Európska komisia sa bude finančne podieľať na infokampani o zavedení eura na Slovensku. Vyplýva to z Dohody o partnerstve platnej od 7. decembra tohto roku, ktorú podpísali komisár pre hospodárske a menové záležitosti Joaquín Almunia a minister financií Ján Počiatek. "Európska komisia je pripravená na jednotlivé projekty, ako napríklad kampaň v médiách, konferencie a semináre vrátane aktivít pre citlivé cieľové skupiny a podobne, prispieť sumou až do 50 percent skutočných nákladov," povedal splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát. Celkové náklady na infokampaň, ktorú zabezpečujú ministerstvo financií a Národná banka Slovenska, sú pritom vyčíslené na 180 miliónov korún. V podpísanej dohode sa okrem finančnej podpory zo strany komisie obe strany zaväzujú koordinovať a vzájomne podporovať informačné a komunikačné aktivity o eure a menovej únii s cieľom zvýšiť informovanosť slovenskej verejnosti. "Podpis dohody nijako nepredurčuje jej hodnotenie, či Slovensko splní všetky kritériá na zavedenie eura," dodáva Barát. Komisia pritom v spolupráci s ministerstvom financií uskutoční aj niektoré vlastné komunikačné aktivity, napríklad výstavy, semináre alebo distribúciu publikácií.
Informačná kampaň sa začne podľa rezortu financií začiatkom roka 2008 a jej najintenzívnejšia časť bude v druhej polovici roka s blížiacim sa termínom vstupu Slovenska do eurozóny plánovaného na 1. januára 2009. Kampaň bude pokračovať ešte aj v prvých mesiacoch roka 2009. Cieľom informačnej kampane bude zabezpečiť, aby verejnosť, vrátane špecifických cieľových skupín ako seniori, osamelo žijúci, menšiny, deti a podobne, získala včas, v dostatočnom rozsahu a zrozumiteľnej forme všetky dôležité informácie potrebné na bezproblémový prechod na používanie novej meny.
StoryEditor