StoryEditor

Alpská reklama slovenských stredísk, ale aj návrat Lennona do reklamy poznačili koniec roka

04.01.2009, 23:00

Zimné športové strediská Jasná a Tatranská Lomnica odštartovali novú reklamnú kampaň zameranú na propagáciu lyžovania na Slovensku. Plátajú tým dieru aj v štátnej propagácii.

Tatranské lanové dráhy odštartovali v decembri novú reklamnú kampaň. Jej cieľom je zviditeľniť lyžiarske strediská vo Vysokých a v Nízkych Tatrách a spropagovať novú značku. Doteraz totiž vystupovali pod menom Tatranské lanové dráhy, a. s. "Naše strediská čaká zmena názvu, keďže existujúca značka je pre budúci rozvoj a smerovanie lyžiarskeho rezortu nedostačujúca. Nový názov, ktorý rešpektuje tradíciu a geografický názov, bude pre strediská lepší, a to nielen vo vzťahu k domácej, ale aj zahraničnej klientele," hovorí Katarína Šarafínová, riaditeľka marketingu Tatry Mountain Resorts. "Tatranské lanové dráhy sú už len firmou -- právnickým subjektom, ktorý strediská Vysoké Tatry prevádzkuje," dodáva.
Lyžiarske strediská v Tatrách teda od tohtoročnej zimnej sezóny komunikujú s verejnosťou pod značkami Vysoké Tatry -- Tatranská Lomnica a Vysoké Tatry -- Starý Smokovec. V rámci zmien spustili aj novú internetovú stránku www.vt.sk, ktorá informuje o službách jednotlivých centier, ako aj o okolitých atrakciách.
Reklamný spot, ktorý momentálne dávajú televízia JOJ a TA3, vytvorili in-house Braňo Molnár a Majo Ligda. Kampaň okrem toho prebieha aj v tlači a nechýba ani podpora rozhlasu.
Spoločnosť Tatranské lanové dráhy zatiaľ o nasadení televíznych spotov v zahraničí neuvažuje. "V súčasnosti na to nemáme zdroje," hovorí Šarafínová. Ako východisko z tejto situácie vidí podporu zo strany štátu a Slovenskej agentúry pre rozvoj cestovného ruchu. "SACR sa snaží postupne reagovať na požiadavky profesionálov v cestovnom ruchu a je to na dobrej ceste. Napriek tomu pociťujeme obrovskú medzeru v komunikácii našej krajiny vo vzťahu k zahraničiu. Slovensko nemá skoro žiadny destinačný marketing. To znamená, že často musíme suplovať prácu štátu a najprv v zahraničí vysvetľovať, čo je to Slovensko a kde ho nájdu a až potom sústreďovať ich záujem na naše komerčné aktivity."
TASR v nemčine
Tlačová agentúra Slovenskej republiky začala od 1. januára 2009 vydávať spravodajský servis v ďalšom cudzom jazyku. K informáciám v angličtine pribudli informácie o Slovensku už aj v nemčine.
"V nemeckom jazyku budeme prinášať správy o spoločenských, kultúrnych, hospodárskych, politických a športových udalostiach zo Slovenska," povedal generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník. Agentúra týmto novým produktom začína napĺňať úlohy vo verejnom záujme, vyplývajúce z nového zákona o TASR, ktorým sa bude už verejnoprávna agentúra riadiť od nového roka.
Iracký novinár pred súdom
Iracký novinár Muntazar az-Zajdí, ktorý na amerického prezidenta Georgea W. Busha hodil topánky, sa odvolal voči obvineniu z útoku. Proces, ktorý sa s ním mal začať v stredu minulý týždeň, preto odložili. Televízny reportér je obvinený z útoku na zahraničnú hlavu štátu, za čo mu hrozí až 15-ročné väzenie. Muž hodil na Busha počas tlačovej konferencie v Bagdade obe svoje topánky, pričom ho nazval psom. Obhajoba žiada, aby sa obvinenie znížilo na urážku hlavy cudzieho štátu, za čo hrozí maximálne dvojročný trest. Podľa obhajcu hádzanie topánok nemohlo vystaviť Busha skutočnému nebezpečenstvu. "V Európe ako potupu hádžu vajcia a zhnité paradajky. V Iraku je symbolom neúcty hádzanie topánok," povedal právnik novinára. Hovorca irackej vyššej súdnej rady uviedol, že Zajdího odvolanie preskúmajú. Nedávny incident urobil zo Zajdího v Iraku, aj na Blízkom východe, hrdinu. Verejné sympatie pre vrhača topánok môžu viesť k želaniu premiéra Núrího al-Malíkího, aby Zajdí nedostal vysoký trest, keďže krajinu čakajú v januári provinčné voľby. Proces bude v pozornosti aj kvôli správam o údajnom zlom zaobchádzaní s novinárom po zadržaní. Obhajca tvrdí, že jeho klienta po incidente dobili.

John Lennon v reklame
Britský hudobník John Lennon sa 28 rokov po smrti objavil v televíznej reklame. Vďaka digitálnej technológii presviedča bývalý líder skupiny Beatles ľudí v USA, aby podporili projekt One Laptop per Child (Jeden laptop pre každé dieťa). Cieľom je, aby deti z najchudobnejších krajín dostali prenosný počítač XO. "Predstavte si, že každé dieťa má prístup k vzdelaniu bez ohľadu na to, kde na svete sa nachádza. Mali by šancu učiť sa, snívať, dosiahnuť všetko, čo chcú," prihovára sa hlas legendárneho hudobníka. "Môžete dať dieťaťu laptop a viac, ako si viete predstaviť, môžete zmeniť svet," dodal. Organizácia One Laptop per Child vznikla v roku 2005. Nadväzuje na projekt Massachusettského technologického inštitútu (Massachusetts Institute of Technology, MIT). Minulý rok začali s výrobou prvých prenosných počítačov.

České vydavateľstvo prepúšťa
České vydavateľstvo Mediacop, pod ktorým vychádza napríklad časopis Týden alebo Instinkt, prepustí desať percent zamestnancov, približne 20 ľudí. "Bohužiaľ, súvisí to s tým, že firmy obmedzujú svoje marketingové rozpočty a médiá sú prvé, ktoré na krízu doplácajú," povedal šéfredaktor týždenníka Týden Dalibor Balšínek. On-line denník Aktuálně.cz podľa neoficiálnych informácií znížil počet svojich zamestnancov na polovicu, s redakciou sa museli rozlúčiť najmä externisti, uviedla televízia. Konkrétny počet odchádzajúcich pracovníkov zatiaľ nie je známy. Aj česká spravodajská televízia Z1 sa chystá znižovať počet ľudí v spravodajstve, aj keď nie kvôli finančnej kríze. Z nej museli podľa Českej televízie odísť desiatky ľudí. "Nemá to súvis s finančnou krízou, má to súvis s vývojom televízie Z1," povedal šéfredaktor spravodajstva Z1 Hanuš Hanzlík. Dodal, že ako každá televízia, aj Z1 mení svoju programovú schému a podľa toho sa upravujú aj počty ľudí. Vydavateľ časopisov Týden a Instinkt, spoločnosť Mediacop podnikateľa Sebastiana Pawlowského, vlani hospodárila so stratou 3,1 milióna českých korún. Naopak, v roku 2006 dosiahla firma zisk 40 miliónov českých korún. V porovnaní s rokmi 2002 až 2007 to bol jediný rok, keď bol Mediacop v zisku.
Nitrianske médiá pod kontrolou
Masmédiá, ktoré má pod palcom mesto Nitra, bude po novom kontrolovať Mestská mediálna rada. Jej vytvorenie schválili miestni poslanci. Rada bude stálym orgánom mestského zastupiteľstva a primátora. Bude definovať a kontrolovať tematické a koncepčné zameranie mestských médií, ako aj realizáciu mediálnej politiky mesta. "Hlavným cieľom je prehĺbiť demokraciu, informovať obyvateľov čo najviac o činnosti orgánov mesta, určiť koncepciu a stratégiu médií, zabezpečiť ich jasné financovanie a kontrolu," uviedol viceprimátor František Baláž. Magistrát vydáva kultúrno-spoločenský mesačník Nitra, ktorý vychádza už 33 rokov, momentálne v náklade 1 700 kusov, webové informačné portály mesta, televízny infokanál a mestské noviny prezentované formou inzercie v Nitrianskom Echu v náklade 40-tisíc kusov. Mediálna rada bude mať sedem členov z radov poslancov z celého politického spektra.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
23. apríl 2024 20:12