StoryEditor

PLANEO otvorí v máji 9 predajní za 20 dní naprieč celým Slovenskom Juraj Nedeliak: Sme najdostupnejšie elektro

07.05.2025, 00:00

Rozvoj online sveta je nezastaviteľný, no sieť elektropredajní PLANEO ukazuje, že fyzické predajne majú pred sebou tiež silnú budúcnosť. V máji preberá 9 nových predajní, čím sa rozrastie na 70 pobočiek. S Jurajom Nedeliakom, country managerom a podpredsedom predstavenstva spoločnosti Fast Plus, ktorá značku PLANEO prevádzkuje, sme sa rozprávali o expanzii, budúcnosti retailu a o tom, prečo PLANEO verí v silu dostupnosti, osobného kontaktu a odborného poradenstva.

PLANEO aktuálne prechádza veľkou expanziou. Čo tento rast pre vás znamená?

Pre nás je to veľký míľnik. Hoci každoročne expandujeme, otvoriť 9 predajní za 20 dní naprieč celým Slovenskom je dynamika, ktorú nevidíme často. Rozšírenie siete potvrdzuje našu dlhodobú stratégiu byť najdostupnejším elektro retailom na Slovensku, hoci PLANEO už dávno nie je iba elektro. A zákazníkom chceme byť, samozrejme, bližšie nielen v geografickom zmysle, ale aj službami, sortimentom a prístupom.

Nie je to veľké riziko, ísť do toľkých kamenných predajní v čase onlinu?

Naša filozofia je jednoduchá: keď sa iní stiahnu, my môžeme rásť. Samozrejme, nevrháme sa do expanzie bez rozvahy. Vyberáme lokality, kde vidíme dopyt a potenciál. PLANEO je dnes sieť s takmer tisíckou zamestnancov, silným online predajom a službami, ktoré idú nad rámec bežného elektroretailu. Okrem elektra u nás zákazníci nájdu aj bielu techniku, kuchynské spotrebiče, záhradnú techniku, náradie, hračky či prémiové značky ako Apple, Samsung, či LEGO. Naším cieľom je ešte viac rozšíriť  portfólio a prehĺbiť zákaznícku skúsenosť. Veríme, že práve v neistých časoch zákazníci ocenia stabilitu, osobný servis a možnosť rýchlo a pohodlne nakúpiť v blízkosti svojho domova.

image

Nedeliak: V PLANEO stále veríme v silu fyzických predajní. Dôkazom je aj fakt, že až 80 % online objednávok si ľudia prichádzajú vyzdvihnúť osobne.

Fast Plus

Budúcnosť phygital retailu teda vidíte ružovo?

Je to absolútna budúcnosť. Čistý e-commerce nestačí. Zákazníci chcú kombinovať výhody oboch svetov: pohodlie online nákupu s poradenstvom a okamžitým servisom v predajni. A my na to reagujeme – každá predajňa PLANEO je zároveň aj výdajným miestom s obrovskou výhodou oproti online hráčom. A to v tom, že zákazník si môže u nás zdarma na druhý deň vyzdvihnúť aj tovar veľkých rozmerov, ako sú televízory, chladničky, či  klimatizácie, ktoré sa do bežných výdajných boxov nezmestia.

PLANEO figuruje najmä v retail parkoch. Čo vás viedlo k vstupu do obchodných centier?

Je to logický krok, keďže sa nám naskytla príležitosť prevziať predajne od NAY. Nákupné centrá dnes navštevujú ľudia všetkých vekových kategórií a životných štýlov a my tak môžeme byť súčasťou ich dennej rutiny. Navyše nám to umožňuje lepšie prepojiť online a offline svet. Vďaka našim službám ako vyzdvihnutie do 30 minút alebo doručenie tovaru na predajňu na druhý deň zdarma sa tak aj obchodné centrá stávajú našim veľkým „výdajným boxom“, kde si zákazník vyzdvihne objednaný tovar rýchlejšie, než by čakal na kuriéra.

Čiže vaša sila je v dostupnosti a službách?

Áno. Dnes už nestačí len dobrá cena. Zákazník očakáva zážitok, odborné poradenstvo, rýchle služby a personalizovaný prístup. Preto posilňujeme školenia nášho personálu, spustili sme bonusový program PLANEO+, ktorý ponúka extra zľavy a exkluzívne výhody a neustále pracujeme na tom, aby sme zákazníkom objednaný tovar doručili čo najrýchlejšie.  

V roku 2024 ste presťahovali logistické centrum z Bratislavy do stredu Slovenska. Čo sa tým zmenilo?

Presun logistického skladu do Šášovského Podhradia bol strategickým rozhodnutím. Sme teraz v strede Slovenska, bližšie k väčšine našich predajní, čo znamená rýchlejšie zavážanie tovarom takmer každý deň a efektívnejšiu logistiku. Zároveň šetríme tisícky kilometrov ročne, čo prispieva aj k zníženiu uhlíkovej stopy.

Ktoré faktory budú podľa vás rozhodujúce pre úspech elektropredajcov v najbližších 3 až 5 rokoch? Lokácia, cena, služby, značka?

Som presvedčený, že úspech v najbližších rokoch bude stáť na kombinácii viacerých faktorov – a žiadny z nich už nebude stačiť samostatne. Aj keď žijeme v digitálnej ére, dostupnosť zostáva kľúčová. Trh sa mení rýchlo – či už pod vplyvom technológií, ekonomiky alebo správania spotrebiteľov. Kto bude schopný rýchlo sa adaptovať, digitalizovať procesy, využívať AI, personalizovať ponuku, ten bude o krok vpred. V dobe veľkého množstva možností a impulzívnych reklám bude dôležité vybudovať si dlhodobú dôveru zákazníkov. Ak tieto faktory zvládne elektroretailer skombinovať, nebude len predajcom technológií – stane sa technologickým partnerom svojich zákazníkov. A to je presne to, kam sa PLANEO chce posúvať.

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
16. máj 2025 11:55