StoryEditor

Majetkové a mediálne zmeny, ale aj pozastavenie pivnej reklamy poznačili aprílové dni

27.04.2009, 00:00

Z Británie prišli dve správy -- menej zlá hovorí o zatrhnutí pivnej reklamy kvôli etickému zakopnutiu, tá horšia zvestuje, že renomovaný magazín The Ecologist od júna už nikdy nevyjde v printe.

Podľa britskej rady pre reklamu nabáda miestny výrobca piva Wells&Young v najnovšej reklamnej kampani spotrebiteľov piť pivo v takej súvislosti, aby sa odhodlali povedať, čo si v skutočnosti myslia. V kampani sa objavuje slogan: "Take courage, my friend," čo sa dá interpretovať ako: "Dodaj si odvahy, priateľ môj." Práve grafické stvárnenie spustilo lavínu sťažností. Briti poslali rade desiatky podnetov, v ktorých žiadajú kampaň pozastaviť. Rada sa s nimi stotožnila.
Reklama na podporu piva Courage za 2 milióny libier pritom odštartovala len 25. februára. Motívom sa stali výjavy z bežného života, kde hlavnú postavu stvárnil priemerný britský muž vystavený rôznym životným situáciám. Vlnu kritiky však spustil diel -- manželka a jej nové šaty. Podľa sťažovateľov spot nabáda mužov, aby si konzumáciou alkoholických nápojov dodávali odvahu na pravdovravnosť.

TA3 zväčší šport
Televízia TA3 zaradila v piatok do programu novú reláciu Bago. Je zameraná na novinky v corgoňligových mužstvách, ponúkne pohľad na zápasy, rozhovory s trénermi, hráčmi a odborníkmi. Moderátorom sa stal vedúci športovej redakcie TA3 Viktor Blažek a obsahovo ju bude pripravovať tím športovej redakcie: "Relácia zameraná na dianie pred ligovým kolom na televíznom trhu chýba a určite si nájde svojho diváka. Rovnako ju privítajú aj samotní aktéri, lebo dostanú aktuálne informácie o svojich súperoch, a tipujúci, ktorým takisto môže pomôcť. V rámci 15-minútovky budeme predstavovať aj osobnosti ligy či rozhovory s hosťami," povedal šéfredaktor.

PR Point je v rukách Duroňa
Agentúra PR Point zmenila majiteľa. Stopercentným vlastníkom sa stal jej managing partner Jaroslav Duroň, ktorý k svojmu 50-percentnému podielu odkúpil od ostatných spoločníkov zvyšnú polovicu. Prevzatie sa týka aj materskej českej PR agentúry PR Point CZ.
"Využil som opcie dohodnuté pri založení spoločnosti. Pre klientov agentúry sa nič nemení, exekutívne vediem a reprezentujem agentúru po celý čas jej činnosti. Aj naďalej sa zameriame na poskytovanie kvalitných služieb v oblasti public relations s dôrazom na transparentné a otvorené jednanie," komentoval zmenu Duroň.
Agentúra bola založená v roku 2007, v Českej republike pôsobí už od roku 2003. V roku 2008 vstúpil PR Point po boku PR Point CZ do medzinárodnej siete nezávislých PR agentúr Eurocom Worldwide.

Ecologist: z printu na online
Britský magazín The Ecologist, ktorý až doteraz vychádzal v tlačenej podobe, zmení od júna formát. Stane sa z neho už len online projekt.
"Jeden z najrešpektovanejších environmentálnych časopisov na svete sa nikdy nebránil voči zmenám," píše sa v editoriali magazínu. "Od júna sa obsah časopisu sprístupní prostredníctvom internetu. Bude nás môcť čítať viac ľudí než kedykoľvek predtým. Čitateľom prinesieme vyššiu kvalitu v podobe aktualizovaných správ a analýz."
The Ecologist chce novým formátom prispieť k ochrane životného prostredia. Okrem toho plánuje sprístupniť na internete aj svoj štyridsaťročný archív.
"Tri roky po tom, ako sme prvýkrát spustili digitálnu edíciu magazínu, sme sa rozhodli, že budeme pokračovať ako online projekt. Veríme, že naši čitatelia to privítajú pozitívne, keďže ochrana životného prostredia patrí medzi ich najvyššie priority," povedal šéfredaktor Richard Coles.

ICQ a Centrum.sk spolupracujú
Spoločnosť ICQ uzavrela na Slovensku strategické partnerstvo s Centrum.sk. Naša krajina sa tak po Česku stáva ďalším územím, kde spoločnosti Centrum Holdings a ICQ pokračujú v uzatváraní spolupráce. "Strategické partnerstvo s ICQ je v súlade so stratégiou rozvoja našich služieb a mediálnou expanziou na Slovensku," povedal Igor Kalaš, výkonný riaditeľ Centrum Holdings na Slovensku. "ICQ je veľmi silná značka. Sme presvedčení, že práve vďaka popularite a kvalite služby nášho partnera ponúkneme slovenským užívateľom produkt svetovej úrovne pre on-line komunikáciu," dodal.

Prevzatie vydavateľstva Tribune bolo chybou
Chicagský realitný magnát Sam Zell ponúkol v apríli 2007 za prevzatie mediálneho kolosu Tribune viac ako 8,3 miliardy dolárov (6,41 miliardy eur). Po dvoch rokoch Zell priznáva, že stúpil vedľa. "Bol som príliš optimistický, pokiaľ ide o otázku zachovania súčasnej pozície novín." Je totiž presvedčený, že predajný model, na ktorom fungujú súčasné printové médiá, už nevyhovuje. "Čím skôr si to uvedomíme, tým to bude lepšie pre náš všetkých."
Vydavateľstvo Tribune vlastní osem veľkých denníkov, napríklad Chicago Tribune či Los Angeles Times, a televízie. Zell zaťažil vydavateľstvo dlhmi v objeme približne osem miliárd dolárov (takmer 6,2 miliardy eur). Tribune kvôli neschopnosti splácať záväzky požiadal vlani o súdnu ochranu pred veriteľmi.

SITA zarobila
Tržby SITA, Slovenskej tlačovej agentúry, dosiahli v roku 2008 viac ako 2,7 milióna eur (80,8 milióna korún), čo je oproti tržbám v predošlom roku nárast o 16 percent.
Viac ako 132 775 eur putovalo do vnútornej reštrukturalizácie a spustenia nových produktov. SITA vlani naštartovala videospravodajstvo, ktoré využívajú predovšetkým internetové portály a televízie. Pracovala tiež na zmenách portálu webnoviny.sk a tento rok ich postupne uskutočňuje. Tržby z predaja PR produktov a reklamy na portáli za tri mesiace roku 2009 už presiahli celkove príjmy v tejto oblasti za rok 2008.
Konkurenčná štátna agentúra TASR dosiahla v roku 2008 vlastné tržby 1,8 milióna eur. Zo štátneho rozpočtu putovalo na jej podporu 2,3 milióna eur.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
26. apríl 2024 15:17