Mladý módny návrhár Boris Hanečka (*1983) zvíťazil tento mesiac v súťaži Lifeline Fashion Talent '06. Vypísala ju módna značka Lifeline na tému Tichá rebélia. Študent odevného dizajnu na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave, ktorý pochádza zo Stupavy, porazil vo svojej prvej súťaži 60 súperov. Získal 100-tisíc slovenských korún a možnosť navrhnúť pre Lifeline limitovanú kolekciu modelov na jar -- leto 2007.
Boris Hanečka študuje v treťom ročníku Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, ale jeho odbor ho už uživí. Pracuje ako návrhár, odevný dizajnér, ale aj ako štylista pri fotografovaní. S fotografom Jakubom Klimom vytvorili reklamné bilbordy pre Aupark či obchodný dom Alizé.
V navrhovaní si medze nekladie. Je autorom nenositeľných modelov, vhodných do múzea, ale aj výsostne komerčných kusov na bežné či príležitostné nosenie. Má rád výzvy. "Rád pracujem s materiálmi, ktoré sa mi nepáčia," približuje svoj spôsob uvažovania. "Satén mi dlho pripadal vulgárny a lacný, tak som s ním začal narábať, posúvať hranice, objavovať," hovorí Boris Hanečka. Jedinou podmienkou, ktorú musí jeho látka spĺňať, je kvalita.
Medzi Hanečkove zákazníčky patrí aj Adela Banášová, Lucia Hablovičová či Michaela Suríniová. Vyhľadali ho samy, po tom, čo jeho prácu videli v médiách. Navrhoval pre ne napríklad večerné róby, na ktorých sa podľa neho dá najlepšie vyblázniť. Je rád, že Slovenky vyhľadávajú osobnú starostlivosť a chcú originálne modely priamo na mieru. "Pri každom návrhu sa snažím vytvoriť umelecké dielo a zároveň nezabiť ženu," dodáva.
StoryEditor