02.08.2005, 00:00

Privátne bankovníctvo je o úplnej dôvere

Na zastúpenie banky poukazuje len malý nápis. Na rozdiel od iných je to kontrast.
-- Áno. Sme privátna banka, a preto sa nechceme porovnávať s veľkými retailovými bankami. Naším zámerom nie je prezentovať sa obrovskými logami. Naši klienti vedia, kde sme a takisto aj my vieme, kde sú oni. Preto je naše označenie len symbolické.
Sídlo máte v Luxembursku. Rôzne formy zastúpenia potom v Španielsku, Portugalsku a Izraeli. Prečo ste sa rozhodli prísť na Slovensko?
-- Pre Bratislavu sme sa rozhodli z rôznych interných dôvodov. Jeden z nich bola vynikajúca geografická poloha. V budúcnosti by sme mali zastrešiť aktivity banky v strednej Európe.
Ktoré konkrétne štáty máte na mysli?
-- Zatiaľ sa chceme etablovať na Slovensku. V krátkej budúcnosti by sme mali rozšíriť pôsobenie aj do Českej republiky.
Ako ľudia reagujú na značku Rothschild? Tá je vaším hlavným ťahákom, predtým však na tomto trhu nebola.
-- Pre niektorých naozaj nie je známa. Ale naša potenciálna klientela ju pozná a reaguje pozitívne. Je to meno, ktoré sa spája s bankovníctvom už niekoľko storočí.
Mohli by ste priblížiť vaše plány na Slovensku?
-- Nemáme vysoké ciele, čo sa týka množstva klientov. Na Slovensku je to približne desať rodín. Nie je to o kvantite.
Zaujímavé je, že hovoríte o rodinách, a nie o klientoch.
-- Tradične sa našimi klientmi stávajú celé rodiny. A postupom času ich nástupcovia. Starostlivosť je úplná a komplexná. Každý klient sa stáva členom bankovej rodiny.
Preverujete klienta?
-- Áno. Ako každá banka. Diskrétnosť je u nás na prvom mieste. Aby sme mohli mlčanlivosť zachovávať, musíme si byť istí, že tak, ako sa môže klient plne spoľahnúť na nás, môžeme sa aj my na neho. Privátne bankovníctvo sa nedá robiť bez toho, aby klient vyložil karty na stôl. V prvom rade je to o dôvere. To je absolútny základ.
Akým spôsobom tvoríte portfólio pre klienta?
-- K tvorbe každého portfólia pristupujeme individuálne. Zohľadňujú sa klientove požiadavky týkajúce sa referenčnej meny, horizontu investície, rizika, ktoré je klient ochotný podstúpiť, a očakávaný výnos.
Klientom neponúkame iba naše vlastné produkty. Pri tvorbe portfólia pracujeme aj s konkurenciou, za predpokladu jej kvality. Napríklad pri tvorbe fondových portfólií našich klientov pozostáva takmer osemdesiat percent investície z najkvalitnejších produktov konkurencie.
Ktorý spôsob spravovania majetku je najrozšírenejší?
-- Diskrečná správa majetku. To znamená, že spravujeme klientov majetok na základe mandátnej zmluvy. Starostlivosť je komplexná a týka sa všetkých zložiek klientovho majetku od správy financií, cez správu cenných papierov, nehnuteľného majetku a spoločností.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.