StoryEditor

Športové a štýlové Ople

18.06.2007, 00:00

Automobilky Adam Opel a Chevrolet, patriace pod ochranné krídla amerického koncernu General Motors, rozšírili svoj výrobný program o modely, ktoré kráčajú v duchu doby. Čo dnes letí? Športová elegancia a takzvaný lifestyle. Inak povedané, ľudia sa so svojimi autami radi pýšia a radi ich ukazujú. Na okruhu Euroring, ktorý leží približne päťdesiat kilometrov južne od Budapešti, sme sa na vlastnej koži presvedčili, že nové autá oboch značiek sú nielen atraktívne, ale aj výkonné. Azda najpôsobivejšie bolo popreháňať po pretekárskom okruhu novú Corsu v najsilnejšej verzii OPC.
Corsa OPC stvorená do zákrut
Je to rýdza esencia dynamického charakteru modelov Corsa novej generácie: dravá agilita, vysoké výkony, perfektné jazdné vlastnosti. Má prepĺňaný zážihový motor s objemom 1,6 litra, ktorý dosahuje výkon neuveriteľných 192 koní. Trojdverový kompakt dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h za približne sedem sekúnd a dosiahne až na 225 km/h. Najvyšší krútiaci moment 230 Nm je možné krátkodobo zvýšiť funkciou "overboost" na vyše 260 Nm, čo sa hodí trebárs pri predbiehaní. Napríklad na piaty prevodový stupeň Corsa OPC zrýchľuje z 80 na 120 km/h len za 6,7 sekundy. Výkon motora sa prenáša na predné kolesá a je sprevodovaný prostredníctvom štandardne montovanej šesťstupňovej prevodovky.
Príjemné je, že aj napriek týmto pozoruhodným výkonom si Corsa OPC zapýta v priemere iba 7,9 l benzínu na 100 km jazdy. S dynamickým charakterom novej Corsy OPC dobre ladí jej športový styling. Na prvý pohľad zaujme strešný spojler, výrazná maska chladiča a dramaticky tvarované predné i zadné nárazníky s mohutnými otvormi na prívod i odvod vzduchu. O zmysle pre efektný detail svedčí napríklad zadný difúzor v tmavej kontrastnej farbe s integrovanou, centrálne umiestenou koncovkou výfuku v tvare obráteného trojuholníka alebo špeciálne tvarované vonkajšie spätné zrkadlá. Corsa OPC dostala náležito upravený podvozok, ktorý zodpovedá vysokým výkonom motora i nekompromisne športovému charakteru vozidla. Na ceste sedí neuveriteľne suverénne, a to aj pri vysokých rýchlostiach.
Captiva aj do terénu
Vzhľad sa vždy hodnotí subjektívne, no v prípade Captivy azda možno vyrieknuť ortieľ, že je krásna, až priam dokonalá. Má vyvážené proporcie, nápadité detaily a pôsobí elegantne, športovo i nadčasovo.
Päťdverová karoséria s dĺžkou 4,6 metra môže mať päť alebo aj sedem sedadiel. Aj v početnejšej verzii je v aute dostatok miesta pre všetkých pasažierov. Autá triedy SUV sa zvyknú označovať za univerzálne vozidlá. V prípade Chevroletu Captiva to platí bez námietok. Batožinový priestor má v základnom usporiadaní objem 465 litrov, strecha odvezie nosič s hmotnosťou sto kilogramov a ťažné zariadenie utiahne brzdený príves naložený povedzme člnom vážiacim dve tony. Cieľ vašej cesty je pritom prakticky ľubovoľný. Captiva vyzbrojená pohonom 4x4 a podvozkom so zvýšenou svetlou výškou si trúfne na diaľničné tempo 200 km/h, ale aj na prudké stúpanie po blatistej horskej ceste. Pod prednou kapotou pracuje úvodom produkcie trojica motorov. Benziniaky 2,4 (136 k), 3,2 (230 k) a turbodiesel 2.0 (140 k). Všetky agregáty majú k dispozícii aj automatickú prevodovku. Najrýchlejší je šesťvalec, zrýchli z pokoja na stovku za 8,8 sekundy. Najúspornejší je pochopiteľne turbodiesel, mimo mesta mu stačí len šesť a pol litra nafty na 100 km.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
20. apríl 2024 14:41