StoryEditor

Vďaka vášni vyhral olympiádu a založil miliónovú značku

04.10.2022, 00:00

Napriek víťazstvám považuje Lasse Kjus za najväčší úspech svoj vlastný biznis. Rozprávať o ňom bude na Biznis konferencii Slovenskej sporiteľne. A práve o ňom bude rozprávať na Biznis konferencii Slovenskej sporiteľne.

Keď zjazdár zašiel slávny slalom

Lasse Kjus je dodnes považovaný za jedného z najlepších zjazdárov histórie. Počas svojej kariéry získal na zimnej olympiáde a majstrovstvách sveta spolu 16 medailí, má dva veľké glóbusy za celkové víťazstvo. Napriek tomu je najznámejším momentom jeho lyžiarskej kariéry zrejme 3. miesto v slalome na pretekoch svetového pohára.

V roku 1999 totiž odštartoval preteky vo Wengene chybou, v podstate zadkom napred. Napriek tomu, že stratil veľa sekúnd, nevzdal sa a konečné tretie miesto bolo jeho najlepším slalomárskym výsledkom vo Svetovom pohári. Nevadilo mu ani, že preteky museli na päť minút prerušiť, pretože sa mu smiali prakticky všetci na svahu.

Z túžby byť rýchlejší vznikol biznis

A práve vášeň pre samotné lyžovanie a túžba byť perfektným ho priviedla aj do biznisu. Výrobcovia lyžiarskeho vybavenia vždy dodávali najlepším lyžiarom najlepšie lyžiarky a lyže. Ale s oblečením, ktoré by tiež pomohlo pretekárom byť rýchlejším, to bolo v 90. rokoch horšie. A práve to chýbalo Kjusovi a tak na prelome tisícročí založil značku Kjus.

„Motiváciou bolo priniesť technológiu do lyžiarskeho oblečenia,“ povedal Kjus pre kjus.com. Od začiatku sa spolu so svojim tímom sústredil aj na budovanie samotnej značky Kjus. Vybrať jeho priezvisko nebol podľa jeho vlastných slov najlepší nápad, pretože je ťažké ho správne vysloviť.

V tom čase však bol najlepším lyžiarom, takže jeho meno poznali všetci. Práve preto sa sústredili na najdôležitejšie lyžiarske trhy – USA, Švajčiarsko a Rakúsko. „Vybrali sme obchody s najlepším zákazníckym servisom, aby sme vášnivým lyžiarom vysvetlili technické výhody nášho produktu," vysvetľuje Lasse Kjus úvodnú stratégiu firmy. Medzi ich najväčšie inovácie patria napríklad tkaniny, ktoré regulujú telesnú teplotu, ponúkajú voľnosť pohybu a komfort.

Neskôr začali vyrábať aj vybavenie pre golf, kde tiež uspeli vďaka technickým inováciám. A práve líder v tejto oblasti, Acushnet Company, kúpil v roku 2019 značku Kjus. Legendárny lyžiar zostal jej tvárou a jeho spoločnosť LK Norway je nórskym distribútorom.  „Počas svojej kariéry som získal 16 medailí na olympiádach a majstrovstvách sveta. Dvakrát som vyhral Svetový pohár. Ale mojím najväčším úspechom bolo založenie značky Kjus,“ dodáva slávny lyžiar.

image
Slovenská sporiteľňa

Kjus vystúpi na najväčšom podujatí jesene

Lasse Kjus porozpráva o svojej podnikateľskej ceste na Biznis konferencii Slovenskej sporiteľne, najväčšom biznis podujatí jesene, ktorá sa uskutoční 20. októbra 2022 v Starej tržnici. Jej hlavnou témou sú inovácie v biznise, ktoré sú správnou reakciou na krízu. Okrem slávneho lyžiara na nej vystúpi aj Craig Ramsay, hlavný tréner slovenskej hokejovej reprezentácie, Michaela Musilová, slovenská marsonautka, Peter Krutil, šéf Slovenskej sporiteľňa a jeho kolegyňa Vesna, holografická bankárka.

Každý lyžiar vie, že keď pri zjazde pribrzdí, tak prehral. V biznise však treba občas pribrzdiť, aby si vyhral. Práve o chybách v podnikaní bude otvorene rozprávať Michaela Šišková, spoluzakladateľka biotechnologickej spoločnosti DNA ERA, spolu s Andrejom Krištúfkom, ktorý bol jedným z prvých zamestnancov úspešného slovenského startupu Slido.

Na konferenciu sa stále môžete zaregistrovať, stačí kliknút na www.slsp.sk/bizniskonferencia. Tam nájdete aj ďalšie informácie.

image
Slovenská sporiteľňa
menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
03. december 2024 19:00