Ak svoj biznis zavesíte na klinec, aj to má presné pravidlá. Je to preto, lebo každá pokladnica má svoj daňový kód. Keď podnikateľ prestane evidovať tržby a eKasu už nepotrebuje, musí to oznámiť daňovému úradu. Ten ho zruší. Potom je hlavnou starosťou podnikateľa už len požiadať servisnú organizáciu, ktorá je zapísaná v knihe pokladnice, aby sa postarala o všetky úkony súvisiace s ukončením jej prevádzky. Lehota, dokedy tak musí urobiť, nie je stanovená. Na portáli Finančnej správy cez katalóg formulárov si nájde elektronický formulár, ten vyplní a odošle.
Povinný postup
„Dátum, keď osoba prestala používať pokladnicu, môže uviesť aj v Žiadosti o pridelenie kódu pokladnice eKasa klient,“ vysvetľuje postup Ivana Skokanová, hovorkyňa Finančnej správy. „V tomto prípade netreba knihu pokladnice predkladať daňovému úradu. Musí mu to však písomne oznámiť do troch pracovných dní od ukončenia prevádzky. Daňový úrad zruší používanie pokladnice sám.“
Úrad ukončí používanie obidvoch pokladníc, virtuálnej či online, vtedy, ak:
– dôjde k výmazu podnikateľa z obchodného registra bez právneho nástupcu alebo z iného obdobného registra bez právneho nástupcu, prípadne, ak je nástupcom Slovenská republika,
– podnikateľ oznámi stratu, zneužitie alebo odcudzenie...
Zostáva vám 85% na dočítanie.