StoryEditor

Ako prebieha vymáhanie pohľadávok pre právnické osoby?

22.03.2023, 00:00

Nezaplatená faktúra je nepríjemným problémom, s ktorým sa stretol snáď každý podnikateľ. Niektorí klienti jednoducho na faktúru zabudnú a po upozornení ju zaplatia, iní na výzvy nereagujú a na prvý pohľad sa zdá, že peniaze za svoje produkty alebo služby už neuvidíte. V takomto prípade je nutné pristúpiť k vymáhaniu pohľadávok. Ako celý proces vymáhania prebieha?

Dôležité je obrátiť sa na odborníka

Vymáhanie pohľadávok je komplikovaný a často nepríjemný proces, ktorý sa spája s množstvom byrokracie a vybavovania. Na to, aby bol úspešný, je dôležité obrátiť sa na odborníka, ktorý vie, čo robiť. Ten mnohokrát dokáže vyriešiť celú situáciu aj bez toho, aby sa problém dostal na súd a ťahal sa niekoľko týždňov či mesiacov.

S vymáhaním pohľadávok vám v súčasnosti pomôžu viaceré spoločnosti vrátane call centier, ako napríklad Credit Call, ktoré vám dokážu okrem toho poskytnúť aj ďalšie praktické služby. K nim sa radia telemarketing či zákaznícka infolinka.

Myslite na prevenciu

Výborným riešením, vďaka ktorému sa dokážete vyhnúť náročnému vymáhaniu pohľadávok, je skoré inkaso. V praxi to znamená, že tesne pred splatnosťou pohľadávky alebo po nej klienta kontaktujete s tým, či bude faktúra uhradená a kedy. Ak by nastal nejaký problém na klientovej strane, môžete mu napríklad predĺžiť splatnosť a vyhnúť sa tak nezaplatenej faktúre.

Služba skorého inkasa je mnohokrát súčasťou služieb call centra. Odpadá vám tak povinnosť sledovania splatnosti faktúr a následného kontaktovania klientov.

image
Unsplash.com

Ako prebieha proces vymáhania pohľadávok pre právnické osoby?

Ak klient nereaguje na vaše výzvy, je nutné obrátiť sa na call centrum, ktoré začne s mimosúdnym vymáhaním pohľadávok. Tento proces prebieha spravidla v písomnej, telefonickej a niekedy aj osobnej forme. Cieľom je, aby dlžník uznal záväzok a splatil ho alebo prijal splátkový kalendár.

V prípade, že mimosúdne vyjednávanie nie je úspešné, prechádza sa do ďalšej fázy, ktorou je súdne vymáhanie. Call centrum Credit Call vám umožňuje využiť služby partnerskej advokátskej kancelárie alebo vášho vlastného právnika. Následne sa pripraví žaloba a začne sa pojednávanie.

Zbavte sa starostí s vymáhaním aj vy

Vymáhanie pohľadávok je časovo náročný proces. Ak máte veľa iných starostí a nemáte priestor na to, aby ste celú situáciu riešili sami, prenechajte všetku zodpovednosť za nezaplatené faktúry na profesionáloch. Zverte sa do rúk call centru s množstvom skúseností a vyhnite sa finančným problémom, ktoré by vám mohli vzniknúť z dôvodu nezaplatených faktúr.

 

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
21. december 2024 23:50