Viete, že ušetriť energiu môžete aj tým, že sa pozriete na internet? Východoslovenskí energetici pripravili celú virtuálnu promenádu, aby ukázali bežným spotrebiteľom, že nápadov ako ušetriť môže byť naozaj neúrekom.
Východoslovenská energetika s reklamou
Východoslovenská energetika spustila reklamnú kampaň, ktorej súčasťou je aj internetová stránka SetrimeEnergiu.sk. Po kreatívnej stránke to zabezpečila agentúra Respect APP. Webstránka obsahuje tipy na úsporu energie pre domácnosti i podnikateľov. Tipy sú rozdelené podľa kategórií -- varenie, vykurovanie, vetranie a ďalšie. Pomocou virtuálnej prechádzky po dome možno nájsť konkrétne rady, ako ušetriť energiu, ktorá uniká oknami, ako znížiť spotrebu prístrojov, či ako ušetriť pri využívaní vody. Reklamné spoty sú na: http://marketer.hnonline.sk/c1-24988870-vychodoslovenska-energetika-startuje-reklamnu-kampan
Vaculikovci úspešní v New Yorku
Agentúra Vaculik Advertising sa opäť dostala na shortlist New York Festivals -- tentoraz v súťaži International Advertising Awards in All media. Do finále sa prebojovala s kampaňou Last Minute, ktorú vytvorila pre neziskovú organizáciu Magna deti v núdzi. Výsledky vyhlásia 30. júna 2008 v New Yorku.
On-line reklama predbehne televíznu
Dejiny svetovej reklamy s najväčšou pravdepodobnosťou obohatí už čoskoro Veľká Británia. Podľa prognóz agentúry Zenith Optimedia by mali výdavky na on-line reklamu v Británii na budúci rok predbehnúť televíziu. Odhaduje sa, že inzerenti minú v roku 2009 viac ako 3,6 miliardy libier, čo je v prepočte 141,4 miliardy korún. Najväčší podiel na on-line reklame v Británii má spoločnosť Google.
˙
Sony Ericsson sponzorom MTV
Prestížne udeľovanie hudobných ocenení MTV Europe Music Awards (EMA) bude v najbližších dvoch rokoch sponzorovať spoločnosť Sony Ericsson. Záštitu nad oceneniami drží výrobca telefónov už od roku 2006. Nová dohoda sa okrem televíznej show dotkne aj aktivít, ktoré budú spojené s prezentáciou ocenení na internete. Mimo partnerstva s MTV plánuje Sony Ericsson uzavrieť dohody aj s niekoľkými európskymi telekomunikačnými operátormi. Všetko nasvedčuje, že výrobca mobilov stavil na integrovanú komunikáciu, ktorej cieľom je zasiahnuť čo najväčší počet mladých Európanov.
Česi chránia symboly olympiády
Český olympijský výbor sa pustil do boja proti komerčnému zneužívaniu olympijských symbolov, v súčasnosti prebiehajú už tri súdne spory. Chránené symboly ako päť olympijských kruhov, olympijská vlajka, pochodeň či slová olympiáda, olympijský a ich odvodeniny môžu používať podľa olympijského výboru iba oficiálni partneri olympijského hnutia.
Wiktor Leo Burnett pre Bepon
Od mája tohto roku zastrešuje dlhodobú komunikačnú stratégiu, ako aj jednotlivé komunikačné aktivity jednej z najzaujímavejších slovenských značiek na trhu -- značky Bepon -- Wiktor Leo Burnett. Značka Bepon pôsobí na trhu s pančuchovým a ponožkovým tovarom od roku 1990, v súčasnosti je prostredníctvom viac ako 90 maloobchodných predajní prítomná na slovenskom, českom a maďarskom trhu.
Nike s novou agentúrou
Americký výrobca športového oblečenia a obuvi Nike ukončil spoluprácu s agentúrou Crispin Porter & Bogusky. Po viac ako roku sa kreatíva značky Nike Plus opäť vracia k materskej agentúre, ktorou je Wieden&Kennedy. Športová značka netají, že rada "koketuje" aj s menšími reklamnými agentúrami. Ročne investuje do reklamy v USA viac ako 200 miliónov dolárov, v prepočte takmer 4 miliardy korún.
Microsoft odmeňuje "svojich"
Microsoft chce novou službou Cashback pritiahnuť na svoj internetový vyhľadávač užívateľov konkurencie. Pri kúpe produktu prostredníctvom Live Search im vráti určitú sumu späť. Nápad pochádza od spoločnosti Jellyfish.com, ktorú Microsoft kúpil minulý rok. Nová služba umožňuje medzi vyhľadanými produktmi a pri ich kúpe prostredníctvom Live Search získať naspäť dve percentá až 30 percent peňažnej hodnoty produktu. Množstvo vrátených peňazí závisí od inzerentov. Zatiaľ je však dostupná len v USA.
Futbalisti pod krídlami Microsoftu
So silným sponzorským menom vstúpi budúcu sezónu do severoamerickej futbalovej MLS nový tím Seattle Sounders FC. V poradí pätnásty tím súťaže bude podporovať softvérový gigant Microsoft, ktorý zeleno-modré dresy nováčika využije na propagáciu svojho produktu -- konzoly na videohry Xbox 360 Live. "Seattle je miesto ako zrodené pre Microsoft," uviedol spolumajiteľ Sounders Joe Roth. Zmluva znie na päť rokov a do pokladnice klubu prinesie 20 miliónov dolárov.
Zdroj: sita, RespectAPP, News.Yahoo.com, AdWeek, MarketingVox, WLB, Vaculik Advertising, MarketingWeek, BrandRepublic, Tesco, Guardian.co.uk