StoryEditor

Hotely s podvodníkmi bojujú. Občas márne.

21.05.2007, 00:00

Seriózne vyzerajúci pán sa vo februári ubytoval v banskobystrickom hoteli Dixon. Pobyt si vopred objednal. Niekoľko dní využíval služby, hotela, okrem nocľahu si doprial aj oddych vo wellness centre a pravidelne sa stravoval v hotelovej reštaurácii.
Neplatil v hotovosti. Všetky služby mal hotel fakturovať veľkej finančnej inštitúcii, ktorú uvádzal ako zamestnávateľa. Disponoval firemnou pečiatkou aj identifikačnou kartičkou, rovnako i potrebnými firemnými údajmi.
Na to, že v izbe ubytovali podvodníka, a nie zástupcu renomovanej firmy, prišli v hoteli po týždni. Zákazník si chcel predĺžiť pobyt o ďalšie dni. Hotel však trval najskôr na úhrade predošlých nocí a absolvovaných služieb. To sa mu nepozdávalo. Len čo začali hoteloví zamestnanci všetko preverovať, čakalo ich prekvapenie -- pre firmu, ktorá mala celý pobyt hradiť, dotyčný pán už nepracoval. Firemnú pečiatku svojmu niekdajšiemu zamestnávateľovi odcudzil a jednoducho zneužíval. Hotelu spôsobil škodu za viac ako 20-tisíc korún.
Nebol však jediným nepoctivým hosťom, ktorý v nedávnom období zanechal po sebe dlh. Zariadenie za posledný rok riešilo takýto problém dvakrát. V oboch prípadoch mala ako zásterka prefinancovania pobytu slúžiť faktúra firmy, kde hosť údajne pracoval.
Generálna sekretárka Zväzu hotelov a reštaurácií SR Zora Dundeková vraví, že ju členovia zväzu o takejto metóde podvodníkov neinformovali. Fakt, že hotelové izby na celom území Slovenska z času na čas opúšťajú niektorí hostia bez zaplatenia však registruje. Možnosti, akými sa dá proti nim brániť, sú pritom obmedzené.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
10. december 2022 07:36