StoryEditor

Dnes začína radiť daňovníkom TAXANA

27.09.2018, 10:17
Autor:
vegveg
Finančná správa spustí napoludnie najväčšiu novinku tohto roka v oblasti proklientskych opatrení finančnej správy – chatbot. Chatbot aplikácia bude slúžiť na zabezpečenie automatizovanej komunikácie medzi občanmi a finančnou správou, a to tak prostredníctvom portálu finančnej správy, ako aj na Facebooku. Daňovníkom bude teda okrem pracovníkov call centra finančnej správy radiť aj Taxana.

Každý daňovník, ktorý bude potrebovať poradiť, tak bude môcť využívať nielen služby call centra finančnej správy, ale rovnako aj automatizovaný chat. Chatbot finančnej správy dostal meno Taxana. Vybrali ho zamestnanci finančnej správy ako slovnú hračku anglického slova „tax“, čo v slovenskom jazyku znamená „daň“.

Chatbot je počítačový program, ktorý napodobňuje rozhovor s človekom. Chatbot poskytuje pohodlný a interaktívny spôsob, ako sa spojiť so zákazníkmi online a dať im podobný zážitok, aký majú z konverzácie so živým operátorom kedykoľvek počas dňa. Je to robot, ktorý komunikuje s užívateľmi /klientmi/ a je schopný viesť rôzne komunikácie s tisíckami užívateľov v jednej sekunde. Finančná správa pracovala na príprave aplikácie niekoľko mesiacov.

Súčasný chatbot finančnej správy slúži aj na zbieranie dopytov od užívateľov, čím vytvára podklady pre strojové učenie sa pomocou umelej inteligencie. Cieľom finančnej správy je na základe zozbieraného množstva dopytov vytvoriť chatbot s použitím umelej inteligencie. Na prípravu takejto komplexnej databázy je nevyhnutných aspoň 30 000 individuálnych dopytov tak, aby chatbot poznal všetky možné varianty otázok občanov.

Finančná správa musí pokračovať v digitalizácii a elektronizácii procesov. Taxana je vhodným príkladom. Zavedenie automatizovaného chatu do komunikácie s klientami odľahčí pracovníkov call centra, ktorí sa tak môžu venovať zložitejším otázkam daňovníkov. Výhodou je dostupnosť 24/7. Kedykoľvek príde nejaká osoba na portál alebo Facebook finančnej správy, zistí informácie, ktoré ju zaujímajú.

Taxana funguje na princípe vyskakovacieho okna v prostredí portálu finančnej správy, dostupná je aj na Facebookovej fanpage finančnej správy. Priamou identifikáciou dopytu alebo postupnými otázkami, ktoré kladie daňovníkovi, sa spoločne prepracujú k téme, ktorá občana zaujíma. Z úvodnej správy od používateľa identifikuje kategórie alebo aj podkategórie témy. Identifikácia prebieha na základe vydefinovaných kľúčových výrazov, prípadne ich kombinácií.

V prvej fáze bude radiť v daňovej oblasti vo vybraných jednoduchších odborných témach, konkrétne v oblasti dane z pridanej hodnoty, závislej činnosti, príjmu fyzických osôb, príjmu právnických osôb, elektronickej komunikácie s finančnou správou a v oblasti elektronických registračných pokladníc. Po vyhodnotení úspešnosti projektu chce finančná správa rozšíriť automatizovaný chatbot aj na ostatné daňové a colné témy.

01 - Modified: 2024-11-20 19:02:09 - Feat.: - Title: Kamenický ich ide zdaniť, jeho kolegovia zakázať. Jednorazové elektronické cigarety majú zmiznúť z trhu 02 - Modified: 2024-11-14 16:02:52 - Feat.: - Title: V štátnom rozpočte je miliardová diera v daniach a nemocniciach. Záplata zas spôsobí reťazový efekt 03 - Modified: 2024-11-12 09:12:54 - Feat.: - Title: Väčšina z najväčších platiteľov má najvyššie hodnotenie daňovej spoľahlivosti 04 - Modified: 2024-11-09 14:30:00 - Feat.: - Title: Aj za fotovoltiku sa platia dane. Kto má túto povinnosť a v akej výške 05 - Modified: 2024-11-08 10:25:01 - Feat.: - Title: Z jedného vrecka nám zoberú, do druhého pridajú. Kto najviac na Slovensku doplatí na vládny daňový balíček?
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
21. november 2024 15:19