V pobočke Všeobecnej zdravotnej poisťovne v Košiciach sú presvedčení, že sú na otázky klientov o ročnom zúčtovaní zdravotného poistenia i preberanie tlačív pripravení. "Všetci zamestnanci oddelenia kontaktu s klientom našej pobočky a vedúci odboru zdravotného poistenia boli inštruovaní, prešli školeniami, majú dostatok materiálov a informácií, takže vedia poskytnúť kvalifikované informácie o ročnom zúčtovaní a poradiť, na akých tlačivách a ako majú poistenci alebo zamestnávatelia odovzdávať podklady. Navyše, v budove sme vytvorili dve miestnosti pre stránky -- jednu pre poistencov, druhú pre platiteľov. Zriadili sme aj špeciálny priestor, kde môžu poistenci tlačivá k ročnému zúčtovaniu vyplniť podľa vzorov a tabuliek na nástenke, podľa ktorých sa môžu poistenci ľahšie orientovať. Je to pre nich návod, ktoré tlačivo, respektíve ktorý typ tlačiva k ročnému zúčtovaniu treba v tej-ktorej situácii použiť," povedala pre HN vedúca oddelenia kontaktu s klientom pobočky Všeobecnej zdravotnej poisťovne v Košiciach Katarína Bielická.
Pripustila však, že v prvých dňoch preberania tlačív zaregistrovali v pobočke problémy poistencov, ktorí sa nevedeli zorientovať v tlačivách a postupe pri ich vypĺňaní. "Bolo to v tom prvom návale. Stretli sa aj s nedostatkom tlačív," dodala.
Pripomenula, že poistencom by mali pri ročnom zúčtovaní poistného pomôcť aj webové stránky Všeobecnej zdravotnej poisťovne. "Sú aktuálne a kvalitne spracované a poistenci na nich nájdu kompletný výklad k ročnému zúčtovaniu, dokonca sa tlačivá dajú zo stránky aj stiahnuť, respektíve vyplniť," dodala Belická.
Aj košická pobočka Všeobecnej zdravotnej poisťovne pošle v najbližších dňoch niektorým svojim poistencom -- samostatne zárobkovo činným osobám -- čiastočne vyplnené tlačivá k ročnému zúčtovaniu poistného, ktoré zohľadnia ich špecifiká, čím sa poisťovňa snaží pomôcť poistencom zorientovať sa pri vypĺňaní tlačív. "Oslovíme vybrané skupiny poistencov, budeme to riešiť priamo cez riaditeľstvo poisťovne. Tlačivá sú už čiastočne vyplnené a pripravené na expedíciu," potvrdila. Na podávanie informácií a príjem tlačív k ročnému zúčtovaniu vyčlenila košická pobočka z oddelenia kontaktu s klientom počas troch pracovných dní v týždni jednu pracovníčku pre expozitúru v Moldave nad Bodvou, v pobočke poisťovne v Košiciach na Sennom trhu sa zúčtovaniu denne venuje sedem pracovníčok poisťovne.
StoryEditor