Zaraďuje sa k nim aj nedávno testované elektrické nákladné vozidlo Mercedes-Benz eActros. Ide o 16 paletový kamión s nosnosťou 7 ton nákladu, a s dojazdom až 400 km*. Skúšobná jazda pre GW Slovensko trvala niekoľko dní. Vozidlo prešlo bezmála tristo kilometrov za deň, a získalo kladné hodnotenie predovšetkým za kilometrový výkon a dynamiku jazdy. Spoločnosť ho preto zaradila na doručovanie zásielok pre významného zákazníka spoločnosti Viessman, a to v rámci distribučnej oblasti Senec na západnom Slovensku.
Podobný test 16 paletového Mercedes-Benz Actros, ktorý dosahuje nosnosť 7 ton prebehol aj minulý rok.
Elektromobilita sa veľmi dobre uplatňuje aj v mestských oblastiach. Gebrüder Weiss už štyri roky využíva nákladný elektromobil v oblasti viedenskej mestskej dopravy a rovnako premáva aj na linke Viedeň – Senec. „Naša spoločnosť plánuje rozširovať aj počet nabíjacích staníc pre osobné a nákladné elektrické vozidlá v regióne. Aktuálne máme v prevádzke jednu, ktorá pravidelne nabíja náš e-truck prepravujúci tovar zákazníkov na trase Viedeň – Senec,“ hovorí Zdenko Toma, HSEQ manažér spoločnosti Gebrüder Weiss.
Klimaticky neutrálna preprava je budúcnosťou pre tých, ktorí hľadajú riešenia pre zelenú planétu. Je preto nevyhnutné nasadzovať alternatívne technológie pohonov, na čom Gebrüder Weiss už dlhší čas participuje. V tomto roku začalo v Nemecku jazdiť päť nových nákladných automobilov H2.
Bezemisná doprava ale nie je jediná oblasť na globálnu ochranu klímy, do ktorej GW celosvetovo investuje.
To, že spoločnosť Gebrüder Weiss sa jasne zaviazala k trvalo udržateľným cieľom, a chce prispieť ku globálnej ochrane klímy, zdokumentovala logistická spoločnosť vo svojej správe o udržateľnosti zverejnenej v roku 2022. Spoločnosť čoraz viac využíva aj energiu z obnoviteľných zdrojov. Okrem veternej farmy, ktorú dlhodobo prevádzkuje, nainštalovala v uplynulom roku štyri nové fotovoltaické zariadenia v pobočkách v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. Celkovo je tak v prevádzke už 22 takýchto zariadení, ktoré ročne ušetria 1 110 ton CO2.
„Onedlho sa do implementácie fotovoltaiky, ako súčasti inteligentných systémov a riešení budov zaradia aj tie, ktoré prevádzkujeme na Slovensku.“ dopĺňa Zdenko Toma.
* Dojazd bol stanovený interne za optimálnych podmienok, so 4 akumulátormi po predkondicionovaní v čiastočne zaťaženej distribučnej premávke bez prívesu pri vonkajšej teplote 20 °C.