Ľubor Gráč, riaditeľ spoločnosti C&C Insurance serviceC&C Insurance service
StoryEditor

Ľubor Gráč z C&C: Klient, ktorý dostáva kvalitnú starostlivosť od makléra, by ani nemal vedieť, kde je jeho poisťovňa

26.12.2024, 00:00

C&C Insurance service pôsobí na slovenskom trhu už od roku 2003, a za ten čas sa stala jednou z najvýznamnejších spoločností v oblasti sprostredkovania neživotného poistenia na Slovensku. O tom, čo je v tomto biznise najdôležitejšie, o úplných začiatkoch na trhu aj o tom, čo sa za dve dekády zmenilo, sme sa rozprávali s riaditeľom spoločnosti Ľuborom Gráčom.

Spoločnosť C&C Insurance service nedávno oslávila dvadsaťročné jubileum. Ako si spomínate na jej začiatky?

Začiatky boli ťažké a zároveň veľmi skvelé. Začínali sme z ničoho, ale mali sme veľké odhodlanie niečo vybudovať a dosiahnuť. Doteraz si pamätám roznášanie letákov s ponukou PZP, telefonáty firmám, ktoré sme našli na internete. Bolo to náročné, ale tešil nás každý úspech.

Koľko vás vtedy vo firme pracovalo?

Na začiatku sme boli traja. Kamaráti, čo sa poznali z internátu vysokej školy. Postupne sme sa výrazne rozrastali, pretože náš zámer bol „poisťovať všetko“, takže sme začali budovať obchodnú sieť, a to sa nám spočiatku aj darilo. Táto sieť bola zmeraná hlavne na retail a na ústredí sme sa venovali podnikateľom a priemyslu. Rokmi sme však zistili, že udržateľnosť tohto prístupu je veľmi nízka, a tak sme časom dospeli k myšlienke špecializácie, a to predovšetkým na sprostredkovanie poistenia pre podnikateľov a priemysel. Takže neskôr sa znova naše stavy zredukovali a momentálne nás je jedenásť plus podriadení sprostredkovatelia.

Čo vás inšpirovalo k tomu, aby ste sa venovali práve sprostredkovaniu poistenia?

Na Ekonomickej univerzite som vyštudoval špecializáciu poistenie a následne som sa zamestnal v poisťovni Univerzálna banková poisťovňa, a.s. (teraz Wüstenrot), kde som pracoval na úseku obchodu so zameraním na spoluprácu so sprostredkovateľmi. Vtedy som si uvedomil, že toto je oblasť, kde by som sa vedel uplatniť. Oslovil som priateľov a nakoniec sme do toho išli.

Aký bol váš prvý veľký projekt a čo ste sa z neho naučili?

Za to obdobie ich bolo veľa, ale jedným z úplne prvých bola výstavba obchodného centra Yossaria Plaza v Ružinove. Bohužiaľ sa nikdy nepostavilo, ale príprava poistného krytia pre tento projekt bola pre mňa veľmi inšpirujúca. „Vyškolil“ ma pri nej jeden pán z poisťovne, ktorému som za to doteraz vďačný. Vďaka nemu som mohol navnímať filozofiu stavebnomontážneho poistenia ako takého, vrátane poistného krytia a možných rizík. Z týchto skúseností čerpám dodnes a snažím sa ich posúvať aj ďalej kolegom.

S akými najväčšími výzvami ste sa stretli počas vašej kariéry?

Tých výziev bolo veľa. Možno najväčšie výzvy prišli práve pri výbere mojich kolegov. Vždy som kládol dôraz na excelentný servis pre klienta, a ten zabezpečíte len vďaka skvelému tímu.

Žijeme v dobe, v ktorej sa všetko rýchlo mení. Ako sa za posledných dvadsať rokov zmenil trh sprostredkovania poistenia?

Za dvadsať rokov sa trh zmenil absolútne. Jednak zo strany legislatívnej ako aj zo strany predaja, sprostredkovania poistných produktov. Veľa sprostredkovateľov neudržalo svoju pozíciu, iní sa posunuli ďalej, lebo to bolo nevyhnutné. Veľkú rolu v súčasnosti zohrávajú aj technológie.

Zavádzate aj vy nejaké nové digitálne riešenia?

Samozrejme, technológie sú súčasťou našej práce a do budúcna je ich existencia v tomto segmente nevyhnutná. Kto sa k tomuto trendu nepridá myslím si, že neuspeje. My si v našej spoločnosti zakladáme na absolútnych službách pre klienta, a tak sme vyvinuli SELISU, vlastný systém pre likvidáciu poistných udalostí. Automatizuje pre nás veľa dôležitých procesov, prepája, zjednodušuje, sprehľadňuje komunikáciu likvidátorov u makléra s klientom a následne s poisťovňou pri riešení škôd. Tento systém dostávajú všetci naši klienti zdarma a výrazne uľahčuje život im aj nám. Veď predsa klient, ktorý dostáva kvalitnú starostlivosť od makléra, by ani nemal vedieť, kde je jeho poisťovňa a v plnej miere sa spoľahnúť na makléra.

Ako veľkú úlohu zohráva v tomto biznise práve dôvera medzi klientom a maklérom?

Obrovskú. Ak klient berie makléra len ako nutné zlo, neberie ho ako svojho partnera a zameriava sa len a len na cenu poistenia, tak je vo väčšine prípadov výsledkom poistenie na „oko“, ktoré neplní svoju úlohu. Ak však existuje dôvera medzi klientom a maklérom, vtedy sa nastavenie poistenia a služby dostávajú na novú úroveň. Samozrejme, klient bude veriť maklérovi len vtedy, ak uvidí, že problematike naozaj rozumie a jeho služby cíti, a to je zase na nás, aby sme to pri našej práci ukázali.

Zmenili sa za dvadsať rokov požiadavky vašich klientov? Čo dnes považujú za najdôležitejšie?

Vzhľadom na to, že naša cieľová skupina sú podnikatelia, tak od prvotných požiadaviek ako platiť čo najmenej poistného, najradšej žiadne, sme sa časom dostali k tomu, že klienti pochopili význam poistnej ochrany a služieb sprostredkovateľa poistenia. Postupne sa medzi priority zaradili kvalitne pripravený poistný program a najmä následná starostlivosť, asistencia pri likvidácii poistných udalostí, rýchle reakcie a neustály kontakt.

Čím sa vaša spoločnosť odlišuje od konkurencie?

Konkurencia v tomto segmente je veľmi tvrdá a keďže v podstate všetci ponúkame rovnaké produkty, je ľahké nadobudnúť pocit, že sme všetci rovnakí. Avšak o tom, akého makléra naozaj máte, sa dozviete až počas spolupráce, a to pri likvidácii poistných udalostí či starostlivosti o existujúce zmluvy. Ja som od úplného začiatku presadzoval to, že na veľkosti klienta nezáleží. Rovnako kvalitné služby a servis zabezpečíme pre každého, ako pre veľkých, tak aj pre malých klientov.

Pohybovať sa vo vysoko konkurenčnom prostredí tak dlho si vyžaduje množstvo energie. Kde hľadáte motiváciu a inšpiráciu k vašej práci?

Možno tomu málokto uverí, ale poistenie ako také je môj koníček. Skrýva sa v ňom snaha získať klienta, príprava ideálneho poistného programu a následná starostlivosť – to všetko vždy bolo a je mojou motiváciou aj teraz, po toľkých rokoch.

Za ten čas ste zažili aj veľa úspešných okamihov. Na ktorý z nich ste najviac hrdý?

Na toto asi neexistuje priama odpoveď, pretože už len to, že sme tu 20 rokov, nie je len môj, ale náš spoločný úspech. Úspechom by som nazval hlavne spokojnosť klientov, ktorým náš tím zabezpečuje služby. Keď je spokojný náš klient, sme spokojní aj my.

C&C Insurance service

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
26. december 2024 19:07