StoryEditor

Poisťovne radia, ako si vybrať najlepšiu poistku

06.11.2007, 23:00

-- Podľa Allianz sa oplatí preštudovať si nielen limity plnenia, ktoré ponúkajú jednotlivé poisťovne a dnes sú už fakticky rovnaké, ale aj variabilitu poistných modulov povinného zmluvného poistenia, bonusový systém, možnosť dohodnúť spoluúčasť, vernostný program pre stabilných klientov, rozsah a kvalitu asistenčných služieb a, samozrejme, aj kvalitu služieb pri likvidácii poistných udalostí a ostatný komfort pre klientov, napríklad služby bezplatnej infolinky, nahlasovanie poistnej udalosti cez telefón alebo internet.
-- OTP Garancia tvrdí, že vodič by mal optimálne posúdiť cenu a komplexnosť produktu -- napríklad asistenčné služby a kvalitu poskytovaných služieb, limit poistného plnenia a likvidáciu poistnej udalosti.
-- Generali hovorí, že z roka na rok sa množstvo poistných produktov zvyšuje. Rovnako badať aj nárast kritérií, ktoré zohrávajú úlohu pri výpočte ceny konkrétneho poistenia -- napríklad vek majiteľa auta, objem motora, výkon, miesto bydliska... To sú len niektoré odporúčania. Odporúča pozrieť si webovú stránku, na ktorej klient nájde kalkulačku na výpočet poistného, a samozrejme, kontaktovať niektorého zo sprostredkovateľov poistenia, ktorý pri výbere výhodného poistenia ochotne pomôže.
-- Česká poisťovňa Slovensko radí, že klient by mal posúdiť celkovú ponuku poisťovne, všetky služby vrátane asistenčných služieb, mal by venovať pozornosť segmentačným kritériám, keďže rozdiel v jednotlivých poisťovniach pri tom istom klientovi môže byť aj niekoľko tisíc korún, nemal by prehliadnuť akcie, uvedomiť si ďalšiu nadväznosť a možnosti výhod pre ďalšie typy poistenia, taktiež zvážiť úsporu času pri uzatvorení a správe poistenia. Napríklad ide aj o možnosť poistenia cez telefón alebo internet; nahlásenie zmien cez telefón alebo e-mailom a, samozrejme, dostupnosť poisťovne aj mimo pracovného času -- servis 24 hodín 7 dní v týždni.
-- Návod na výber najlepšej poisťovne je podľa ČSOB veľmi jednoduchý. Odporúčajú vodičom, aby si uzavreli povinné zmluvné poistenie na limit poistného plnenia 20 miliónov korún za škodu spôsobenú na zdraví a 20 miliónov za škodu spôsobenú na majetku. Dôležitým faktorom sú referencie ľudí v okolí na likvidáciu poistných udalostí v jednotlivých poisteniach, pretože je veľmi mylná predstava väčšiny vodičov, že na úrovni likvidácie poistných udalostí v prípade povinného zmluvného poistenia nezáleží. Každá poistná udalosť sa týka toho, kto ju spôsobí. Ak sa škoda, ktorú spôsobíte, nezlikviduje na spokojnosť poškodeného, je viac ako pravdepodobné, že k tomu, kto spôsobil dopravnú nehodu, sa poškodená osoba vráti s nárokom na plnenie.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
22. november 2024 11:42