On-line nákupy ako rušič anonymity
Nákupné správanie internetových zákazníkov na Slovensku najviac ovplyvňuje výhodná cena. Vyplýva to z posledného prieskumu agentúry Synovate, v ktorom sa zisťovali najdôležitejšie faktory vedúce k tomu, či sa niekto rozhodne nakupovať z obývačky cez obrazovku.
Viac ako 43 percent respondentov sa vyjadrilo, že nakupujú on-line, pretože je to cenovo výhodnejšie. Približne 18 percent uviedlo, že najdôležitejším faktorom je možnosť bezplatného doručenia. Na treťom mieste -- s ôsmimi percentami -- sa umiestnila lákavosť špeciálnych poukazov a kupónov.
Prieskum okrem toho odhalil, že takmer každý druhý užívateľ internetu virtuálne nenakupuje vôbec. Dôvodom je nedôvera voči informačným technológiám a internetovým obchodom. K negatívnej reputácii nakupovania cez internet prispela aj nedávna medializácia prípadu, keď v Anglicku ktosi ukradol dva harddisky jedného z najväčších miestnych on-line predajcov. Harddisky obsahovali množstvo citlivých údajov, medzi inými aj informácie o zákazníkoch, o ich platobných kartách, o pohybe na účtoch či o zakúpených tovaroch. A to už je riadny vpád do súkromia!
Napriek tomu je predaj cez internet čoraz populárnejší. Odhaduje sa, že celkový obrat slovenských internetových obchodov dosiahne v tomto roku už miliardu korún.
Ocenený Wiktor Leo Burnett
Reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett získala prestížne ocenenie na medzinárodnom podujatí The Global Awards 2007. Cenu si odniesla za reklamnú kampaň Union zdravotnej poisťovne Všetko pre vaše zdravie v kategórii Integrated (mixed media) campaigns.
The Global Awards je jedinou medzinárodnou súťažou, ktorá oceňuje kreatívny marketingový prístup v oblasti zdravotníckeho sektora.
Metro zahádzané novinami
Na troch najviac vyťažených linkách londýnskeho metra sa denne vyprodukuje viac ako 9,5 tony novinového odpadu. Najväčšiu časť z toho tvoria periodiká, ktoré sú distribuované a predávané zdarma (bez poplatku). Spoločnosť, ktorá je zodpovedná za upratovanie v priestoroch londýnskeho metra pritom odhaduje, že na všetkých linkách sa denne vyprodukuje viac ako 38 000 kilogramov tlačovín.
Elektrina cez Lidl a Kaufland
Nemecké obchodné siete Lidl a Kaufland začali predávať elektrickú energiu ponukou štartovacieho balíčka firmy s názvom -- E wie einfach (E ako jednoducho), ktorá je dcérskou spoločnosťou energetickej skupiny E.ON. Štartovací balík je v Nemecku dostupný do 22. decembra. Cena za jednu kilowatthodinu odoberanej elektrickej energie bude predstavovať nasledujúcich 24 mesiacov vždy o jeden eurocent menej, ako je cena, za ktorú sa prúd bežne predáva v mieste ich bydliska.
Hľadá sa iPhone
Internetové vyhľadávače Yahoo! a Google zverejnili zoznamy najvyhľadávanejších slov za rok 2007. Podľa portálu Yahoo.com sa najviac vyhľadávalo slovné spojenie Britney Spears. Užívatelia Google.com hľadali v roku 2007 najčastejšie informácie o mobilnom telefóne iPhone. Medzi prvou desiatkou oboch vyhľadávačov sa najčastejšie objavovali slová a slovné spojenia ako Transformers, Youtube, Anna Nicole Smith, Paris Hilton, Beyonce či Jessica Alba.
Rada pre reklamu má 4 nových členov
Rada pre reklamu, ktorá na Slovensku pôsobí ako orgán etickej samoregulácie v reklamnej oblasti, prijala štyroch nových členov. Sú nimi televízia JOJ, ISPA, JC Decaux a OTP Banka Slovensko. Rada okrem toho novelizovala aj základný dokument etickej samoregulácie -- Etické zásady reklamnej praxe, platné na území SR. Zmeny kódexu sa opierali o aktualizáciu pojmu reklamy, subjektov reklamy a slušnosti v reklame.
(Zdroj: tt, kyz, Guidance/Synovate, MarketingCharts, WLB, Guardian.co.uk, TASR)