Možno ste to zažili aj vy. Plná čakáreň. Poradie si určuje lekár. Máte pocit, že pre silnú bolesť hlavy, ktorá sa opakuje už niekoľko dní, ani nevidíte. Takto vás nechajú čakať pol dňa. Keď konečne prídete na rad, lekár vám poradí, aby ste si kúpili paralen. Nič viac. Lekár neurobil nijaké vyšetrenie, neurčil diagnózu. Žiadna účinná liečba sa nekoná. Ste presvedčený, že vám neposkytol správnu zdravotnú starostlivosť. Treba však brať do úvahy technické či ekonomické možnosti ambulancie alebo nemocnice. A určujúce sú aj okolnosti konkrétneho prípadu.
„Pri ošetrení by ste mali vždy dostať poučenie a informovaný súhlas, okrem výnimiek, ktoré definuje zákon o zdravotnej starostlivosti,“ informuje Dušan Slávik, spoločník a konateľ advokátskej kancelárie Puchalla, Slávik & partners. Ošetrujúci lekár či zdravotná sestra vás musia informovať o účele, povahe a rizikách poskytnutej zdravotnej starostlivosti a následkoch, ak by ste ošetrenie či liečbu odmietli.
Požiadajte o pomoc úrady
Môže sa stať, že lekár nedokáže pacienta správne ošetriť napríklad pre nedostatočné technické vybavenie. „Vtedy uvedie dôvod a pacientovi odporučí vyhľadať iného, ktorý má lepšie možnosti,“ pokračuje Slávik.
Ak sa pacient domnieva, že ho neošetril správne, môže požiadať o nápravu. Musí to však urobiť písomne. Lekár má povinnosť odpovedať do 30 dní, ak zo žiadosti nevyplýva nutnosť konať bezodkladne alebo v kratšej lehote. Ako uvádza Slávik, pokiaľ lekár žiadosti pacienta nevyhovie a ani ho neinformuje o s...
Zostáva vám 85% na dočítanie.