StoryEditor

Čo robiť pre spokojnosť zamestnancov

14.07.2005, 00:00

Podľa aktuálneho výskumu Society for Human Resource Management (SHRM) sú pre spokojnosť zamestnancov najdôležitejšími benefity, mzda a rovnováha medzi pracovným a osobným životom. Aby firmy mohli byť úspešné pri hľadaní nových talentov a aby si talentovaných zamestnancov udržali, mali by sa podľa SHRM zaujímať o to, čo zamestnanci chcú a čo ich robí spokojnými.
Podľa serveru www.educity.cz pre ženy a zamestnancov mladších ako 35 rokov je podľa výskumu najdôležitejším faktorom pre spokojnosť v práci rovnováha medzi pracovným a osobným životom. Zamestnancov starších ako 56 rokov, naopak, rovnováha veľmi nezaujíma. Meniace sa demografické trendy a starnúca pracovná sila naznačujú, že firmy by mali venovať zvýšenú pozornosť potrebám mladých zamestnancov. Už čoskoro budú práve oni na pracovnom trhu vypĺňať znalostné medzery. Konkurenčných výhod sa dočkajú iba firmy, ktoré dokážu vybudovať firemnú kultúru podporujúcu potreby kľúčových pracovných síl.
Niektoré faktory spokojnosti zamestnancov sú univerzálne. Zamestnanci i odborníci na ľudské zdroje sa zhodujú, že pre spokojnosť zamestnancov sú podstatné mzdy a benefity. Manažéri ľudských zdrojov by si navyše mali uvedomiť, že k spokojnosti ich zverencov prispieva i hodnota vzťahov s priamymi nadriadenými, kvalita prejaveného uznania a komunikácia s najvyšším vedením.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
22. november 2024 17:35