StoryEditor

Euro už má svoju stránku

20.12.2007, 23:00
Prechod na euro už má svoju oficiálnu internetovú stránku. Odvčera sa na portáli www.euromena.sk sa môžeme dozvedieť širokú škálu informácií súvisiacich s jednotnou európskou menou. Stránka má informačný, vzdelávací a do určitej miery aj zábavný charakter.
Internetovú stránku za šesť týždňov v spolupráci s ministerstvom financií a Národnou bankou Slovenska pripravila a spustila do prevádzky spoločnosť Tempest. Tá zvíťazila v októbri vo verejnej súťaži, pričom spomedzi šiestich záujemcov ponúkla najnižšiu cenu 3,4 milióna korún bez DPH.

"Internetová stránka je významným komunikačným nástrojom, keď takmer polovica slovenských domácností má prístup na internet a až 98 percent firiem," povedal splnomocnenec pre zavedenie eura Igor Barát. Podľa neho má stránka informačný, vzdelávací a do určitej miery aj zábavný charakter. Bude obsahovať súhrn informácií rozdelených do kategórií pre občanov, podnikateľov či širšieho záberu týkajúceho sa Slovenska. Údaje sa bude ministerstvo financií a NBS spravodajsky aktualizovať, takže občania sa dostanú k čerstvým informáciám o eure nielen zo Slovenska.

Kvízy aj pre deti
Na svoje si na eurostránke prídu aj najmladší návštevníci siete. Nájdu si tam rôzne kvízy, súťaže, skladačku puzzle a trojrozmerný šetrič obrazovky. "K dispozícii bude aj zaujímavý animovaný film z produkcie Európskej centrálnej banky, ktorý približuje predovšetkým mladému divákovi veľmi prístupnou a zaujímavou formou problematiku cenovej stability," povedal splnomocnenec. V dostupnej eurokalkulačke si zase budeme môcť prepočítať kurz eura na koruny a späť. Na stránke bude rozobraný aj proces zavedenia eura z časovej, právnej a technickej stránky. Chýbať nebudú ani vyobrazenia eurobankoviek a mincí.
Obsah stránky je prispôsobený tak, aby si ho mohli osvojiť aj slabozrakí či nevidiaci.

Vzdušné a jednoduché
V cene za eurostránku je okrem jej tvorby zahrnutá aj následná 18-mesačná podpora. "Štruktúra informácií je vzdušná a prehľadná, dizajn je pestrý, inšpirovaný farbami eurobankoviek," zhodnotil vizuálnu podstatu stránky marketingový riaditeľ spoločnosti Tempest Rastislav Chudík. Hospodárskymi novinami oslovení odborníci z oblasti webového dizajnu upozornili na jednoduchý dizajn, ktorý má svoje výhody aj nevýhody. "Ikony sú pekné, farebné odlíšenie je výhodou, zvyšuje prehľadnosť. Na stránke je však veľa nevyužitého priestoru. Veci, o ktorých sa dá predpokladať, že o ne budú mať používatelia najväčší záujem, sú až v dolnej časti stránky a novinkám chýba nadpis. Mapa stránky ide cez skript java, čo nie je práve najšťastnejšie riešenie," hodnotí vývojár spoločnosti MM Film Michal Plško. Výhodou je podľa neho formát na publikovanie často aktualizovaného obsahu RSS a takisto verzia pre nevidiacich.
Podobný názor má aj Adrián Šimon, projektový manažér pre dizajn spoločnosti Polar Design. "Dizajnovo je stránka pekná, aj keď je veľmi jednoduchá. Je prehľadná a vhodná aj pre ľudí, ktorí majú menej skúseností s používaním internetu. Aktuálny kurz je však úplne naspodku. Takáto podstatná informácia by mala mať lepšie miesto, napríklad nad kurzovou kalkulačkou. Pozadie v tlačidlách hlavej ponuky nie je funkčné."

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
05. október 2024 05:00