StoryEditor

Lacnejšia banka v počítači a mobile

03.08.2005, 00:00
Elektronické bankovníctvo, predovšetkým internet banking, je služba, ktorú takmer všetky banky poskytujú automaticky pri založení účtu. Prípadne je v balíku služieb, kde môže byť zahrnutý aj GSM banking či phone banking alebo rôzne verzie týchto služieb.

Elektronické bankovníctvo, predovšetkým internet banking, je služba, ktorú takmer všetky banky poskytujú automaticky pri založení účtu. Prípadne je v balíku služieb, kde môže byť zahrnutý aj GSM banking či phone banking alebo rôzne verzie týchto služieb. Pre špecifických, skôr firemných klientov, je určená služba home banking.

Bez osobného kontaktu
Využívanie elektronického bankovníctva je jednoduchšie, rýchlejšie a lacnejšie pre banku, a tým aj pre klienta. Mnohé banky sa tak snažia presunúť operácie z pobočiek na elektronické bankovníctvo. "Ako banka sa snažíme na to motivovať klientov nižšími poplatkami," hovorí riaditeľ komunikácie Tatra banky Roman Začka. Počet klientov, ktorí už pred návštevou banky uprednostnia telefón alebo počítač, rastie. "Každý rok sa zvyšuje počet klientov elektronického bankovníctva v priemere o 15 až 20 percent," hovorí Začka.

Kto sú klienti
Služby elektronického bankovníctva najčastejšie využívajú aktívni, produktívni ľudia strednej a mladšej generácie. Najpoužívanejší je, samozrejme, internet banking. No klienti už však čoraz častejšie využívajú len svoj mobil. "Môžu komunikovať s bankou prostredníctvom oboch mobilných operátorov," hovorí Katarína Keráčiková z Dexia banky. Disponovanie s účtom cez mobilný telefón je najjednoduchšou cestou komunikácie. "Táto služba sa stáva čoraz populárnejšia, ročne zaznamenávame vysoký prírastok klientov," hovorí Začka. Pre tých, ktorí denne posielajú veľké množstvo platobných príkazov, je vhodný home banking, ktorý si však vyžaduje špeciálny softvér. Homebankingové služby predstavujú vyššiu úroveň elektronického bankingu. "Sú určené pre podnikateľov, ktorí vyžadujú neustály dohľad nad finančnými operáciami. Preto sú aj osobitne spoplatnené," tvrdí riaditeľka komunikácie ČSOB Marta Krejcarová. V cene zriaďovacieho poplatku býva inštalácia priamo u klienta.

Nevyužité služby
Veľa klientov, ktorí majú služby elektronického bankovníctva aktivované, ich z rôznych dôvodov nevyužíva. Stáva sa to hlavne vtedy, ak sú súčasťou balíka služieb. Podľa bánk je takýchto klientov približne 10 až 15 percent. "Čoraz viac si však uvedomujú výhody elektronického bankovníctva, preto sa aj počet postupne znižuje," komentuje Keráčiková.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
22. november 2024 05:54