Budamar Logistics
StoryEditor

Budamar Logistics: Na východe máme jedinečné prekladisko

12.10.2017, 10:55
Autor:
(tur)(tur)
Rok 2017 je v znamení technologických inovácií, hovorí Peter Malec, predseda Predstavenstva Budamar Logistics.

Spoločnosť Bulk Transshipment Slovakia, čo je spoločný podnik Budamar Logistics a ŽSSK Cargo, zmodernizovala spolu so Železnicami SR prekládkový komplex v Čiernej nad Tisou. Prečo?
Za rozhodnutím modernizovať stáli najmä dva dôvody. Prvý súvisel s efektivitou. Proces prekládky sa totiž skráti až o polovicu, čo znamená, že v Čiernej nad Tisou sa bude dať prekladať sypký materiál zhruba zo 70-tisíc vozňov ročne. Bulk Transshipment Slovakia si musí zachovať konkurenčnú výhodu. To bol druhý dôvod modernizácie. Vďaka projektu, do ktorého sa investovalo viac ako 36 miliónov eur, sa z Čiernej nad Tisou stal najmodernejší prekládkový komplex širokorozchodných vozňov v Európe, aký tu nemá obdobu. Projekt tiež zabezpečil stabilitu zamestnanosti v regióne.

Na čo dnes slúži nové pracovisko?
Vždy slúžilo predovšetkým na prekládku železných rúd, po novom však už aj uhlia a koksu. Nové zariadenie je dimenzované na plánovaný objem prekládky 2,1 milióna ton za rok. Kapacita rozmrazovania, keďže poskytuje aj takéto služby, a tiež skladovanie, je v zimnom období 650-tisíc ton.

Ako prebiehala rekonštrukcia?
Rozhodnutie modernizovať bolo prijaté v roku 2007, pričom postupne sa realizovali dve fázy rekonštrukcie. V prvej sa napríklad zmodernizovala III. rozmrazovacia hala, či postavil sa prekládkový komplex Západ. Projekt druhej etapy odštartoval v roku 2011, výstavba sa začala o štyri roky neskôr, v roku 2017 ju uviedli do ostrej prevádzky. Okrem prekládkového komplexu Východ sa tu zmodernizovala napríklad aj II. rozmrazovacia hala. Modernizácia bola realizovaná v súlade s prísnymi európskymi normami i smernicou ATEX. Projekty podporili Železnice, orgány štátnej a miestnej správy, ako aj rezort dopravy.

Ako na novinku reagovali obchodní partneri?
Modernizácia vyvolala stabilný záujem prepravcov a odberateľov železnorudných substrátov o ponúkané celoročné služby prekládky s možnosťou logistických prepráv a preskladnenia tovaru. Bulk Transshipment Slovakia zabezpečuje aj technické zvlhčovanie substrátov počas zimného obdobia, ktoré obmedzuje zamrznutie preložených substrátov počas prepravy k odberateľom.

Bude sa ešte na východe Slovenska modernizovať?
Samozrejme. Ukončením projektu, ktorého pozitívnym efektom je tiež zlepšenie obehu vozňov, minimalizácia ich poškodenia či zníženie nákladov na rozmrazovanie u odberateľov v zimnom období sa však modernizácie v Čiernej nad Tisou nekončia. Pripravujú sa ďalšie projekty, ktoré zabezpečia technologický a logistický pokrok zodpovedajúci požiadavkám zákazníkov.

Ste predsedom predstavenstva Budamar Logistics. Aké plány má táto firma?
Tak ako doteraz, aj naďalej chceme poskytovať komplexné služby na špičkovej úrovni v krajinách V4 a v juhovýchodnej Európe. Neustále tiež skúmame nové príležitosti a projekty, ktoré by nás mohli posunúť vpred.


KTO JE PETER MALEC
Vyštudoval Ekonomickú univerzitu, Fakultu podnikového manažmentu. V roku 2003 uspel ako 27-ročný vo výberovom konaní na pozíciu riaditeľa odboru v štátnej Železničnej spoločnosti. V roku 2006 dostal ponuku od Budamar Logistics. Ako predseda predstavenstva sa zaslúžil o najúspešnejšie projekty Budamar Logistics, napríklad získanie väčšinového podielu
v českej logistickej spoločnosti NH-TRANS.

01 - Modified: 2024-12-17 09:56:54 - Feat.: - Title: Železniční policajti včasným zásahom zabránili možnej tragédii pri Trnave 02 - Modified: 2024-12-16 14:54:08 - Feat.: - Title: Na trase Paríž-Berlín spustili priame vysokorýchlostné železničné spojenie, vlak zvládne trasu za osem hodín 03 - Modified: 2024-11-22 12:27:24 - Feat.: - Title: Doprava je na viacerých úsekoch prerušená, niektoré vlaky meškajú 04 - Modified: 2024-11-06 09:04:50 - Feat.: - Title: Mobilná aplikácia slovenských železníc sa mení, cestujúci získajú okamžitý prehľad o svojom spoji 05 - Modified: 2024-11-04 09:49:30 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil?
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
21. december 2024 00:28