie pozostávajú z automatizácie niektorých procesov vo firmách ako je digitalizácia, DMS, vyťažovanie dokumentov, či dochádzkový a stravovací systém. Neodmysliteľnou súčasťou portfólia Konica Minolta sú inteligentné kamerové a softvérové systémy Mobotix, ktoré sú našou pýchou posledných 7 rokov. Našou snahou je odbremeniť firmy od papierov a zavádzať aj u nich prvky kancelárie 21. storočia.

.

image

Ladislav Blanár

Konica Minolta

Ladislav Blanár, Konica Minolta

Vyštudoval Technickú univerzitu v Košiciach. V Konica Minolta začínal pred rokom 2000 na pozícii obchodného reprezentanta. Medzi jeho najväčšie pracovné úspechy patria ľudia, ktorí so mnou aktuálne pracujú, ale aj tí, s ktorými som mal česť spolupracovať v minulosti. Aktuálne pôsobí ako obchodný riaditeľ Konica Minolta pre Stredné a Východné Slovensko.

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
22. november 2024 11:00