StoryEditor

Automobilový stroj na zážitky BMW 335i Coupé AT

26.11.2006, 23:00
TEST. Presvedčili sme sa, že BMW 335i Coupé AT má extrémne nízku spotrebu.

Možno sa zdá, že karosérie typu kupé majú výhradne iracionálne športové autá stvorené len pre radosť vodiča. Nové trojdverové BMW radu 3 s nízkou splývajúcou zadnou časťou je dôkazom opaku. Toto auto robí radosť celej štvorčlennej posádke. V rámci redakčného testu sme s ním jazdili bezmála týždeň a po prejdení tisícky kilometrov sme sa s ním len veľmi neradi lúčili. Je to totiž stroj na zážitky.
Silné už na pohľad
Jednoznačne patrí do rodiny BMW. O tom nik nepochybuje. Jasná je predná maska, bočná partia i zadné oblé okienko. Napriek tomu ide vzhľadovo aj vlastnou cestou. Nízka strecha, nízky podvozok a dlhé kapoty. Je jedno, ktorý z pätice ponúkaných motorov si vyberiete, mníchovské kupé vždy vyžaruje naakumulovanú silu. V našom prípade robila svoje aj dvojica výfukov s veľkou chrómovou koncovkou, krásnym zvukom a hrdé modelové označenie 335i.
Športový luxus
Testovaný exemplár pochádzal priamo z bavorskej centrály BMW a tomu zodpovedalo aj jeho vybavenie. Možno by sme mali písať skôr o tom, čo na palube nemal, no nič nám nenapadlo. Takže spomeňme aspoň niečo z jeho extra. Výborné športové kožené sedadlá, bezkľúčový prístup, audiosystém s DVD a TV, navigácia GPS a hlavne distančný radar tempomatu. Pri jazde diaľnicou či hoci aj vidieckou cestou si jednoducho navolíte požadovanú rýchlosť a auto si bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla stráži samo. Je mu jedno, či je slnko a či hmla alebo dokonca aj sneženie. Ak vozidlo pred vami brzdí, rovnako reaguje aj vaše kupé. Ak pridáva, samo zrýchli aj vaše auto, a to až po navolené tempo.
Šokuje výkonom a spotrebou
Nemci môžu byť na agregát svojho nového kupé právom pyšní. Operuje výkonom vyše 100 koní na liter objemu a vodiča prekvapí mocným ťahom od nízkych otáčok a najmä extrémne nízkou spotrebou. Uznajte, 300 koní pod kapotou a priemerka okolo desať litrov naturalu na sto kilometrov? Palubný počítač sme sa teda rozhodli overiť dotankovaním doplna a dávame mu za pravdu. Šesťstupňová automatická prevodovka mala radenie aj prostredníctvom krídeliek za vencom multifunkčného volantu. Rýchlo si na toto riešenie zvyknete. Je pohodlné, rýchle a aj bezpečné. Auto máte pevne v rukách.

Šmýkajte sa do sýtosti
BMW patrí medzi zopár výrobcov, ktorí neponúkajú vo svojich modeloch pohon prednej nápravy. Kto si netrúfa na zadný náhon, ten volí štvorkolku Xdrive. My však odporúčame klasiku. Sme presvedčení o tom, že ponúka podstatne viac komfortu na ceste a aj radosti z jazdy. Je pravda, že auto s takýmto potenciálom sily je v prípade deaktivovania elektronického stabilizačného systému veľmi pretáčavé, ale ten, kto sa ho naučí ovládať, to ocení. Je krásny a pôsobivý pocit prechádzať zákrutou takzvaným driftom, teda kontrolovaný šmykom. A verte nám - s týmto autom to nie je až také ťažké. Jednak sa ľahko do zákruty položí, a potom, a to je dôležitejšie, sa zo šmyku do priameho smeru dostáva samo po ubratí plynu. Svoje robí dobré rozloženie hmotnosti auta a aj adaptívne riadenie, ktoré mení okrem iného aj účinok posilňovača v závislosti od rýchlosti. Ten zážitok si treba skúsiť.

ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor:
3,0 R6 2xTurbo
Max. výkon: 225 kW (306 k)
Max. krút. moment: 400 Nm
Zrýchl. 0 - 100 km/h: 5,5 s
Max. rýchlosť: 250 km/h
Rozmery: 4,58x,1,98x1,39 m
Rázvor: 2,76 m
Pohot. hmotnosť: 1 600 kg
Komb. spotreba: 9,5 l/100 km
Batožinový priestor: 430 l

PLUSY:
Motor a podvozok
Komfort cestovania
Radosť z jazdy

MÍNUSY:
Málo odkladacích priestorov

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
24. november 2024 07:52