15.04.2020, 09:14

Pozor na online priestor pri predaji tovaru. Takéto podnikanie má svoje pravidlá

  • Pre mnohých živnostníkov i malých a stredných podnikateľov znamená nová situácia s obmedzeniami pre COVID-19 existenčné ohrozenie.
  • Niektorí však majú možnosť a aj ju využili a využívajú, transformovať svoje podnikanie do online priestoru a ponúkajú, respektíve predávajú svoj tovar prostredníctvom emailových objednávok, telefónu, sociálnych sietí a podobne.
  • Je to v poriadku z hľadiska zákona?
Pozor na online priestor pri predaji tovaru. Takéto podnikanie má svoje pravidlá

Takéto podnikanie má však svoje pravidlá, zdôrazňuje Jozef Príbocký, predsed OZ Neplať-pokuty a exSOI-kár. Zákon rozlišuje podnikanie (predaj tovarov a služieb) firiem vo vzťahu ku konečným, bežným spotrebiteľom v dvoch rovinách. Tou prvou je štandardný predaj, kde má zákazník možnosť prísť do prevádzky, obzrieť si fyzicky tovar, informovať sa u predávajúceho o jeho vlastnostiach, záruke a podobne.

Druhou možnosťou podnikania je predaj produktov spotrebiteľom na diaľku. Ide napríklad o štandardné e-shopy. Zároveň, hoci si to mnoho podnikateľov neuvedomuje, zákon definuje zmluvu uzavretú na diaľku a tou je: ,,zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä vy

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.