StoryEditor

Antimarketingový iPhone, ale aj víťazstvo reklám nad čarom vianoc spestrili úvod posledného mesiaca v tomto roku

07.12.2008, 23:00

Revolučný telefón iPhone 3G, ako ho mnohí nazývajú, nepraje súčasným trendom v mobilnom marketingu. Inovatívne riešenia, ktoré posúvajú hranice reklamy o čosi ďalej totiž pri tomto telefóne akosi nefungujú.

Dnes je súčasťou takmer každého mobilného telefónu tzv. bluetooth, technológia, ktorá dokáže nadviazať spojenie medzi viacerými účastníkmi bezdrôtovou sieťou. Bluetooth, ktorý mal pôvodne slúžiť na úplne iné účely, začali v poslednom období využívať i reklamné agentúry. Technológia "modrého zubu" je v porovnaní s ostatnými out-of-home formátmi ľahšie merateľná. Z pohľadu marketingu ide o efektívny nástroj, ktorým je možné odsledovať napríklad počet ľudí so zapnutým bluetooth, počet telefónov, ktoré prijali reklamu a počet telefónov, ktoré reklamu prijať odmietli. To platí za predpokladu, že používateľ má aktivovaný bluetooth v režime "discoverable". Hoci technológia napreduje míľovými krokmi, spoločnosť Apple spravila v tomto smere krok späť. Revolučný dotykový telefón ju totiž využíva len na prepojenie so zariadením hands-free.
Reklamné kampane využívajúce bluetooth fungujú na princípe vyhľadávania aktívnych telefónov v konkrétnom priestore. Ak narazí Bluetooth Kiosk (vyhľadávač) na majiteľa telefónu s aktívnym bluetooth, vyšle mu reklamnú správu, ktorá môže pozostávať napríklad z textu, videa či fotografie. Takáto kampaň nedávno prebiehala aj v sieti parfumérií Fann. Majitelia mobilov so zapnutým bluetooth získali po prijatí správy od personálu parfumérie darček.
iPhone 3G tak aj naďalej ostáva telefónom, ktorý síce disponuje bluetoothom, no nedokáže ho naplno využiť.

Vianoce bez reklamy?
Minuloročný marketingový pokus televízie JOJ o vysielanie bez reklamy počas Štedrého dňa sa tento rok asi nezopakuje. Reklamné bloky televízie JOJ budú počas nadchádzajúcich Vianoc zrejme patriť komerčným spoločnostiam a ich reklamným spotom. Pre Marketér.sk to potvrdila hovorkyňa televízie JOJ Tatiana Tóthová. JOJ počas minulých Vianoc nevysielala takmer žiadnu reklamu. Jedinou výnimkou boli sponzorované odkazy automobilky Škoda, ktorá celú akciu oficiálne zastrešila.

Vinea s novou agentúrou
Pod komunikáciu značky Vinea sa od budúceho roku podpíše nová reklamná agentúra -- tá, ktorá priniesla nový, otvorený a zároveň odvážny pohľad na komunikáciu tejto tradičnej značky. Tým oslovila aj manažérov značky Vinea. Na uzavretom tendri sa zúčastnilo niekoľko agentúr zo Slovenska i Česka. Do druhého kola postúpili dve a definitívne "áno" Vinea povedala agentúre Wiktor Leo Burnett.

Madonna tvárou Louis Vuitton
Jedna z najúspešnejších sólových speváčok všetkých čias Madonna sa stane novou tvárou luxusnej francúzskej značky Louis Vuitton. O Madonne sa špekulovalo už dlhšie. Pochybnostiam urobili koniec až zverejnené fotografie, na ktorých je speváčka zachytená s taškou uvedenej značky. V reklame sedí v zadymenom bistre a má ju položenú na stole. Na druhej fotografii sa zas upriamene díva do objektívu a pózuje so vztýčenou nohou. Obe reklamy majú nádych zelenohnedých odtieňov a už tradične má fotografovaný objekt kamenný výraz. Reklamy nafotil vyhľadávaný fotograf Steven Meisel. Okrem Louis Vuitton spolupracoval aj s prestížnymi značkami, ako sú Versace, Valentino, Dolce & Gabanna či Calvin Klein. Kampaň Louis Vuitton s Madonnou odštartuje vo februári 2009.

Licenčná rada bez šéfky
Dlhoročná šéfka Rady pre vysielanie a retransmisiu Valéria Agócs od polovice januára nebude na čele úradu, ktorý rozhoduje napríklad o licenciách na vysielanie a pokutách za nevhodný program. Minulý týždeň o tom rozhodol parlament, ktorý Agócs opätovne nezvolil za členku rady. Novým predsedom rady sa stane od 14. januára jej doterajší člen Miloš Mistrík. Poslanci nepredĺžili členstvo ani doterajšiemu podpredsedovi Jozefovi Brázdilovi. Novým členom rady sa už po minulotýždňovom hlasovaní stal Karol Haťapka a poslanci podporili aj Pavla Dinku. Z doterajších členov predĺžili pôsobenie Petrovi Škultétymu. Zvyšným zástupcom deväťčlennej rady vyprší šesťročné funkčné obdobie neskôr.

Petícia za TV centrum

Petíciu za zachovanie televízneho centra v Mlynskej doline podpísalo minulý týždeň 81 účastníkov seminára Slovenskej asociácie novinárov. Ministra kultúry Mareka Maďariča vyzývajú, aby upustil od zámeru výstavby nového areálu Slovenskej televízie, Slovenského rozhlasu a TASR pri budove Slovenského národného divadla v Bratislave. Petíciu pre verejnosť, bývalých a súčasných televíznych pracovníkov, hercov a ostatných umelcov spustí asociácia pravdepodobne na internete, nevylučuje ani možnosť získavať podpisy v divadlách. "Plánovaný areál je situovaný v oblasti, kde pri päťsto až tisícročnej zrážkovej vode môže dôjsť k zaplaveniu územia a znefunkčneniu verejnoprávnych inštitúcii, najmä jej archívov," tvrdí Štefan Dlugolinský, predseda SAN. Nové sídlo médií má vzniknúť za 4,455 miliardy korún (147,9 mil. eur) v zóne Pribinova na Landererovej ulici v Bratislave.

IIHF chce očistiť ľad od reklám

Medzinárodná hokejová federácia sa snaží o čo najčistejší ľad počas súťažných zápasov. V európskych ligách je reklama na ľade jednou z najlukratívnejších, klubom z nej plynú finančné prostriedky. V Lige majstrov je však ľadová plocha bez reklám. "Chceme maximálne očistiť ľadovú plochu od mnohých reklám a vyjsť v ústrety najmä fanúšikom. Cieľom je, aby aj televízni diváci videli puk na ľade. Nedávno som bol v Čechách a videl som v jednej z arén na ľade 61 reklám. Puk na ľade niekedy nebolo poriadne vidieť," povedal na stretnutí s ruskými novinármi v Ufe generálny sekretár federácie Horst Lichtner.


Zdroj:
SITA, BrandRepublic, Atlas.sk, Wiktor Leo Burnett, KHL

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
27. apríl 2024 04:19