StoryEditor

Pre OTP Banku sú zaujímaví aj poľnohospodári

08.08.2005, 00:00
OTP Banka je na slovenskom trhu pomerne krátko. Akú pozíciu si získala v segmente malých a stredných podnikateľov?
HN hovoria s Ernom Kelecsényim, členom Predstavenstva OTP Banky.

OTP Banka je na slovenskom trhu pomerne krátko. Akú pozíciu si získala v segmente malých a stredných podnikateľov?
- Klientom ponúkame širokú škálu produktov, ktorými sa snažíme zabezpečiť všetky ich potreby. V minulom roku sme ich potrebám prispôsobili aj organizačnú štruktúru. Na Slovensku máme 30 špecializovaných predajcov, ktorí spadajú pod päť regionánych korporátnych centier a pod samostatné pobočky. Tieto aktivity prinášajú úspech v podobe záujmu malých a stredných podnikateľov o naše služby.

Akú úlohu pri posudzovaní klienta zohráva odvetvie, v ktorom podnikateľ pôsobí?
- Neposudzujeme klienta iba podľa toho, v akom odvetví podniká. Ekonomický vývoj však spôsobuje, že niektoré odvetvia sa stávajú pre malých podnikateľov náročné. Napríklad dnes môžu malí predajcovia len ťažko konkurovať veľkým potravinovým reťazcom. Na druhej strane treba povedať, že posudzovanie klienta robíme individuálne a komplexne. To platí pre všetky odvetvia vrátane agropodnikateľov, s ktorými rozvíjame bližšiu spoluprácu.

V čom je spolupráca s poľnohospodármi odlišná od ostatných odvetví?
- Naša materská banka v Maďarsku má s agropodnikateľmi bohaté skúsenosti. Jej dlhodobým zameraním na toto odvetvie sme získali množstvo informácií, ktoré aplikujeme a modifikujeme aj na Slovensku. Výsledkom je spolupráca s agropodnikateľmi, nielen v úverovej oblasti, ale napríklad aj v poradenstve a v spravovaní finančných prostriedkov. Vstupom do Európskej únie sa poľnohospodárom otvorili nové možnosti financovania svojich aktivít. Bez bankového partnera je však čerpanie dotácií obťažné, preto im poskytujeme špecializované služby, ktoré im pomôžu pri čerpaní dotácií. Ponúkame aj úvery na financovanie skladiskových záložných listov a takisto úvery na nákup poľnohospodárskych strojov.

Ako vnímate konkurenciu ostatných bánk v segmente malých a stredných podnikateľov?
- Je známe, že konkurencia u malých a stredných podnikateľov v posledných rokoch veľmi zosilnela. Práve kvôli získavaniu nových klientov sme zvýšili počet našich špecializovaných predajcov. Rastúce konkurenčné prostredie je práve v tomto segmente najdynamickejšie, aj napriek tomu, že mu banky ešte nedávno venovali iba malú pozornosť. Tak ako pri spolupráci s veľkými firmami, aj s menšími podnikmi chceme našu spoluprácu zakladať na budovaní osobných vzťahov.

Myslíte si, že znižovanie poplatkov môže byť cestou, ako sa presadiť v konkurenčnom prostredí?
- Na túto otázku sa klienti pozerajú individuálne, ale väčšina z nich nevníma poplatky ako kľúčové pri rozhodovaní, ktorú banku si vyberú. Skôr rozhoduje kvalita produktov a služieb.

Malí a strední podnikatelia* v OTP banke
Rok Počet klientov Úvery (v tis. Sk) Priemerná výška (v tis. Sk)
2003 364 889 810 2 445
2004 1287 2 932 672 2 279
K 30. júnu 2005 1887 5 208 958 2 760
*firmy s ročným obratom 10 až 500 mil. Sk
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
22. december 2024 22:23