StoryEditor

Týždeň v marketingu. Tesco zmení názvy, Britom prekáža reklama so sexom

22.02.2009, 23:00

Hypotekárna kríza očami fotografa, nové pravidlá Facebooku, ale aj odchod významného sponzora tenisového turnaja ATP poznačili atmosféru posledných dní.

Facebook ustúpil. Zrušil nové pravidlá
Najväčšia komunitná sieť na svete Facebook musela po nátlaku používateľov zrušiť novoprijaté pravidlá. Tie zabezpečovali portálu výhradné vlastníctvo všetkých materiálov vrátane fotografií a videí.

Podľa pravidiel, ktoré zaviedol Facebook 4. februára 2009, môže portál uchovávať údaje o používateľoch aj po tom, čo oficiálne požiadajú o zrušenie účtu.

Nové podmienky boli prijaté kvôli zachovaniu integrity najväčšej sociálnej siete na internete -- tak to aspoň tvrdí zakladateľ a šéf portálu Zuckerberger.

Tesco premenuje obchodný dom v Bratislave na My

Spoločnosť Tesco Stores plánuje zrekonštruovať svoje obchodné domy na Slovensku a v Českej republike, ktoré majú v budúcnosti fungovať pod jednotnou značkou My.

Zmeny sa najprv prejavia v Českej republike, konkrétne v Liberci, kde bude otvorený prvý obchodný dom "" už 26. februára. Podľa novej koncepcie sa tento rok premenia obchodné domy Tesco aj v Bratislave a Prahe.

"Naše nové obchodné domy ponúknu zákazníkom to, čo si podľa prieskumu skutočne prajú. Širší sortiment miestnych aj medzinárodných značiek, svetovú úroveň nákupného prostredia a špičkové služby," povedal minulý týždeň manažér obchodných domov Tesco Chipchase. Česká republika je podľa neho prvou krajine, v ktorej Tesco realizuje nový koncept obchodných domov.

Fotografia roka zachytáva hypotekárnu krízu
Nezisková organizácia World Press Photo ocenila koncom minulého týždňa najlepšie fotografie z oblasti médií za rok 2008. Víťazom sa stal čiernobiela snímka, ktorá dokumentuje hypotekárnu krízu v Spojených štátoch amerických.

Porotcovia 52. ročníka prestížnej fotoreportérskej súťaže Press Photo ocenili vo štvrtok minulý týždeň autorov najlepších fotografií za rok 2008. Absolútnym víťazom sa stal americký fotograf Suau. Prvenstvo získal za čiernobielu fotografiu, na ktorej je zachytený vyzbrojený policajt pri prehliadke vyprázdneného bytu, po tom, čo sa jeho obyvatelia museli vysťahovať pre neschopnosť splácať hypotekárny úver.

"Je to úžasná fotografia. Musíte sa na ňu pozrieť zblízka, aby ste zistili, čo zachytáva. Až následne si uvedomíte, že je na nej presne to, čo sa týka každého z nás," povedal Akinbode Akinbiyi, porotca World Press Photo. Víťazná snímka vznikla v americkom štáte Ohio 26. marca 2008.

Vysielacie práva na olympiádu získal Sportfive
Medzinárodný olympijský výbor (MOV) udelil práva na vysielanie televíznych prenosov zo zimných olympijských hier 2014 a olympijských hier 2016 marketingovej spoločnosti Sportfive. Exkluzívne práva pokrývajú 40 európskych krajín, ale nevzťahujú sa na Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Španielsko, Turecko a Veľkú Britániu. Podmienky zmluvy ani jedna zo strán nezverejnila. Doterajším majiteľom práv na starom kontinente bola Európska vysielacia únia (EBU), rokovania o pokračovaní spolupráce medzi ňou a MOV však minulý rok stroskotali.

Briti zakázali reklamu, ktorá sľubuje "dlhší sex"
Britský regulátor reklamy zakázal najnovšiu kampaň zdravotníckej organizácie The Advanced Medical Institute (AMI). Nepáčia sa mu totiž reklamné plagáty, ktoré propagujú predĺženie sexuálnej aktivity u mužov.

Hoci kampaň zakázala britská rada pre reklamu ešte minulý mesiac, v polovici februára sa objavila jej ďalšia verzia. Tentoraz sa predmetom verejného pohoršenia namiesto bilbordov stali reklamné plagáty s textom: "by ste dlhší sex?"

Na britský regulačný orgán pre reklamu The Advertising Standards Authority (ASA) prišlo 522 sťažností. Prevažná väčšina z nich sa týkala umiestnenia reklám, napríklad v blízkosti škôl, ihrísk a podobne.

argumentuje, že reklamy sú podľa nej v poriadku a využívajú jazyk, ktorý je v súčasnosti typický pre väčšinu ženských magazínov. Podľa šéfa AMI ide o reklamu, ktorá má ľuďom pomôcť, a nie marketingovo zlákať na kúpu zbytočných produktov.

Televízia Stream.cz je ešte stratovejšia
Česká internetová televízia Stream.cz vlani hospodárila so stratou, ktorá bola väčšia ako v roku 2007. Informoval o tom denník E15 s odvolaním sa na riaditeľa a polovičného majiteľa Stream.cz Miloša Petanu. Výšku straty odmietol Petana spresniť.

Ročné príjmy Stream.cz podľa informácií denníka dosahujú niekoľko desiatok miliónov českých korún. Strata bola podľa Petanu uhradená okrem iného zvýšením základného imania zo 44 miliónov na 68 miliónov českých korún na konci minulého roka.

Pôvodný projekt internetovej televízie počítal s alternatívnou zábavou, po vstupe Seznamu v septembri 2007 stavill na "é" projekty.

Stratová prevádzka internetovej televízie neznepokojuje ďalšieho z majiteľov Stream.cz. Video je veľkým ťahúňom českého internetu, konštatuje hovorkyňa Seznamu Rita Gabrielová.

Bauer Media prechádza na úsporný režim
Mediálny koncern Bauer Media, ktorý prostredníctvom dcérskej spoločnosti vydáva tlačené tituly aj na Slovensku, zmrazil rast platov všetkých svojich zamestnancov v Británii. Netýka sa to však bonusov a rôznych provízií, ktoré priamo súvisia s vydavateľskou činnosťou.

Firma verí, že sa jej v rámci reštrikčných opatrení podarí posilniť tri najvýznamnejšie divízie -- rozhlas, tlač a internet.

Začal sa proces s internetový portálom The Pirate Bay

Vo Švédsku odštartoval začiatkom minulého týždňa ostro sledovaný súdny proces so štvoricou spoluzakladateľov populárneho internetového portálu The Pirate Bay (Pirátska zátoka), ktorí boli kvôli nelegálnej distribúcii hudby a filmov obžalovaní z porušovania autorských práv.

Poškodené filmové a hudobné spoločnosti podľa agentúry AP žiadajú finančnú kompenzáciu vo výške 120 miliónov švédskych korún (viac ako 11 mil. eur).

Stránky umožňujú zdarma zdieľať fotografie, seriály, hudbu a počítačové programy. Diela chránené autorskými právami z nich nie je možné sťahovať priamo, ale ponúkajú k nim používateľom prístup. Ich služby využíva viac ako 22 miliónov ľudí z celého sveta.

STV zaplatila na pokutách v minulom roku 14-tisíc eur
Slovenská televízia zaplatila na pokutách za porušenie zákona v minulom roku približne 430 000 korún, čo je viac ako 14-tisíc eur. V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi však ide o pozitívny výsledok.

Manažmentu Slovenskej televízie pod vedením generálneho riaditeľa Štefana Nižňanského sa počas uplynulého roka podarilo znížiť počet správnych konaní a z toho vyplývajúcich sankcií, ktoré udeľuje Rada pre vysielanie a retransmisiu.

Slovenskej televízii v roku 2008 udelila rada celkovo 12 sankcií za porušenie zákona o vysielaní a retransmisii. V piatich prípadoch rada rozhodla o uložení finančnej sankcie -- pokuty, v siedmich prípadoch uložila sankciu za porušenie zákona.

TASR stále nemá zástupcu v správnej rade

Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) zatiaľ nemá svojho zástupcu v správnej rade. Podľa zákona ho musí zvoliť do konca februára.

"Voľba je naplánovaná na 27. februára," povedala riaditeľka komunikácie agentúry Anna Ghannamová. Správna rada má mať päť členov, štyroch zvolil parlament 11. februára. Sú nimi radca stratégie generálneho riaditeľa spoločnosti Towercom, a. s., Peter Alakša (oblasť informačných technológií), vedúci Katedry žurnalistiky Filozofickej fakulty UK v Bratislave Ján Sand (oblasť žurnalistiky), prezident spoločnosti Deloitte Audit Vladimír Masár (oblasť ekonómie) a advokát Boris Chovanec.

TASR sa od 1. januára zmenila zo štátom dotovanej tlačovej agentúry (príspevkovej organizácie) na verejnoprávnu. Správna rada bude popri generálnom riaditeľovi jej vrcholným orgánom.

Slováci kupujú menej denníkov a viac magazínov

Slováci na konci minulého roka menej kupovali dennú tlač a viac čítali týždenníky a magazíny. Vyplýva to z údajov Kancelárie pre overovanie nákladov tlače ABC SR, podľa ktorej predaj najčítanejšieho denníka Nový Čas oproti novembru klesol o viac ako tisícku na 161 170 kusov.

Naopak, výrazný nárast predaja (o vyše 15 000 výtlačkov na 166 388 kusov) zaznamenal spoločensko-politický týždenník Plus 7 dní.

Pokles zaznamenali všetky denníky, z toho najväčší Plus jeden deň, ktorý si však s 63 618 predanými výtlačkami udržal druhé miesto. Nasledovali mienkotvorné denníky SME (63 318 kusov) a Pravda (58 083 predaných kusov) a Hospodárske noviny (18 329). Oproti záveru roka 2007 si však novší denník Plus jeden deň výrazne polepšil, naopak titulov SME a Pravda sa predalo o tisícky kusov menej.

Najčítanejším týždenníkom zostal Nový Čas pre ženy, ktorý si kúpilo až štvrť milióna Slovákov. Nasledoval Plus 7 dní, Báječná žena a Eurotelevízia, ktorou sa tiež Slováci pred sviatkami zásobili viac ako zvyčajne. Pred Vianocami stúpol o tisícky kusov aj predaj tematických mesačníkov ako Emma, Nový Čas krížovky, Nový Čas Bývanie, Dobré jedlo.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
24. apríl 2024 09:54