StoryEditor

Anketa: Predlžujú vám obchodní partneri lehoty splatnosti?

03.06.2009, 00:00

Vladimír Tomko, generálny riaditeľ, VUKI: S našimi obchodnými partnermi o splatností faktúr úzko komunikujeme, z čoho pramení aj zdravá štruktúra našich pohľadávok. V niekoľkých výnimkách sa situácia zhoršila a museli sme aj načas zastaviť dodávky, celkovo však musím našim zákazníkom poďakovať za pretrvávajúcu platobnú disciplínu a férový prístup.

Peter Mezovský, vedúci veľkoobchodu, Zlatokov: V komodite našej spoločnosti -- zlaté šperky typu Au 585/000 -- je to už dlhé roky bežná prax, lebo konkurencia je pri tejto komodite naozaj veľká. Samozrejme, všetko má svoje hranice. Pristúpili sme k tomu, že poskytneme zákazníkovi dohodnutú zľavu len vtedy, ak zaplatí v lehote splatnosti. Dosť sa nám to osvedčilo.

Miloslav Pisár, riaditeľ, Agrokomplex -- Výstavníctvo Nitra: Dosiaľ sme v platobnej disciplíne nezaznamenali výrazný odklon od minulých rokov. Samozrejme, prijali sme opatrenia, aby sme minimalizovali pohľadávky.

Ladislav Csukás, riaditeľ, Mall.sk: Ako maloobchodný predajca sme na druhom konci reťazca. Vďaka stabilnej platobnej disciplíne a kvalitným procesom v našej spoločnosti riešime tento problém voči dodávateľom len vo výnimočných prípadoch. Doteraz sme sa vždy stretli s porozumením obchodných partnerov, ktorí boli ochotní prípadné predĺženie termínu splatnosti akceptovať, alebo ho navrhli sami ako jedno z možných riešení.

Ľubomír Kmotorka, riaditeľ, Agrona: Samozrejme, že sa s tým stretávam, ale to platilo aj v minulých rokoch bez krízy. Skôr závisí od firmy, ako má zvládnuté finančné toky a pozíciu na trhu. Všeobecne v našom segmente záhradníckych potrieb sa situácia v platení zlepšila, zvlášť tento rok.

Viliam Matušek, marketingový riaditeľ, Baliarne obchodu Poprad: Začali sme sa stretávať so zhoršenou platobnou disciplínou našich partnerov. Na niekoľko týždňov sme prerušili dodávku tovaru a prejednávali sme s odberateľmi podmienky budúcej spolupráce. Museli sme poistiť vybrané obchody, aby sme predišli prípadným problémom. Tieto opatrenia boli finančne náročné. Situácia sa medzičasom zlepšila, zostali sme však viac ostražití. Káva a čaj patrí do segmentu rýchloobrátkového tovaru, takže z nášho pohľadu nie je dôvod neplatiť za predaný tovar načas.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
26. apríl 2024 13:10