Odborári Škody Auto rokujú s firmou o znížení počtu pracovníkov z radov takzvaného požičaného personálu. Tvrdia, že na nich má firma často nižšie kvalifikačné nároky ako na kmeňových zamestnancov. Žiadajú, aby ich počet klesol zo súčasných 3,5-tisíca na 2- až 2,5-tisíca (celkovo zamestnáva 24,5-tisíca ľudí). Požičaný personál, ktorý zabezpečujú pre firmu rôzne pracovné agentúry, je z hľadiska automobilky výhodný predovšetkým pre svoju flexibilitu. Naberaním týchto pracovníkov môže forma rýchlo riešiť predovšetkým výkyvy vo výrobnom programe, ale aj nedostatok niektorých profesií v regiónoch. Odborári, naopak, požadujú, aby firma záujemcov o trvalú prácu školila a rekvalifikovala a vyriešila pre kmeňových zamestnancov rozumné ubytovanie. Požičaným pracovníkom by tiež mala ponúknuť istotu, že ich prijme medzi kmeňových zamestnancov.