Shutterstock
StoryEditor

Útoky na účty s peniazmi sa množia. Domácnosti na Slovensku im čelia prakticky denne!

04.09.2025, 00:00

Online a telefonické útoky na bankové účty spôsobili minulom roku značné škody klientom bánk i bankám samotným. Podľa prieskumu agentúry Ipsos malo viac ako 50 % ľudí na Slovensku v priebehu 12 mesiacov skúsenosť s pokusom o krádež peňazí z ich účtu. S problémom útokov na účty svojich klientov pritom už nebojujú len banky, poisťovne či makléri.

Je veľmi dôležité vzdelávať verejnosť, pretože v celom reťazci kybernetických útokov je práve neinformovaná verejnosť často najslabším článkom,“ hovorí Milan Ceniga, riaditeľ pobočky Simplea Point Kysucké Nové Mesto. Aj podľa jeho informácií sú online útoky čoraz častejšie sprevádzané podvodnými telefonátmi.

„Online spravovanie bankových, investičných účtov, ale aj ďalších online platobných platforiem sa stalo samozrejmosťou. Všetci poskytovatelia sa snažia o to, aby bolo spravovanie účtov čo najjednoduchšie. So zjednodušovaním spracovania účtov   však prichádza stúpajúca frekvencia útokov prostredníctvom e-mailov, ktorá je dnes prakticky na dennom poriadku. Problémom je nízka digitálna a finančná gramotnosť používateľov,“ hodnotí aktuálnu situáciu Milan Ceniga.

 

 

Investujte a ochráňte svoje peniaze pred infláciou.

 

Podľa jeho slov sa útoky na účty v súčasnosti zameriavajú najmä na zariadenia klientov, nie na systémy bánk. Tie totiž do bezpečnosti investovali nemalé finančné prostriedky. Aj preto je podľa jeho slov kľúčom k úspechu zodpovedné využívanie technológií používateľmi. Preto svojim klientom a všetkým ostatným užívateľom odporúča: „Ak si nie ste istí alebo spozorujete nejaký problém, predtým než niečo urobíte, obráťte sa na klientsku podporu dodávateľa služby alebo na svojho finančného konzultanta, ktorý vám odporučí vhodný postup.“

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
05. december 2025 02:41