StoryEditor

Polhodinka pre zdravie

04.07.2003, 00:00

Vraj iba polhodinka fyzickej aktivity denne stačí na to, aby ste si zlepšili svoje zdravie a predišli chorobám. Tvrdí to Svetová zdravotnícka organizácia (WHO).
"V prvom rade si treba uvedomiť, že fyzická aktivita je kľúčom k zdravému životu a že sa musí stať súčasťou každodennej praxe," hovorí regionálny riaditeľ WHO pre Európu Marc Danzon. Podľa neho k dobrému zdraviu celkom postačia "krátke" presuny pešo, na bicykli, chôdza hore po schodoch, upratovanie v domácnosti, mierna športová aktivita, a to aj pred televízorom. Polhodinka fyzickej aktivity denne predstavuje "zničenie" 150 kilokalórií, čo stačí na zlepšenie zdravia a prevenciu proti chorobám. Podľa zdravotníkov situácia v Európe nie je ani zďaleka uspokojivá. Viac ako 30 % dospelých sa v priebehu sledovaného týždňa nevenovalo vôbec žiadnej fyzickej aktivite. Dôsledkom toho je, že v 90. rokoch sa zvýšil podiel obéznych ľudí v rôznych krajinách Európskej únie z 10 až na 40 % populácie. Podľa prieskumov viac ako 30 % jázd autom v Európe pripadá na vzdialenosť kratšiu ako tri kilometre a polovica na trasách do päť kilometrov. Tieto vzdialenosti možno zvládnuť za 15 až 20 minút na bicykli alebo za 30 až 50 minút svižnou chôdzou. A to je presne denná dávka fyzickej aktivity, ktorú odporúča WHO.

25. máj 2022 14:56