StoryEditor

Google potešil minulý týždeň nielen českých priaznivcov YouTube, ale aj zadávateľov inzercie, ktorým ponúkol nové možnosti

13.10.2008, 00:00

S ambíciou vyžmýkať ešte viac peňazí z reklamy než doteraz prichádza internetový koncern Google s novým riešením pre YouTube.

Zdá sa, že inzertné formáty na YouTube už nestačia plniť požiadavky trhu ani finančné plány internetového gigantu Google. Aj z týchto dôvodov počet reklamných formátov a modelov neustále rastie, osobitne v prípade videoportálu YouTube. Internetový koncern sa už dlhší čas usiluje premeniť YouTube na "dojnú kravu". V úvode minulého týždňa preto predstavil model, ktorý má príjmy z inzercie zvýšiť. Ide o reklamu priamo vo videu, predovšetkým v hudobných klipoch. V nich by sa mali už čoskoro objaviť rýchle odkazy, ktoré nasmerujú používateľov na webovú stránku internetových obchodov iTunes alebo Amazon. Nová technológia nájde uplatnenie zatiaľ len vo vybraných videách, ktoré patria hudobným vydavateľstvám EMI a Universal Music Group. Limity inzercie sa však už čoskoro rozšíria napríklad o nákupy lístkov na koncerty. Okrem nového reklamného formátu sa inžinieri Google pohrali i so samotným videoprehrávačom YouTube. Štandardný pohľad a full-screen najnovšie doplnil aj tzv. Theater View, čiže divadelný pohľad. Táto funkcia je zatiaľ dostupná pre videá, ktoré presahujú určitú bližšie nedefinovanú dĺžku.

YouTube je oddnes v češtine
Česká pobočka internetovej spoločnosti Google spustila najväčší internetový videoportál YouTube v českom jazyku na českej doméne www.youtube.cz. Vďaka lokalizovanému používateľskému prostrediu si sľubuje rýchlejšie a presnejšie vyhľadávanie, zjednodušenie ovládania, lepšie hodnotenie a komentovanie, ale aj uľahčenie nahrávania videa na server. Lokálny YouTube v súčasnosti funguje už 22 krajinách. Česká verzia je v poradí desiatou lokálnou v Európe. Česi ju sprevádzkovali ako 25. službu Google v českom jazyku. Už pred uvedením českej verzie patrili stránky YouTube na českom internete k najobľúbenejším. Podľa štatistík navštívilo videoportál aspoň raz mesačne 62 percent českých internetových používateľov a každý desiaty chodí na YouTube denne.

Cena pre vaculíkovcov
Reklamná agentúra Vaculik Advertising si pripísala na konto ďalší úspech. V lotyšskej Rige získala ako jediná agentúra zo Slovenska nomináciu, a tú premenila na striebro. Ocenenie dostala v kategórii A-4 (Tourism, entertainment, culture) za televízny spot Ešte sa len učíme pre VŠMU / Projekt Istropolitana. V uvedenej kategórii to bolo zároveň najvyššie udelené ocenenie. Pre agentúru je to v poradí tretí úspešný ročník na tomto festivale. Spot v produkcii Hitchhiker Films režíroval Roman Valent, za kamerou bol Juraj Chlpík.

Pizza Hut sa mení
Sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia Pizza Hut zmení svoje súčasné meno na Pasta Hut. Fastfoodový koncern tým reaguje na podnet zákazníkov, ktorí by privítali širšiu ponuku cestovín na jedálnom lístku. Za zmenu názvu zaplatí "pizza-gigant" 100 miliónov libier (3,95 miliardy korún). Pod novým menom bude spočiatku podnikať len deväť reštaurácií z celkových 700. Za rebrandingom značky stojí reklamná agentúra Abbott Mead Vickers BBDO. Kampaň prebehne už v najbližších dňoch v televízii a tlači.
Viacerí čitatelia a marketingoví špecialisti však začali Pizza Hut podozrievať, že informácia je len marketingové riešenie v podobe PR správy. Takáto technika sa zvyčajne označuje za tzv. buzz-marketing, riešenie, ktoré využíva virálny alebo vírusový koncept. Cieľom je rozšíriť posolstvo známym, priateľom, rodinným členom. V podstate ide o "informačný vírus", ktorý dokáže za relatívne krátky čas odovzdať reklamné posolstvo veľkej mase. O tom, že ide pravdepodobne o dobre premyslené, zosnované a naplánované PR, nepriamo svedčí aj internetová stránka http://pastahut.co.uk. Nachádza sa na nej anketa, v ktorej sa autori portálu pýtajú, či majú zmeniť meno. Vyše 80 percent respondentov sa vyjadrilo, že zo menou nesúhlasí. Len 20 percent prijalo zmenu pozitívne.

MasterCard v štýle Second Life
Spoločnosť MasterCard odštartovala kampaň, ktorej cieľom je atraktívnou a zábavnou formou vzdelávať verejnosť v oblasti bežného používania financií. Internetová stránka www.kreditky.sk v štýle Second Life umožňuje návštevníkom riešiť vo virtuálnom svete každodenné platobné situácie a porovnávať rozdiely medzi použitím hotovosti a kreditky. Na stránke sa návštevník stáva hneď po príchode postavou vo virtuálnom svete a prežíva nákupné situácie. Každý si sám určuje, ako si jeho komiksový dvojník poradí s nákupom cez internet, nečakanými výdavkami za pokazenú práčku alebo so stratou peňaženky. Na záver platobnej situácie sa zobrazí prehľadný výpis z účtu, aby bolo možné sledovať výšku výdavkov a rozdiely v jednotlivých spôsoboch platby. "Kreditné karty sa ponúkajú masovo všetkým príjmovým skupinám. Rastie atraktivita tohto produktu, lebo ich vydavateľské banky spájajú s dodatočnými službami a benefitmi," uviedol Ján Čarný. "Pravdou však je, že množstvo ľudí si výhody kariet stále neuvedomuje a nemá o nich dostatok informácií."

Škoda Superb II má reklamu
Britská agentúra Fallon pripravila pre značku Škoda novú reklamnú kampaň. Automobilka v nej postupne odhaľuje detaily druhej generácie modelu Superb. Týka sa to predovšetkým systému otvárania zadných dvier, veľkého priestoru na pohodlné usadenie, ako aj predných svetlometov. Klasický printový layout dopĺňa text, ktorý približuje pozadie konkrétnej inovácie. Kampaň sa zatiaľ objaví len v Británii, no prispôsobia ju pravdepodobne aj pre ostatné trhy Európy.


Rádio Kenvelo už vysiela
Značka Kenvelo v spolupráci s mediálnou spoločnosťou Limemedia odštartovali vysielanie nového in-store rádia K-Radio. Jeho vysielanie môžu počuť zákazníci v každej predajni tejto značky. Vysielanie K-Radia je dostupné aj cez internet na stránke www.abradio.cz. Headlinom nového projektu je The Rhytm of Fashion -- Rytmus módy. Rádio vysiela v troch rôznych kvalitách -- 32 kpbs, 64, kpbs a 128 kpbs. K-Radio je moderné hitové rádio, ktoré vysiela prevažne popovú hudbu vo všetkých obchodoch Kenvelo v Rumunsku, Maďarsku, Česku a na Slovensku. Hudobnú stanicu si denne vypočuje alebo naladí približne 125-tisíc poslucháčov. Nové médium ponúka rovnako ako komerčné rozhlasové stanice priestor na reklamu v podobe krátkych inzertných spotov.
Tomáš Tokarčík
Zdroj:
CNET, The New York Times, ČTK, sita, MasterCard (Ogilvy), ABmedia Marketing & Media, Vaculik Advertising

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
24. jún 2024 12:41