"Najdôležitejšie pri tvorbe webovej stránky je presne zadefinovať zadanie. Dnes existuje veľa internetových nástrojov, ale ľudia všeobecne nevedia, čo majú od internetu chcieť," hovorí riaditeľ internetovej divízie OglivyInteractive Tomáš Jindříšek. Nestačí mať však samotný web, musíte sa postarať o to, aby vás na ňom vaši potenciálni klienti našli. Napokon ide o presvedčivosť. Moderné riadenie práce na internete je v konečnom dôsledku riadenie reputácie vašej značky. Samozrejme, týka sa to nielen firemných značiek, ale aj jednotlivcov. Existujú na to metodiky, ako to koordinovať, ale dôležité je byť predovšetkým otvorený, čestný a opatrný.
V internetovej komunikácii logicky prebiehajú ako na bežiacom páse zmeny. Takmer 80 percent ľudí z istého výskumu podľa Jindříška tvrdí, že im vyhľadávače ukázali značky a mená, ktoré predtým vôbec nepoznali. Šesťdesiat percent oslovených v spomínanom prieskume pre zmenu očakáva, že svoje obľúbené značky a mená nájdu na prvých priečkach. To pre jednotlivca i firmy znamená záväzok. Mať tradične uznávanú značku je stále konkurenčná výhoda, no na druhej strane to neznamená automatické víťazstvo. Malá značka môže tú veľkú na internete veľmi ľahko prekonať. Podľa Jindříška určite nemá význam urobiť si osobnú webovú stránku iba preto, že ju majú všetci na okolí. Všeobecne by internetová prezentácia mala slúžiť ako nástroj na budovanie lojality, akvizície, ziskov, imidžu a dobrého mena. (sov)
StoryEditor
