StoryEditor

Jeden z najväčších predajcov elektroniky na Slovensku skončil. DATART je už NAY. Zlúčenie značiek prináša zákazníkom výhody.

06.09.2024, 00:00

Na slovenskom trhu spotrebnej elektroniky nastali zmeny. Reťazec DATART sa od 1. septembra zmenil na NAY a na Slovensku bude pokračovať pod touto obľúbenou značkou. Platí to aj pre internetový obchod. Zlúčenie značiek tak znamená aj spojenie e-shopov do jedného na nay.sk. „DATART bol super, ale od 1. 9. je NAY. Spájame sa, aby ste sa mohli tešiť z nových predajných miest, ešte lepších služieb a ďalších odborníkov, ktorí vám radi poradia,“ píše na svojom webe NAY.

Spoločnosť NAY, ktorá prevádzkovala obchody NAY na Slovensku a ELECTRO WORLD v Česku sa totiž spojila so skupinou HP TRONIC, ktorá mala pod záštitou značky DATART a ETA v oboch krajinách. Vznikla tak holdingová spoločnosť NAY-DATART a.s., ktorá vlastní tri samostatné prevádzkové spoločnosti – NAY na Slovensku, DATART v Českej republike a spoločnosť ETA. Zlúčenie týchto skupín schválili protimonopolné úrady. Predseda predstavenstva firmy NAY Peter Zálešák očakáva, že spojenie im poskytne synergické výhody vďaka zdieľaniu skúseností a zvýšeniu efektivity prevádzkových procesov – najmä v oblasti logistiky, infraštruktúry, marketingu a nákupe tovarov. Zmeny postihnú aj susedné Česko. Značka ELECTRO WORLD sa tam premenuje na DATART.

„NAY úspešne podniká na Slovensku už viac ako 30 rokov, no konkurencia je silná a s príchodom množstva globálnych online hráčov sme prirodzene hľadali možnosti, ako náš biznis zefektívniť, aby sme im dokázali konkurovať. Našou najväčšou výhodou je, že poznáme nášho zákazníka a máme s ním vybudovaný dlhoročný vzťah. Podobne bola na tom spoločnosť DATART a aj preto chémia medzi nami zafungovala najlepšie. Kým my sme silní na Slovensku, oni sú silní v Českej republike. Spojením dokážeme byť silnejší a efektívnejší na oboch brehoch,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti NAY, Roman Kocourek.

Zákaznícke účty sa preklopili automaticky na NAY, stačí sa len prihlásiť na nay.sk

Klienti, ktorí doteraz nakupovali v predajniach či na e-shope DATARTu a mali tam aktívny zákaznícky účet, ho majú automaticky aj s históriou objednávok presunutý do NAY. Účet si stačí overiť zadaním svojho e-mailu. Doklady k nákupom majú zákazníci uložené a vždy k dispozícii na účte nay.sk. Objednávky uskutočnené v predajniach alebo na e-shope DATART v čase zlúčenia oboch značiek, ktoré neboli vybavené do dátumu zlúčenia, teda do 1. septembra, boli automaticky prenesené do NAY a vybavené v obvyklom čase.

Čo sa týka darčekových poukazov zakúpených v DATARTe, tie budú platiť aj naďalej. Nevyužitá suma na poukaze ako aj jeho číslo budú automaticky prenesené. NAY zabezpečí možnosť jednorazovo poukaz využiť v predajniach aj na e-shope počas celej platnosti.

image
Marek Bellay

Mnohí sa možno pýtajú, ako to bude s reklamáciami. Odpoveď je jednoduchá. Spoločnosť od septembra bezproblémovo vybaví v každej predajni ako objednávky, tak reklamácie, ktoré sa týkajú nákupov zákazníkov ešte v DATARTe alebo hej.sk. Stačí sa obrátiť na ktorúkoľvek predajňu NAY a priniesť so sebou doklad o kúpe.

Bez komplikácií funguje aj online nakupovanie. Internetový obchod nay.sk sa ponúka všetky služby, na aké boli zákazníci zvyknutí z datart.sk. Ide napríklad o predĺženú záruku, expresnú dopravu, inštaláciu tovaru, nákup na splátky, bleskovú výmenu či už spomínané darčekové poukazy. Celú zodpovednosť za vybavenie služieb a poistných udalostí k tovaru zakúpenému ešte v DATARTe či v Hej.sk, vrátane uchovania súvisiacich dokladov, preberá NAY. Nemenia sa ani podmienky pre podnikateľov. Tí budú môcť aj naďalej nakupovať produkty za zvýhodnené ceny vďaka programu NAY pre firmy, a to ako v NAY predajniach, tak aj online.

Množstvo výhod pre zákazníka

Zlúčenie značiek síce prinesie zákazníkom drobné zmeny, ale podľa spoločnosti najmä lepšie služby a výhody v podobe širšieho sortimentu, keď len na e-shope pribudne viac ako 30-tisíc produktov. V predajniach zostáva personál so širokými technickými znalosťami, no pribudnú aj zberné miesta pre staré spotrebiče. Zlúčenie skvalitnilo aj online nakupovanie. Zákazníci môžu využiť viac predajných a odberných miest, ktorých bude celkovo až 60. Kupujúcich okrem toho čaká množstvo akcií a špeciálnych ponúk. Všetko nájdu na jednom mieste vďaka mobilnej aplikácii, kde budú mať zákaznícku kartu, vernostný program s možnosťou získavať body za nákup či evidenciu dokladov.

Klienti sa okrem toho môžu stať súčasťou NAY EXTRA klubu, ktorý im prinesie výhody navyše. Ide napríklad o vrátenie až troch percent z nákupu pri častom nakupovaní, archiváciu bločkov či výmenu tovaru do 30 dní od nákupu. Značka ponúka aj inštalačné, finančné či servisné služby a poradenstvo. Novinkou je možnosť vykúpiť mobilný telefón a peniaze následne použiť na nákup tovaru v predajniach NAY ako aj ekologická recyklácia starých spotrebičov.

Spoločnosť NAY žije technikou a na slovenskom trhu je veteránom. Ide o nášho najväčšieho špecializovaného maloobchodného predajcu elektroniky. Okrem e-shopu prevádzkuje aj 60 kamenných predajní naprieč celým Slovenskom. Na trhu pôsobí od začiatku 90-tych rokov. Značka priniesla k zákazníkom špičkovú elektroniku, ktorú dovtedy Slováci poznali len zo sporadických návštev v zahraničí, zo zahraničnej televízie alebo z katalógov. Založili ju Peter Zálešák a Ján Tomáš, ktorí sú spolumajiteľmi aj nového holdingu ako aj členmi jej správnej rady. 

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
06. september 2024 00:03