Závod patrí Suzuki a od roku 1992 vyrobil viac ako milión vozidiel. Splash má rovnaké technické parametre ako sesterský model Opel Agila, autá sa však, samozrejme, líšia vzhľadom. K modelovej rodine sa každý jednoznačne hlási svetlami, nárazníkmi, kapotou, zadnými dverami a inými časťami karosérie. Suzuki plánuje v Európe predávať ročne okolo 60-tisíc vozidiel nového modelu.
Šitý na mieru
Splash nie je nasledovník modelu Wagon R+. Navrhli ho na základe úplne iných kritérií a jeho výrobca sa snažil docieliť, aby čo najviac vyhovoval európskym zákazníkom, najmä mladým rodinám. Má atraktívny dizajn, kompaktné rozmery, priestranný interiér, minimálne zaťažuje životné prostredie a výborne sa ovláda. Namiesto čisto funkcionalistického štvorcového tvaru navrhli dizajnéri Suzuki moderný tvar, vyjadrujúci mladosť, sviežosť, zábavu, skrátka radosť zo života.
Vedúci tímu dizajnérov novinky Splash, 44-ročný Akira Kamio, zohral významnú úlohu aj pri navrhovaní modelu Swift. Už v roku 2003 začal analyzovať základné charakteristiky budúceho mini-MPV. Čoskoro bolo jasné, že nový model nemá vyzerať ako zmenšená verzia klasického MPV, musí si však zachovať jeho prednosti: vyššie položené sedadlá a s tým súvisiacu lepšiu viditeľnosť, dostatok priestoru a variabilnosť umožňujúcu jednoducho zväčšiť batožinový priestor.
Predpoklady na úspech
Ohlas na koncept Splash, predstavený na autosalóne v Paríži v septembri 2006, bol veľmi priaznivý, a tak projekt dostal zelenú. Zdá sa, že Suzuki Splash bude významným hráčom v segmente mini MPV. Jeho dĺžka 3,72 metra je ideálna na parkovanie, zároveň však poskytuje dostatok priestoru pre päť cestujúcich, batožinu a športový výstroj. Auto sa verejnosti predstaví v septembri na autosalóne vo Frankfurte a debutovať bude s dvoma benziniakmi s výkonmi 65 a 86 koní a s naftiakom 1,3 l common-rail s výkonom 75 koní.