StoryEditor

Stratégia EverGreen či 9 miliónov eur do transformácie. Takto HEINEKEN Slovensko formuje ekologickú stopu pivovarníctva

31.10.2025, 00:00

Rok 2025 je pre HEINEKEN Slovensko, lídra na slovenskom pivnom trhu, významným míľnikom – oslavuje 30. výročie svojho pôsobenia.

Pri tejto príležitosti spoločnosť bilancuje svoju históriu, no predovšetkým myslí na budúcnosť, ktorá je neoddeliteľne spojená s masívnymi investíciami do udržateľnosti. Spoločnosť, ktorá je už teraz stabilnou súčasťou potravinárskeho priemyslu a každoročne prispieva do verejných financií sumou okolo 50 miliónov eur, totiž mení svoje priority v súlade s globálnymi trendmi zodpovedného podnikania.

Investície, ktoré chránia životné prostredie

Za posledných päť rokov investoval HEINEKEN Slovensko do modernizácie svojho hurbanovského pivovaru približne deväť miliónov eur. Kľúčovým cieľom týchto investícií nebolo len zvýšenie efektivity varenia piva, ale najmä výrazné zníženie ekologickej stopy.

„Neinvestujeme len do rýchlejšej či lacnejšej výroby, ale najmä do riešení, ktoré chránia životné prostredie. Moderné pivovarníctvo musí byť postavené na technológiách, ktoré majú zároveň pozitívny dopad na komunitu a krajinu,“ vysvetľuje generálny riaditeľ HEINEKEN Slovensko Luis Prata. Tento záväzok sa premieta do konkrétnych projektov, ktoré transformujú výrobný proces:

  • Modernizované pasterizačné zariadenia: Tieto inovácie zabezpečujú špičkovú kvalitu produktu pri nižšej spotrebe energií.
  • Nová umývačka vratných fliaš: Investícia do cirkulárnej ekonomiky a efektívnejšieho využívania obalov.
  • Cirkulárny projekt zberu mláta: Mláto, vedľajší produkt varenia piva, sa vracia do hospodárstva, čo má pozitívny vplyv na komunitu a znižuje odpad.
image
HEINEKEN Slovensko

Dve stratégie zajtrajška

Budúcnosť HEINEKEN Slovensko je definovaná záväzkom k dlhodobej udržateľnosti, ktorý je ukotvený v stratégii „Načapujme si lepší svet“ a celoskupinovej stratégii „EverGreen“. Tieto plány sú odpoveďou na výzvu spojiť obchodný rast s environmentálnou zodpovednosťou.

Kľúčové ciele stratégie do budúcnosti, v súlade s 30. výročím, sú ambiciózne. Firma chce dosiahnuť uhlíkovú neutralitu priamo vo výrobe a cieľom je tiež využívať stopercentne udržateľné suroviny. Spoločnosť však nezabúda ani na podporu farmárov pri prechode na ekologické pestovateľské postupy.

image
HEINEKEN Slovensko

Samozrejmosťou je digitalizácia procesov a využívanie umelej inteligencie pre efektívnejšie riadenie či zlepšovanie rodovej rovnováhy v tímoch. „Veríme, že budúcnosť pivovarníctva je v podpore udržateľných riešení. To je spôsob, ako chceme spájať našu históriu s tým, čo prinesie ďalších tridsať rokov,“ dodáva Luis Prata.

image
HEINEKEN Slovensko

Lokálne prepojenie a stabilita trhu

Stabilita HEINEKEN Slovensko, ktorá zamestnáva priamo aj nepriamo tisícky ľudí je priamo spojená s jej hlbokým lokálnym prepojením. Toto prepojenie je zhmotnené v hurbanovskej sladovni, najväčšej v strednej Európe, ktorá vyprodukuje slad pre sedem miliónov hektolitrov piva ročne, ktorý sa exportuje do šiestich krajín. Toto prepojenie je tiež poháňané tisíckami väzieb s miestnymi pestovateľmi jačmeňa.

image
HEINEKEN Slovensko

Spoločnosť tak pri 30. výročí potvrdzuje, že je spoľahlivým partnerom a zamestnávateľom, ktorý vytvára hodnotu pre slovenskú ekonomiku a spoločnosť ako celok. Vďaka svojej stabilite a záväzku k inováciám a udržateľnosti je HEINEKEN Slovensko pripravený na ďalších tridsať rokov zodpovedného rastu.

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
28. november 2025 00:37