StoryEditor

Šestnásť rokov sa venujú autám

10.12.2006, 23:00

Rastúci záujem o automobily je dobrou správou nielen pre výrobcov, ale aj pre autoservisy a ich dodávateľov. Medzi špičku vo veľkoobchode aj v maloobchode s autoservisnou technikou sa vypracovala firma Homola, s. r. o., z Bratislavy. Jej zakladatelia, manželia Gabriela a Igor Homolovci, podnikajú spolu už šestnásť rokov. Začínali s dodávkami pre západné Slovensko a postupne rozšírili pôsobnosť aj na zvyšok Slovenska a do Českej republiky. Dnes vlastnia predajno-servisné strediská v Bratislave, Ružomberku a Košiciach. Spoločnosť s rovnakým názvom a predmetom podnikania, orientujúca sa na českých zákazníkov, sídli v Brne. V roku 2002 získala firma Homola certifikát kvality ISO 9001:2000. Odborníci tým ocenili kvalitu dovážaného náradia a technológií od renomovaných európskych výrobcov, a najmä vysoký štandard ich služieb súvisiacich s predajom a so servisom.
Pomáhala manželka
Igor Homola začal podnikať ako fyzická osoba v roku 1990. Spočiatku poskytoval poradenstvo v oblasti zvárania. Začiatok nebol jednoduchý. "Vo firme som bol jediným zamestnancom. Našťastie mi pomáhala manželka," spomína Homola. Trh bol vtedy nestabilný, slovenská mena mávala prudké výkyvy. V roku 1992 sa rozhodol vytvoriť spoločnosť s ručením obmedzeným a rozšíriť predmet podnikania o dodávky technológií pre linky STK a emisné stanice. Neskôr pribudlo dodávanie technológií vrátane lakovacích komôr a všetkých druhov náradia aj do pneuservisov a servisov osobných a nákladných vozidiel. Firma Homola už zabezpečuje aj montáž, uvedenie zariadenia do prevádzky, zaškolenie, servis, záručné a pozáručné opravy. V roku 2000 spustili aj pojazdný predaj náradia.
Bez úveru to bol stres
Homola sa od začiatku podnikania spolu s manželkou snažil zabezpečiť fungovanie spoločnosti výhradne z vlastných zdrojov. "Až neskôr sme zistili, že sme si úplne zbytočne pripravili mnoho bezsenných nocí -- s úverom by bolo podnikanie jednoduchšie," hovorí dnes hlava rodiny i firmy. O úver požiadali Slovenskú sporiteľňu. Dôvodom bola ochota a pohotovosť zamestnancov obchodného centra Slovenskej sporiteľne v Bratislave. Aj keď sme predtým neboli jej klientmi, peniaze sme mali k dispozícii na účte po niekoľkých dňoch," dodáva Homola. O prosperite firmy svedčí aj hodnotenie banky: "Firma Homola si plní všetky záväzky načas. Verím, že im aj naďalej budeme môcť pomáhať pri rozvoji podnikania," hovorí Juraj Rezníček, account manažér Slovenskej sporiteľne, ktorý sa stará o finančnú stránku spomínanej firmy.
Nespoliehajú sa na provízie
Spoločnosť Homola má v súčasnosti viac ako 4 200 zákazníkov. Za štyri roky ich pribudlo dovedna osemsto. Vo firme rastie aj počet zamestnancov, ktorých je dnes viac ako päťdesiat. V servise zariadení pracuje až 25 elektrikárov, elektrotechnikov a montážnikov. Predaj zabezpečuje desať ľudí, všetci sú vyškolení technici a majú dostatok skúseností aj so servisom. "Nevyužívame provízny systém, vďaka čomu nie sú naši predajcovia pod neustálym tlakom dosahovať vysoké objemy predaja, ale môžu sa venovať aj servisu, poradenstvu, prípadne školeniam," vysvetľuje systém práce a ohodnocovania zamestnancov majiteľ. Systém odmeňovania sa firme osvedčil. Odzrkadlilo sa to aj v náraste obratu, ktorý sa každoročne zvyšuje o desať až tridsať percent.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
26. apríl 2024 17:06