Vizualizácia VYDRICA Offices exteriérVYDRICA DEVELOPMENT
StoryEditor

VYDRICA Offices: Kúpa vlastných kancelárií má čoraz väčší zmysel

05.02.2024, 00:00

Vydrica je jediným projektom v centre Bratislavy, kde si firmy môžu kúpiť vlastné A-čkové kancelárie.

V novovznikajúcej štvrti Vydrica, ktorá vyrastá v bratislavskom podhradí, budú mať jej obyvatelia okrem lukratívnej adresy k dispozícii kvalitnú vybavenosť aj verejné priestory, ale aj dobré dopravné napojenie. Jednou z výhod je aj možnosť mať bývanie a prácu vo vzdialenosti pár sto metrov od seba. A keďže ponuka bývania aj kancelárskych priestorov v tejto atraktívnej štvrti je obmedzená a ich hodnota do budúcna bude iba rásť, zaujímavé príležitosti sa tu otvárajú aj pre podnikateľov a investorov.

 „Kancelárske budovy budú vo Vydrici celkovo štyri, ale aktuálne sme v rámci 1. etapy projektu spustili predaj kancelárií v budove V3, ktorá nesie názov VYDRICA Offices. Ide o jediný projekt v blízkosti historického centra mesta, v ktorom si firmy môžu kúpiť vlastné priestory A-čkovej kvality,“ hovorí obchodný riaditeľ spoločnosti  Vydrica Development Juraj Ťahún.

Príjemná mierka 5-poschodovej budovy VYDRICA Offices poskytne firmám a ich zamestnancom komfortné pracovné prostredie. Medzi ďalšie výhody patrí variabilita priestoru, technologický štandard a energetická trieda budovy A1. „VYDRICA Offices predstavuje komorné sídlo, ktoré sa nedelí so svojimi priestormi o stovky ďalších nájomcov či majiteľov, čo prináša so sebou mnohé praktické výhody,“ vymenúva benefity J. Ťahún.

image

Juraj Ťahún, Vydrica Development

VYDRICA DEVELOPMENT

V ponuke sú na predaj štyri podlažia kancelárií s rozlohou od 250 do 550 m2 a dva retailové priestory s rozlohou 130 a 180 m2 na prízemí budovy, pričom k priestorom je možné zakúpiť aj garážové státia a skladové priestory. Priamo vo VYDRICA Offices je na jednom podlaží na predaj 28 parkovacích miest, ale prenájom parkovacích miest bude možný aj v inej budove. Manažment návštev bude riadený prostredníctvom najmodernejšej elektronickej recepcie s integrovaným systémom.

Kúpa vlastnej kancelárie chráni firmy pred prudkým rastom nájomného

Existuje niekoľko dôvodov, prečo sa menším firmám oplatí priestory na podnikanie viac kupovať než prenajímať. Kľúčovou je pritom najmä atraktívna a dobre vybavená lokalita. Ak si firma vyhliadne ideálne priestory na dlhý čas, investuje do nich a nechce riskovať výpoveď zo zmluvy a opätovné investície do nového nájmu, má pri kúpe v porovnaní s nájmom úplnú istotu. Tento krok dáva najväčší zmysel v zmiešanej štvrti v dobrej lokalite, kde je dostatočný pohyb obyvateľov aj návštevníkov.

Ďalším dôvodom sú rozšírené možnosti financovania, keďže kúpa priestorov je investíciou a jej hodnota prirodzene rastie. Významným argumentom je tzv. dvojitá daňová ochrana, čiže kombinácia daňového odpisovania investície a úrokov, ktoré si firma takisto v zmysle zákonov zahrnie do nákladov. Zároveň firma kúpou priestorov chráni svoje financie pred infláciou. „Ak sa pozrieme na VYDRICA Offices, hlavným dôvodom pre kúpu je, že je to jediný projekt s priestormi v takejto kvalite a lokalite, do ktorého môže firma investovať a profitovať z rastu hodnoty,“ uvádza J. Ťahún.

Priestory vo VYDRICA Offices sa predávajú v stave holopriestoru určenom na dokončenie a dozariaďovanie podľa predstáv a potrieb každej firmy. Zaujímavou časťou bude aj vstupný spoločný priestor, do ktorého sa bude vchádzať zo Žižkovej pre peších alebo výťahom z garáží. Garáž je prepojená centralizovaným systémom, čiže parkovanie vo Vydrici bude komfortné a dostupné pre všetky budovy, vrátane parkovania pre verejnosť, návštevy firiem sídliacich v budove, ako aj pre návštevníkov retailových prevádzok.

image

VYDRICA Offices, CEO office

VYDRICA DEVELOPMENT

Dobrá adresa prináša viac klientov aj spokojných zamestnancov

Presťahovaním sa do VYDRICA Offices majú menšie a stredne veľké firmy šancu zvýšiť svoju prestíž a dostať sa k zaujímavejším spoluprácam. Kvalitné priestory na dobrej adrese podľa prieskumov fungujú aj ako dôvod pre návrat ľudí do kancelárie po pandémii a sú magnetom pri hľadaní a udržiavaní talentov.

Od začiatku tvorby kancelárskeho bloku V3, alebo VYDRICA Offices, si architekti uvedomovali jeho exponovanú polohu budovy vo vzťahu k dunajskému nábrežiu, hradnej panoráme, ale aj ďalším objektom novej Vydrice. Preto bola budova od začiatku koncipovaná ako vstupná brána do Vydrice od zastávky verejnej dopravy na nábreží, čomu zodpovedá aj jej architektonický výraz. Nadzemná hmota fasády je zdanlivo rozdelená na tri kompozičné celky, ale tie sú vzápätí vizuálne scelené zvislými lamelami, ktoré dodávajú fasáde dynamiku. Pre pozorovateľa, ktorý je v pohybe, sa mení vnímanie objektu v čase a priestore a vizuálne „plynie“ podobne ako priľahlá rieka Dunaj. 

Práve kombinácia lokality a reprezentatívnosti bola jedným z dôvodov, prečo celé štvrté podlažie vo VYDRICA Offices obsadí jedna z najúspešnejších slovenských technologických firiem XIMEA. Ide o medzinárodne pôsobiacu spoločnosť, ktorá navrhuje a vyrába špičkové priemyselné a vedecké kamery. Zaujímavosťou je, že tieto kamery sú používané aj pri natáčaní veľkých hollywoodskych filmov, ako je napríklad Avatar, alebo pri tvorbe známych videohier.

„Pre Vydricu sme sa rozhodli kvôli kombinácii viacerých faktorov. Tie zahŕňajú jednak praktické dôvody lokality či reprezentatívnosti, ale rovnako aj sledovanie nášho cieľa stále sa vyvíjať novým a inovatívnym smerom, a popri tom priťahovať tých správnych ľudí, ktorí nás chcú na tejto ceste sprevádzať,” približuje key account manager XIMEA Ivan Klimkovič.

Neprehliadnuteľná budova na dunajskom nábreží ponúka firmám možnosť vyskladať si vlastný priestor podľa svojich predstáv. Zameraniu budovy na služby pre širokú klientelu – od právnikov, cez technologické firmy a kreatívny priemysel až po médiá a mediálne domy, nahráva najmä výhodná poloha s výbornou dostupnosťou pre peších, možnosťou dobrého parkovania v garážovom dome, ako aj zastávkou MHD v priamej blízkosti budovy.

image

VYDRICA Offices, Open space office

VYDRICA DEVELOPMENT

VYDRICA Offices – fakty a čísla

  • výstavba: Q4 2023 – Q1 2025
  • kancelárie s rozlohou od 250 do 550 m2 na 4 podlažiach
  • 2 retailové priestory s rozlohou 130 a 180 m2 na prízemí budovy
  • elektronická recepcia s integrovaným systémom
  • 28 parkovacích miest na predaj priamo v budove s možnosťou nabíjania elektromobilov
  • 74 parkovacích státí pre návštevy v priľahlom parkovacom dome
  • priestor na odloženie bicykla a šatne pre zamestnancov vybavené hygienickým zázemím
menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
21. november 2024 13:42