Ôsma generácia tohto modelu si zachováva bezkonkurenčnú priechodnosť terénom, čím sa preslávili aj predchádzajúce generácie. Súčasne však pridáva vyššiu mieru kultivovanosti, pohodlia a ešte lepšie jazdné vlastnosti. Sadayoshi Koyari, hlavný inžinier zodpovedný za model Land Cruiser, vysvetľuje základné myšlienky vývoja novej generácie: "Už viac ako 50 rokov je možné charakter Land Cruisera zhrnúť do slov pevnosť, trvanlivosť a spoľahlivosť. Upustili sme preto od revolučných zmien a stavili na legendárnu dôveryhodnosť, ktorá je pre Land Cruiser typická."
Obor na kolesách
Vozidlo má prepracovanú podvozkovú platformu s rámovou konštrukciou, pričom dĺžka nového modelu sa predĺžila na 4 950 mm pri zachovaní rázvoru 2 850 mm. Výška sa pohybuje medzi 1 865 mm a 1 910 mm v závislosti od druhu odpruženia. Šírka vozidla dosahuje 1 970 mm. Nový model disponuje bohatou výbavou moderných bezpečnostných prvkov, ako sú napríklad novo vyvinutý systém ABS pre rôzne druhy terénu, systém riadenia stability vozidla (VSC), elektronické rozdeľovanie brzdnej sily (EBD) a 14 airbagov.
Silné agregáty
Offroad sa bude dodávať s novým dieselovým motorom 4,5 l D-4D V8 v kombinácii s novou šesťrýchlostnou automatickou prevodovkou. Agregát má krútiaci moment 650 Nm a disponuje výkonom 286 koní. Jeho kombinovaná spotreba je 10,2 litra na sto kilometrov, čo znamená štvorpercentné zlepšenie oproti pôvodnému agregátu 4,2 TD L6, ktorý nahradil nový motor. Pre priaznivcov benzínu je určený zlepšený zážihový motor 4,7 VVT-i V8 v spojení s päťstupňovou automatickou prevodovkou (445 Nm/288 k). Jeho kombinovaná spotreba je 14,4 l/100 km, čo predstavuje zlepšenie o dvanásť percent. Oba agregáty spĺňajú emisné predpisy Euro IV
StoryEditor
