Dalibor Jakuš, výkonný riaditeľ, Profesia.sk: Zatiaľ takúto skúsenosť nemáme. Nábor zamestnancov je v hlbokom útlme, stále možno pozorovať aj rast počtu uchádzačov o nezamestnanosti. Podobne sledujeme zhoršovanie platobnej disciplíny firiem. Myslíme si, že minimálne do začiatku jesene žiadne zlepšenie očakávať nemožno.
Peter Lang, generálny riaditeľ, Datalock: Predpokladám, že rovnako, ako k nám kríza prichádzala s určitým "fázovým posunom", to bude aj pri jej závere. Na jednej strane cítime, že klienti sa už z prvej fázy prispôsobovania krízovým podmienkam, keď stopli väčšinu projektov, dostali a záujem ožíva. Nevyhlasoval by som to však za signál konca krízy, ale skôr za dôsledok uvedomenia, že ani v kríze sa život nemôže zastaviť a dôležité projekty je nevyhnutné realizovať.
Marek Balon, konateľ, Škoda Auto Slovensko: Vďaka zavedeniu šrotovného v rôznych štátoch nastalo oživenie automobilového trhu, čo má pozitívny vplyv aj na značku Škoda. V tejto chvíli však nie je možné odhadnúť, aká bude dynamika trhu po skončení šrotovného. Preto naďalej pokračujeme v optimalizácii našich procesov a produktov tak, aby sme boli dobre pripravení aj na budúcnosť.
Marián Cápay, finančný riaditeľ, Microsoft Slovensko: Nezaznamenali sme výrazné zmeny, ktoré by niečo menili na trhu v posledných dňoch, či už v objeme obchodov alebo v správaní. Firmy veľmi dôkladne zvažujú svoje investície, správajú sa výrazne opatrnejšie pri realizovaní obchodov a kladú dôraz na pridanú hodnotu každého investovaného eura, rovnako aj investujú výrazne menej. Jednoducho, správajú sa opatrnejšie a rozumne. To isté vnímame aj v bankovom sektore, je opatrnejší ako kedykoľvek predtým.
Ladislav Šimo, ekonomický riaditeľ, Unipharma Prievidza 1. slovenská lekárnická: Ako firma s obratom okolo 350 miliónov eur nepociťujeme zdržanlivosť bánk. Naopak, sú k nám ústretové. Máme skôr iný "problém": banky, ktoré s nami nerobia, nás vyzývajú na rokovania, aby sme sa stali ich zmluvnými partnermi a otvorili si u nich účty.
Ján Tomáš, predseda predstavenstva, NAY: Kríza malobchodníkov na Slovensku bola do určitej miery ovplyvnená dôsledkami globálnej finančnej krízy, ale predovšetkým bola spôsobená silným kurzom eura, ktorý znevýhodňoval domácich obchodníkov voči konkurencii v okolitých štátoch. V tejto oblasti pozorujeme určité zlepšenie, pretože ceny v týchto krajinách rastú a dostávajú sa na úroveň porovanteľnú s cenami na domácom trhu. Čo sa týka nášho vzťahu s bankovými inštitúciami, tie sú naďalej stabilné a nezmenené ako tomu bolo aj v minulosti, pred vypuknutím krízy.
Anton Molnár, hovorca, Slovnaft: Zatiaľ je predčasné hovoriť, či je už najhoršie obdobie krízy prekonané. Samozrejme, budeme radi, ak sa spomínané signály potvrdia. Zatiaľ však podľa našich skúseností pretrváva všeobecná opatrnosť finančných inštitúcií aj firiem.