Chcete poslať vlastnú originálnu pohľadnicu. Využite novú službu „Moja pohľadnica“. Umožňuje vytvoriť si vlastnú originálnu pohľadnicu, ktorej motívom je zvolená fotografia alebo obrázok, a to prostredníctvom aplikácie na webe Slovenskej pošty https://pohladnica.posta.sk/#) z mobilu, tabletu či počítača.
Lehota doručenia v rámci Slovenska je v tomto prípade D+3 a aby takáto pohľadnica adresátovi prišla do Vianoc, objednávka by mala byť vytvorená najneskôr 19. decembra.
Pri zasielaní korešpondencie do zahraničia musíte počítať s dlhšou lehotou prepravy a pohľadnicu či list posielať vo väčšom predstihu.
Do krajín EÚ bude pohľadnica zvyčajne doručená do 7 pracovných dní; v prípade 1. triedy je táto lehota kratšia, spravidla do 5 pracovných dní.
Predpokladaný čas doručenia do konkrétnej krajiny si môžete overiť na www.posta.sk alebo na linke Zákazníckeho servisu Slovenskej pošty 0800 122 413.
Ak chcete poslať balík v rámci Slovenska a využijete klasickú službu, mali by ste balík podať na pošte najneskôr 20. decembra.
Slovenská pošta odporúča, aby ste pri posielaní balíkov nezabudli pripísať aj mobil.
Využiť môžete tiež služby expres kuriéra Slovenskej pošty, ktorý doručí zásielku nasledujúci pracovný deň po dni podania.
Aby bol expres balík dodaný do Vianoc, zákazník by ho mal podať najneskôr 21. decembra.
Ako podať expres zásielku:
1. Zásielku do 15 kg môžete podať na každej pošte alebo u kuriéra.
2. Zásielky nad 15 kg môžete podať na vybraných poštách alebo u kuriéra.
3. Kuriéra si môžete objedať v deň podania (platí len vo vybraných mestách; zoznam nájdete na www.posta.sk), alebo deň vopred na čísle 0800 122 413, na dispečingu príslušného oblastného uzla, na www.posta.sk, alebo prostredníctvom aplikácie ePodací hárok a dohodnúť si miesto prevzatia zásielky (okrem víkendov).
Balíky do zahraničia
Na zasielanie balíkov do zahraničia musíte mať dostatočnú časovú rezervu. Prípadné nepriaznivé počasie v zimnom období môže byť príčinou zdržania nielen na slovenskej strane, ale aj v krajine určenia. Bližšie informácie o lehotách či podmienkach prepravy sú dostupné na www.posta.sk v časti Balík Svet.
Päť odporúčaní ako zabaliť balík
1. Balík môžete podávať v uzatvorenom obale alebo bez obalu. Použiť môžete nepoužitú, ale aj použitú škatuľu, z ktorej však musíte odstrániť pôvodné nálepky, adresy, lepiace pásky a spony.
2. Ak ho posielate s doplnkovou službou „poistenie“, potrebné je zabaliť ho do ďalšieho nepoužitého papierového obalu.
3. Bez obalu možno podať balík, ak nie je riziko, že by sa tovar mohol počas distribúcie poškodiť alebo zničiť (napríklad pneumatiky, bicykle, sánky, debny, uzamknuté kufre a cestovné tašky a podobne).
4. Ak posielate krehké a ľahko rozbitné predmety, je nutné použiť dostatočne pevný obal odolný voči nárazu a tlaku. Obsah zásielky treba od seba oddeliť tak, aby počas manipulácie a prepravy nedochádzalo k treniu – pri zasielaní elektroniky ideálne vzduchovými vankúšikmi alebo bublinkovou fóliou; v prípade skla či keramiky dostatočným množstvom drevitej vlny. Celý balík je potrebné uzatvoriť tak, aby tvoril pevný a kompaktný celok. Zamestnankyňu pri priehradke musíte upozorniť, že ide o krehkú zásielku, ktorá si vyžaduje špeciálne označenie.
5. Pri objednávaní tovaru cez internet môžete využiť doručenie do BalíkoBOXov Slovenskej pošty, vďaka sa dajú vyzdvihnúť kedykoľvek počas troch dní (pošta vás na to upozorní SMS správou).
Otváracie hodiny pôšt počas sviatkov
Počas vianočných sviatkov (nedeľa 24.12, pondelok 25.12, utorok 26.12.), na Nový rok (pondelok 1.1. 2018) a na sviatok Troch kráľov (sobota 6. 1. 2018) budú všetky pošty na Slovensku zatvorené. V posledný deň roka 2017 (nedeľa 31.12.2017) budú pre verejnosť otvorené vybrané pošty.
ZDROJ: Martina Macková, hovorkyňa Slovenskej pošty