StoryEditor

V teréne je suverén

06.08.2007, 00:00
Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D LWB AT Dakar nemá limity ani tak v technike, ako skôr v odvahe vodiča.

Legendárny terénny predátor dokazuje svoje schopnosti v teréne už od roku 1982. Odvtedy si ho kúpilo viac než 2,5 milióna motoristov. Testovali sme jeho aktuálnu štvrtú generáciu, ktorá nás od prvých kilometrov presvedčila, že ide o auto s bohatou históriou a modernou súčasnou technikou. Jazdili sme s úspornejšou z dvoch ponúkaných motorizácií, pod kapotou sme mali šesťvalcový turbodiesel s objemom 3,2 litra a s priamym vstrekovaním Common rail.
Odvaha vodiča
Naftový motor vo vozidle počas jazdy prakticky nepočuť. Vzhľadom na veľkosť, hmotnosť a poslanie auta ide o rozumnú voľbu. Disponuje dostatočnou silou a majiteľovi sa za priazeň odvďačuje relatívne priaznivou kombinovanou spotrebou. Päťstupňová automatická prevodovka rozkladá jeho silu rovnomerne, v najnáročnejších terénnych podmienkach je naporúdzi aj redukcia, a vôbec celý inteligentný systém pohonu všetkých kolies s názvom Super Select 4WD II. generácie.
Kombinuje sa s elektronickým systémom aktívneho riadenia stability a trakcie (ASTC), ktorý v praxi nahrádza uzávierky diferenciálov. V teréne nové Pajero len s námahou nachádza konkurenta. Po týždňovom jazdení si dovoľujeme tvrdiť, že hranice jeho priechodnosti neurčuje ani tak jeho technika, ako skôr miera odvahy vodiča, a hlavne spolujazdcov.
Komfortné pruženie
Nové najväčšie Mitsubishi má päťdverovú karosériu typu hatchback/kombi. Pohonný agregát posunuli výrobní inžinieri za os predných kolies. Tým sa vlastne zmenšila predná časť, zlepšil sa výhľad pred vozidlo a nájazdový uhol dosiahol 36,6 stupňa.
Podvozok tvorí nezávislé zavesenie predných kolies s dvoma priečnymi ramenami, a zadné viacprvkové zavesenie. Pri jazde na bežnej asfaltovej ceste vodič iste ocení tuhšie, no na tereniak stále dostatočne komfortné pruženie, ako aj obmedzené nakláňanie v zákrutách o 25 percent. Zmenami prešiel aj brzdový systém, ktorý skutočne spoľahlivo krotí túto terénnu šelmu.
Utiahne tri tony
Pajero nepatrí medzi vozidlá typu SUV, ale ide o pravý tereniak. Napriek tejto skutočnosti ponúka posádke dostatočný luxus dokonca s istou dávkou noblesy. Súčasťou jeho vybavenia vo verzii, ktorú sme mali k dispozícii na testovanie, bolo kožené čalúnenie, ako aj výkonné audio Rockford Acoustic Design TM Premium s výkonom až 860 koní a s dvanástimi reproduktormi. Jeho zvuk možno prirovnať doslova k zážitku v koncertnej sieni.
Pajero nerobí v teréne kompromisy a ani na ceste sa na nič nehrá. Bez hundrania odvezie päticu pasažierov a v prípade potreby utiahne aj jachtu s hmotnosťou viac ako tri tony V jeho prospech hovorí povestná spoľahlivosť, vzorové, už spomínané terénne schopnosti, ale aj nanovo dobre rozbehnutá predajnosť.

ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor: 3,2 DI-D A/T
Max. výkon: 125 kW (170 k)
Max. krút. moment: 373 Nm
Rozmery: 4 900 x 1 876 x 1 900 mm
Pohotovostná hmotnosť: 2 300 kg
Max. hmotnosť prívesu: 3 300 kg
Zrýchl. 0 - 100 km/h: 14 s
Max. rýchlosť: 177 km/h
Priem spotreba: 10,6 l/100 km

PLUSY:
Dizajn a priestor
Prejazdnosť v teréne

MÍNUSY:
Vyššia spotreba
Slabá dynamika na ceste

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
25. november 2024 08:17