StoryEditor

Návrat k retro štýlu v reklame či nová kampaň Bratislavy poznačili posledné dni.

06.04.2009, 00:00

Retro kampaň Adidasu

Najnovšia kampaň značky Adidas v retro štýle vstupuje do poslednej časti. Tentoraz sa využíva mediatyp internet. Digitálna časť prebieha virtuálne, prostredníctvom hráčskej platformy Xbox live od Microsoftu a videoreklám na internetových portáloch. Doterajšie video bannery boli v rámci poslednej časti kampane obohatené o ďalší rozmer. V reklame si môže divák priamo pozrieť napríklad zábery z nakrúcania a vypočuť si jednotlivých aktérov ako rozprávajú o svojich pocitoch o návrate k retru. Kampaň House Party (Domáca párty) vytvorila reklamná agentúra Sid Lee. Okrem televíznej a printovej časti je jej súčasťou aj vynovená internetová stránka Adidas Originals

Nový športový kanál UPC
Spoločnosť UPC Broadband Slovakia rozšírila od 1. apríla ponuku digitálnej káblovej televízie o ďalší športový program -- SPORT2. Ide o program, ktorého prevažnú časť tvoria priame prenosy futbalových zápasov.

Vysielanie SPORT2 je sesterským programom športového programu SPORT1, ktorý už niekoľko rokov prináša prenosy z najkvalitnejších európskych futbalových ligových a pohárových súťaží.

Bratislava na CNN
Hlavné mesto a Bratislavský samosprávny kraj sa prezentujú novým propagačným spotom, dokumentom, DVD nosičmi, ako aj dizajnom manuálu, bedekrom, fotografiami a bilbordami. Projekt zameraný na možnosti cestovného ruchu je výsledkom spolupráce mesta, kraja a Slovenskej agentúry pre cestovný ruch, ktorá zabezpečila výrobu. "Projekt považujeme za prelomový. Prvýkrát sa nám podarilo zrealizovať takúto rozsiahlu kampaň. Jednoznačne to už prinieslo pozitívne výsledky," informovala generálna riaditeľka SACR Svetlana Gavorová. Náklady na projekt predstavujú 202 490 eur.

Agentúra zabezpečila dizajnový manuál kreatívneho riešenia spoločnej grafickej a audiovizuálnej komunikácie mesta Bratislavy a kraja. Ďalším produktom bola tvorba 30-sekundového propagačného reklamného spotu, ktorý sa v marci vysielal na americkej spravodajskej stanici CNN. Turistický sprievodca o meste a kraji, rovnako ako vytvorená Stratégia e-marketingu, sa budú využívať na propagáciu v zahraničí. Ako motivácia na návštevu by mala slúžiť bilbordová kampaň, bilbordy budú umiestnené na hraničných priechodoch s Rakúskom, Maďarskom, Českom a Poľskom.

Dokičová tvárou Lacoste
Austrálska tenistka s chorvátskym pôvodom a srbskou reprezentačnou minulosťou Jelena Dokičová podpísala zmluvu s francúzskou spoločnosťou Lacoste.

Od tohto výrobcu športovej obuvi a oblečenia by klientka marketingovej značky IMG mala za tri roky dostať v prepočte približne 3 milióny USD, uvádza denník Melbourne Age. Čoskoro 26-ročná niekdajšia štvorka svetového rebríčka WTA Tour zaujala prienikom do štvrťfinále na januárových melbournských grandslamových Australian Open, odvtedy však semifinalistka Wimbledonu 2000 dosiahla na individuálnej scéne len tri víťazstvá, z nich dve v memphiskej kvalifikácii.

YouTube blokuje klipy
Internetový portál YouTube v stredu pre licenčný spor zablokoval niektoré hudobné videoklipy v Nemecku. Ako vo vyhlásení uviedla organizácia GEMA, zastupujúca 60-tisíc nemeckých umelcov, rokovania s YouTube o predĺžení licenčnej zmluvy nateraz skolabovali, naznačila však, že je pripravená rozhovory obnoviť. Nemecká organizácia konštatovala, že zúčastnené strany "sa nedohodli ani na poplatkoch" za zverejňovanie hudobných videoklipov on-line.

Ako GEMA ďalej vyhlásila, v prípade Nemecka "ide o podobný prípad ako vo Veľkej Británii pred dvoma týždňami". Začiatkom marca oznámil YouTube, ktorého vlastníkom je americká spoločnosť Google, zablokovanie niektorých hudobných videoklipov chránených autorským právom v Británii do doriešenia licenčnej dohody so spoločnosťou Performing Rights Society for Music.

Google testuje novú domovskú stránku
V rámci modernizácie vyhľadávania začal internetový gigant Google testovať novú domovskú stránku. "Nahradili sme 'I'm feeling lucky` dvojicou nových tlačidiel, ktoré umožňujú vyhľadávať pomocou Yahoo a Live Serach (pozn. red.: od Microsoftu)," píše sa na oficiálnom blogu internetovej spoločnosti.

Dôvod, prečo chce Google nahradiť I'm feeling lucky inou službou je, že túto funkcia používa veľmi málo ľudí. Navyše to ročne predstavuje pre firmu stratu približne 110 mil. dolárov, keďže sa nezobrazuje reklama. Používateľ je totiž automaticky presmerovaný na prvú relevantnú stránku.

Tlačidlo "I'm feeling lucky", čiže po slovensky "Skúsim šťastie" generuje prvý náhodný odkaz. "Tlačidlo Skúsim šťastie znamená, že používateľ strávi menej času hľadaním stránok a viac času ich prezeraním," píše o službe Google.

Novú domovskú stránku má možnosť v týchto dňoch otestovať vybraný okruh ľudí z USA. Podľa oficiálneho blogu Google tak môžu urobiť používatelia, ktorí sa nachádzajú v King county v štáte Washington alebo ľudia zo Santa Clara v Kalifornii.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
26. apríl 2024 11:45