StoryEditor

Erotický škandál, ale aj posunuté projekty v televíznom a mediálnom svete poznačili atmosféru prvých februárových dní

08.02.2009, 23:00

Televízne projekty, či už malé alebo veľké, môžu meškať všade na svete. Kým u nás to posunulo štart novej káblovky, v USA to oddialilo digitalizáciu celého televízneho vysielania.

Pôvodne mala televízna stanica Fashion TV začať vysielať v káblových sieťach v Česku a na Slovensku už začiatkom januára. Termín sa však nepodarilo dodržať. Podľa informácií denníka Lidové noviny odštartuje až 1. alebo 2. marca. Licenciu na televízne a rozhlasové vysielanie, internet a nové médiá televíznej stanice Fashion TV pre Slovensko a Česko získala ešte vlani spoločnosť Carolinas Corporation. Ponúkne programy zo sveta módy, krásy, luxusu a životného štýlu. Viac ako 70 percent budú tvoriť prevzaté medzinárodné programy, 30 percent vlastná produkcia. "Televízia (Fashion TV) bude natoľko vizuálne atraktívna, že zvuk len dokreslí jej celkový dojem. Keď ju vypnete, stále by mala byť príťažlivá," povedala pre Lidové noviny Zuzana Poláčková, výkonná riaditeľka Fashion TV na Slovensku a v Česku.

Narodeniny Facebooku
Facebook vznikol 4. februára 2004 ako projekt študenta Harvardovej univerzity Marka Zuckerbergera. Jeho cieľom bolo vytvoriť miesto na internete, prostredníctvom ktorého by študenti Harvardovej univerzity mohli medzi sebou komunikovať. Spočiatku sa na Zuckerbergerovom projekte podieľala len Harvardova univerzita a pár vysokých škôl. K Facebooku sa však pomaly začali pripájať aj ďalšie americké vzdelávacie inštitúcie a od roku 2006 je táto najväčšia komunitná sieť otvorená komukoľvek, kto má viac ako trinásť rokov. Autor totiž rýchlo pochopil, že budúcnosť je v otvorení dverí všetkým skupinám. Od roku 2008 je Facebook v segmente internetových komunít jednotkou -- porazil aj MySpace.
Super Bowl s pornom
Vysielanie zo Super Bowlu v americkom futbale poznačil v meste Tucson škandál. Na obrazovkách sa objavil namiesto zápasu na tridsať sekúnd videoklip s pornografickou tematikou. Diváci s úžasom sledovali, ako pornohoerečka rozopínala svojmu kolegovi zips na nohaviciach a sexuálne ho uspokojila. Americký prevádzkovateľ káblovej televízie Comcast sa vzápätí verejne ospravedlnil. "Zároveň chceme ubezpečiť, že vzniknutou situáciou sa seriózne zaoberáme a určite vyvodíme patričné dôsledky," píše sa v stanovisku spoločnosti Comcast, ktorá má sídlo vo Filadelfii. Pornografický klip sa na obrazovkách objavil tri minúty pred záverom duelu Pittsburghu s Arizonou.

Vznikla Istropolitana Ogilvy
Slovenská reklamná agentúra Istropolitana D'Arcy sa od 1. februára stala súčasťou medzinárodnej komunikačnej siete Ogilvy & Mather. Ogilvy & Mather u nás ukončí spoluprácu s CD Ogilvy & Mather a jej afilačným partnerom sa stane Istropolitana. Alex Herdt, ktorý je CEO Ogilvy Group -- Central & Eastern Europe, tvrdí, že jedným z dôvodov boli podobné gény Ogilvy a Istropolitany: "Istropolitana je extrémne ambiciózna, ich duch je duchom budúcnosti. Agentúra uchopila príchod nových médií a chce ponúkať veľmi komplexné komunikačné riešenia." Martin Polák, general director Istropolitana Ogilvy, vidí v spojení množstvo výhod pre klientov: "Získali sme partnera, ktorý nám bude vďaka medzinárodným skúsenostiam a inováciám silnou oporou. Ogilvy má veľmi silný regionálny tím špecialistov na stratégie aj digitálne riešenia."
USA odďaľujú digitalizáciu

Digitalizácia amerického televízneho vysielania sa odkladá na jún. V stredu to odsúhlasil americký Kongres, pričom jeho rozhodnutie ešte musí potvrdiť podpisom prezident Barack Obama. Ten otvorene podporil toto rozhodnutie ešte pred jeho schválením. Dôvodom je asi 20 miliónov chudobných občanov, ktorí ešte nie sú na zložitý proces pripravení. Pôvodne sa malo s prechodom na digitalizáciu začať už 17. februára, no termín sa zrejme posunie na 12. júna. Veľa Američanov totiž čaká na štyridsaťdolárové kupóny, ktoré im má odovzdať vláda, aby im poslúžili na nákup konvertovacej skrinky. Prístroj na digitalizáciu sa bude inštalovať najmä do starších modelov televíznych prijímačov.

Úspešný Murdoch
Satelitná spoločnosť BSkyB naďalej zostáva väčšinovým majiteľom práv na vysielanie priamych prenosov anglickej futbalovej Premier League na britskom trhu. Za podpis zmluvy na tri roky zaplatila sumu prevyšujúcu miliardu libier. Na obdobie 2010 -- 2013 disponuje táto spoločnosť kontrolovaná mediálnym magnátom Rupertom Murdochom štyrmi zo šiestich balíkov práv, čo predstavuje pokrytie 92 zápasov na sezónu. Zvyšné dve skupiny práv na 46 stretnutí pôjdu do druhého kola výberu, súperiť by o ne mali spoločnosť Setanta a severoamerická ESPN.

Z1 bez signálu
Českej spravodajsko-publicistickej stanici Z1 v pondelok vo večerných hodinách približne na štyri hodiny vypadol signál šírený cez pozemné digitálne TV vysielanie a taktiež cez satelit. Dôvodom bola chyba na trase Českých Rádiokomunikácií. Podľa nich k nemu prispelo to, že distribučná sieť nebola na žiadosť Z1 zálohovaná. Zálohovanie trasy je síce nákladnejšie, ale na druhej strane spoľahlivejšie, povedala hovorkyňa ČRa Mária Fianová. Riešením možných výpadkov je podľa nej štandardný návrh ČRa pre zákazníkov, a to zálohovanie dátového okruhu. "Je síce nákladnejšie, ale eliminuje potenciálne výpadky. Je schopné vyriešiť prípadné chyby komponentov na distribučnej trase v priebehu sekúnd." Od začiatku vysielania Z1 ide už o tretí výpadok signálu spôsobený na trase ČRa. Pondelňajší výpadok bol však podľa Z1 najdlhší.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
18. apríl 2024 17:41