StoryEditor

Ako zaujať zákazníkov a zvýšiť predaje v obchode? Máme kľúč k úspechu

30.03.2023, 00:00

Ak plánujete zariaďovať svoju novú predajňu, prípadne prerábate tú starú, zbystrite pozornosť. Vo svojej predajni by ste sa nemali cítiť dobre iba vy, ale najmä vaši zákazníci. Naučte sa prezentovať tovar príťažlivým spôsobom.

Poďme si predstaviť zopár zlatých pravidiel, ktoré nenásilne prilákajú zákazníkov bez toho, aby si to sami uvedomili. Ak všetky tieto pravidlá dodržíte, docielite dokonalé rozloženie a atmosféru predajne.

Tajomstvo úspechu je jednoduché – sklenená vitrína

Hoci existuje množstvo spôsobov usporiadania predajní, všetky majú spoločnú jednu vec. Primárne by ste sa mali sústrediť na to, kde tovar uložíte. Skvelou voľbou sú vitríny. Ide o  minimalistický, no moderný doplnok, ktorý môže opticky zväčšiť vašu predajňu. Produkty vo vitrínach vizuálne vyniknú a prirodzene na seba upriamia oko potenciálneho kupcu. Čerešničkou na torte je už len skutočnosť, že vám ušetria čas spojený s ich údržbou.

Ako efektne vystaviť tovar v sklenenej vitríne?

Držte sa starej dobrej zásady menej je viac. Nesnažte sa do vitrín uložiť veľa produktov, pretože budú pôsobiť príliš preplnene, čo môže zákazníkov zmiasť a odradiť. Sklenenú vitrínu zoženiete v mnohých veľkostiach a stane sa tak vaším pomocníkom, ktorý vám bude slúžiť dlhé roky.

Ak chcete, aby bol tovar pre vašich zákazníkov zaujímavý aj vizuálne, mali by ste ho ukladať do viacerých úrovní sklenenej vitríny. Do úrovne očí by ste mali uložiť ten produkt, ktorý má podľa vás najväčší potenciál.

Aby ste neodstrašili svojich zákazníkov a potenciálnych kupcov produktov, vyhnite sa ceduľkám s obrovským nápisom: „NEDOTÝKAŤ SA”. V prvom rade tieto nápisy nevyzerajú esteticky a v druhom rade tým dávate zákazníkom najavo, že nechcete, aby sa zaujímal o produkt. 

Ak má váš tovar vysokú hodnotu a nechcete, aby od rúk „zacapkaná” vitrína uberala na jeho kráse, zvoľte zdvorilejšiu formuláciu: „Prosíme, nedotýkajte sa vitríny, tovar vám radi ukážeme.” Zákazník potrebuje tovar vidieť a ohmatať si ho. Veď aj v potravinách berieme tovar do ruky, kým sa rozhodneme, ktorý napokon vložíme do nákupného vozíka.

image
freepik.com

Samotná vitrína nestačí, myslite aj na výber farieb

Čo sa týka farieb vašej predajne, aj tu platí pravidlo, že menej je viac. Hoci sú vitríny minimalistické, neznamená to, že ich prítomnosť v predajni vyžaduje nejaký výrazný prvok. Skvelou voľbou sú tak neutrálne farby, ktoré sa hodia napríklad k samotnému nábytku alebo podlahe. Ak chcete predajňu ozvláštniť, stavte na dizajnové prvky, ktoré môžete obmieňať, napríklad kvety, obrazy či trendy dekorácie. Tie dokážu prázdny priestor vyplniť, no aj zútulniť.

Poslednou, no nie menej dôležitou záležitosťou, na ktorú by ste mali dbať, je osvetlenie. Jeho efektívne využitie je totiž neoddeliteľnou súčasťou zážitku zákazníkov, pričom ide o skutočne mocný nástroj. Dokáže určiť náladu obchodu, no možno ho použiť aj na upútanie pozornosti zákazníka.

Hľadáte vybavenie do predajne, ktoré zaručene zaujme a podporí predaj? Kliknite na www.medcom.sk a nechajte si ho navrhnúť na mieru.

 

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
21. november 2024 22:49