StoryEditor

Predzvesť Zlatého klinca, prepúšťanie novinárov, ale aj nové ambície Yahoo poznačili uplynulý týždeň

08.03.2009, 23:00

Odštartovalo jarné obdobie oceňovania najlepších reklám v našich končinách. Česi svojho víťaza už poznajú, my sa dočkáme hodenia vavrínov v apríli. Každý, kto sa na ne cíti, sa môže prihlásiť.

Vo februári odštartoval poslanec maďarského parlamentu József Karsai kampaň proti spoločnosti Provident Financial. Dôvodom protestu bolo poukázať na neprimerané podmienky požičiavania peňazí, k akým Provident zaväzuje klientov. Podľa Karsaia je táto finančná inštitúcia pre ľudí likvidačná a v reklame neprimerane informuje o výhodách rýchlych pôžičiek. Účinok sa dostavil.

Na poslanca zareagoval hovorca Provident Financial -- Maďarsko Mikola Gergely, ktorý pre portál Index.hu povedal: "Zastavíme kampaň a odštartujeme úplne novú, v ktorej ľuďom vysvetlíme, ako funguje systém rýchlych pôžičiek." V rámci edukačnej kampane prisľúbil Gergely odvysielať v médiách 36 reklamných televíznych spotov.

Hoci Provident Financial funguje aj na Slovensku, o podobnej kampani zatiaľ neuvažuje. "Provident Financial na Slovensku podniká samostatne a za značne odlišných legislatívnych podmienok ako v Maďarsku. Naše produkty sú preto výrazne odlišné od maďarského trhu," vysvetľuje Michal Dyttert, manažér spoločnosti pre styk s verejnosťou.

Zlatý klinec štartuje
Vyhlasovateľ súťaže Zlatý klinec 2009 spoločnosť Ad Awards Association v spolupráci s Klubom reklamných agentúr Slovenska, združením Art Director's Club Slovensko a mesačníkom Stratégie, odštartovali registráciu účastníkov 15. ročníka prestížnej reklamnej súťaže. Záujemcovia o Zlatý klinec 2009 sa môžu prihlásiť prostredníctvom internetovej stránky www.zlatyklinec.sk. Registrácia je prístupná od 1. marca a bude otvorená do 16. marca. Každý prihlasovateľ sa musí prihlásiť písomne na základe úplnej a pravdivo vyplnenej prihlášky.

Slávnostné vyhlásenie výsledkov súťaže Zlatý klinec 2009 sa uskutoční 24. apríla v bratislavskej Inchebe.

Louskáčika získal Mark BBDO
Hlavnú cenu tohtoročného udeľovania českých cien za reklamu Louskáček získala práca Zlodeji agentúry MARK BBDO. Zlatú medailu získali reklamy Múzeum komunizmu od spoločnosti YR Praha v kategórii print a Stratené v preklade od spoločnosti Leagas Selaney Praha v kategórii rozhlas.

Cenu Klient roka získala spoločnosť Wrigley. Ocenenie Zlatý ohníček, ktoré sa udeľuje za osobný prínos pre českú reklamu, získal Jakub Kohák, režisér televíznych reklám pre značky Kofola, Kooperativa, Pepsi, Chevrolet, Nadácie Terézie Maxovej a ďalších firiem. Jeho reklamy boli ocenené na festivaloch Golden Drum v Portoroži, Epica a na ďalších. Na festivale v Cannes ho prezentovali v prestížnom svetovom výbere Young Directors. Do tohtoročnej súťaže sa prihlásilo 381 prác od 50 prihlasovateľov.

ITV prepúšťa
Najväčšia britská komerčná televízia ITV sa vlani prepadla do straty 2,56 miliardy libier (viac ako 2,86 miliardy eur) po zisku 147 miliónov libier v roku 2007. Oznámila to firma, ktorú v súčasnosti zasiahol pokles príjmov z reklamy. ITV dodala, že plánuje zrušiť 600 pracovných miest a predať niektoré aktíva. Na konci roku zamestnávala viac ako 5 000 ľudí.

Výsledky spoločnosti v minulom roku zasiahli rozsiahle odpisy aktív po poklese príjmov z reklamy a neistých vyhliadkach na tento rok. Celkovo tržby ITV vlani klesli o 2,5 percenta a príjmy z reklamy o štyri. Firma okrem toho predpovedá, že v prvom štvrťroku 2009 sa príjmy z reklamy prepadnú až o 17 percent.

"Súčasné podmienky na trhu s reklamou sú najnáročnejšie, aké sme počas viac ako 30-ročnej histórie v britskej televízii zažili," povedal generálny riaditeľ spoločnosti Michael Grade. Terajší útlm dopytu na reklamnom trhu zároveň označil za "krátkodobý horor".

Yahoo chce komunity
Internetové sociálne siete sú podľa generálnej riaditeľky Yahoo Carol Bartz v centre záujmu amerického internetového gigantu.

Na konferencii venovanej technológiám v San Franciscu, ktorú zorganizovala investičná banka Morgan Stanley, zdôraznila, že Yahoo nepripravuje nové produkty, ale v oblasti sociálneho sieťovania hľadá partnera. "Nebudeme vymýšľať ďalší Facebook," uviedla. V súvislosti s mohutným nárastom sociálnych sietí, ku ktorým patrí Facebook a Twitter, je však podľa nej "úplne jasné, že to musíme robiť". Bartz tiež zdôraznila, že v Yahoo zvažujú všetky možnosti, ktoré by spoločnosti pomohli oživiť rast a lepšie konkurovať Google.

Časopis Arena skončil
Ani nie mesiac po tom, ako vydavateľstvo Bauer Media oznámilo, že zmrazilo rast platov všetkých zamestnancov, prichádza táto firma opäť s negatívnou správou -- britský pánsky lifestylový mesačník Arena končí. Dôvodom je dlhodobý pokles predaných výtlačkov, ako aj malý záujem inzerentov o reklamu, ktorí vplyvom finančnej krízy škrtajú marketingové rozpočty. Posledné číslo Areny vyjde v apríli. Ukončenie vydávania sa zatiaľ dotkne len britskej verzie. Bauer Media vydáva Arenu aj v Dánsku, Kórei, Thajsku, Turecku a v Singapure.

Lifestylový magazín Arena vychádzal v Británii viac ako 22 rokov. Jeho pôvodný názov bol The Face (Tvár). Súčasné meno získal až po rebrandingu v roku 1986.

JOJ Plus predbehla Dvojku
Druhý kanál televízie Joj minulý týždeň prekonal v sledovanosti Dvojku STV. Tvrdí to vo vyhlásení hovorkyňa televízie JOJ. Manažmentu televízie Joj stačilo presne 149 dní na to, aby "Pluska" prekonala celodenný podiel druhého programu verejnoprávnej Slovenskej televízie. "V pondelok 2. marca Joj Plus dosiahla 3,1-percentný podiel na trhu," povedala hovorkyňa televízie Tatiana Tóthová. Podľa jej údajov sledovalo v pondelok druhý kanál Slovenskej televízie 2,9 percenta divákov, Trojku 0,7 a spravodajskú televíznu stanicu TA3 si vtedy naladilo približne 1,1 percenta ľudí.

YouTube má orchester
Internetová súťaž pre interpretov a interpretky klasickej hudby sa blíži ku koncu. Prvý YouTube orchester je už na svete. Tvorí ho viac ako 90 hudobníkov vo veku od 17 do 55 rokov. V orchestri bude znieť 26 hudobných nástrojov. Vybraných účastníkov a účastníčky teraz čaká trojdňové školenie a mesiac trvajúce skúšanie. Podujatie vyvrcholí 15. apríla koncertom v newyorskej Carnegie Hall, na ktorom zahrajú skladbu Internet Symphony No. 1, Eroica. Zložil ju špeciálne pre túto príležitosť skladateľ Tan Dun. Zostrih z vystúpenia zverejní internetová stránka YouTube 16. apríla.

Do súťaže sa prihlásilo vyše 3 000 profesionálnych a amatérskych hudobníkov z vyše 70 krajín. Zostavu orchestra vybrali hlasovaním návštevníci a návštevníčky internetovej stránky www.youtube.com/symphony. V projekte má zastúpenie 30 štátov -- okrem iných aj všetci naši susedia, len Slovensko tam chýba.

iHNed.cz v novom šate
Spravodajský portál českých Hospodárskych novín sa čitateľom v úvode marca predstavil v novej podobe, hoci štruktúra stránky zostala takmer nezmenená. Zmeny sa dotkli dizajnu, pričom rozloženie stránky zostalo pôvodné. Najvýraznejšou premenou prešla horná polovica stránky venovaná aktuálnemu dianiu doma i vo svete. Horizontálne menu po niekoľkých rokoch vypadlo, ale nahradil ho titulný článok. V hornej časti pribudlo video okienko a prehľad najnovších, najdiskutovanejších a najčítanejších článkov. Nový portál sľubuje viac správ, viac biznisu a viac videa. "Čitateľom chceme priniesť väčší komfort a umožniť im tak lepšiu orientáciu v ponuke portálu," píše sa na redakčnom blogu. Na portáli získali výrazne väčší priestor správy z ekonomiky a biznisu. Prehľadnejšiu a atraktívnejšiu štruktúru získali okrem toho aj multimediálne rubriky Video a Obraz. "Svoj priestor medzi kľúčovými rubrikami na hlavnej stránke iHNed.cz získali i čoraz populárnejšie blogy, ktoré sa presťahovali do vlastného boxu. K blogom sme pridali moderované debaty," píše iHNed.cz.

The Slovak Spectator má 14 rokov
Jediné noviny v anglickom jazyku vychádzajúce na Slovensku The Slovak Spectator oslavujú 14. výročie. Noviny začali vychádzať 1. marca 1995. Pri začiatkoch The Slovak Spectator stáli Američania Richard Lewis, Daniel Stoll, Rick Zednik a Eric Koomen. Začiatkom roka 1995 založili vydavateľstvo The Rock, lebo verili, že na slovenskom mediálnom trhu vznikla potreba a priestor pre noviny v anglickom jazyku.

Čitateľmi The Slovak Spectator sú podľa PR a marketingovej manažérky novín Martiny Šmatlákovej okrem čitateľov na Slovensku aj tí, čo sa v zahraničí zaujímajú o Slovensko. Noviny im prinášajú informácie o najdôležitejších udalostiach u nás, doplnené o fakty potrebné pre pochopenie súvislostí v dianí na Slovensku. Doteraz boli na pozícii šéfredaktora Richard Lewis, Rick Zednik, Dan Stoll, Tom Nicholson a Rachel Salaman. V súčasnosti vedie redakciu Beata Balogová, absolventka žurnalistiky na Kolumbijskej univerzite v New Yorku. Vydavateľstvo zastrešuje Ján Pallo.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
20. apríl 2024 12:41