StoryEditor

Londýn je unavený zo správ o Amy Winehouse

11.08.2008, 00:00

V poslednom čase sa v médiách objavilo množstvo správ o kontroverznej britskej speváčke Amy Winehouse. Podľa agentúry Rainier PR, ktorá nedávno zisťovala obľúbenosť celebrít, je viac ako polovica Londýnčanov unavená z neustáleho príjmu informácií o tejto výstrednej rockovej dive.

Agentúra Rainier PR vykonala minulý mesiac prieskum, podľa ktorého sa 48 percent Londýnčanov vyjadrilo, že informácie o speváčke Amy Winehouse ich nudia. Svetové médiá, medzi nimi aj naše domáce, totiž neustále informujú o každom kroku tejto kontroverznej postavy britského, ale aj svetového šoubiznisu.
Čitatelia sa tak v poslednom období mohli dozvedieť napríklad o tom, že Amy Winehouse chce viac spievať o svojom detstve, že jej manžela chcú presunúť do väzenia mimo Londýna alebo že si nezaspieva v najnovšej "bondovke".
Prieskum odhalil, že správy o Amy Winehouse najviac unavujú čitateľov vo veku od 35 do 49 rokov. Oveľa tolerantnejší sú voči britskej dive mladí Londýnčania vo veku od 13 do 17 rokov.



Metro sa premenuje na Metropol
Dlhodobý spor medzi maďarským vydavateľom bezplatnej tlače Metro a spoločnosťou Metro International DL AG skončil. Najvyšší súd sa postavil na stranu obchodnej siete a denníku nariadil zmeniť súčasné obchodné meno.
Maďarský denník Metro, ktorý je súčasťou švédskeho vydavateľa bezplatnej tlače Metro International, musí zmeniť svoje súčasné meno. Nariadil mu to najvyšší súd, podľa ktorého patrí značka Metro spoločnosti Metro International DL AG. Po novom sa tak denník premenuje na Metropol.
Podľa Petra Hivataliho, riaditeľa bezplatného denníka Metropol, "bolo vydavateľstvo pripravené na takého rozhodnutie najvyššieho súdu". Ako ďalej uviedol "už dlhšie sme uvažovali o zmene názvu, pretože mnohí si náš denník asociovali s metrom (podzemnou železnicou)". Súd tak podľa neho len dopomohol a urýchlil toto rozhodnutie.
Švédske vydavateľstvo Metro International vydáva bezplatné denníky vo viac ako 150 mestách v 21 krajinách sveta. Na týchto trhoch funguje pod rôznymi menami, no najčastejšie pod značkou Metro.

Menší brat iPhone

Americká spoločnosť Apple pripravuje podľa denníka The Daily Mail uvedenie ďalšej generácie telefónov iPhone. Novinka, ktorá ponesie označenie Nano, bude na rozdiel od iPhone 3G menšia, tenšia a bude vybavená jednoduchším ovládaním.
Po tom, čo svetové trhy zachvátil ošiaľ z telefónov iPhone, prichádza ďalšie prekvapenie od spoločnosti Apple. Tento raz plánuje americká spoločnosť podľa denníka The Daily Mail uviesť na trh jednoduchšiu verziu telefónov iPhone. Podľa britskej tlače sa s predajom Nano verzie začne už počas tohtoročných vianočných sviatkov.
Technologická novinka iPhone Nano bude stáť 150 libier, približne 5 740 Sk. Za túto cenu si ju budú môcť kúpiť zákazníci predplatených kariet, tzv. pre-paid, alebo pay-as-you-go programov (obdoba Prima karty, Easy karty či O2 karty).
Analytici podľa denníka predpokladajú, že záujem o Nano verziu telefónov Apple prekoná úspech prvej, ale aj druhej generácie iPhone, ktorá nesie označenie 3G.


Megareklama Guinnessu
Jeden z najznámejších pivovarov na svete Guinness predstavil ďalšiu megalomanskú reklamu zo série kultových spotov. Tento raz sa na 4-pintový pohár Guinness-u premenil mrakodrap.
V najnovšej reklame pivovaru Guinness si zahralo viac ako 900 ľudí. Ich úlohou bolo zapínať a vypínať svetlá tak, aby vytvorili z mrakodrapu najväčší 4-pintový pohár čierneho moku na svete. Rovnako ako v prípade pol miliardovej reklamy Guinnessu aj tento spot pripravila reklamná agentúra BBDO.
Minútový televízny spot, ktorý začína tým, že do budovy mrakodrapu vbehne naraz niekoľko stoviek ľudí, pokračuje vizuálne pôsobivým divadlom, až napokon hra zhasínajúcich svetiel vytvorí najväčší 4-pintový pohár Guinness-u na svete. Spočiatku nekoordinované zhasínanie a zapínanie svetiel účinkujúcimi končí po krátkej chvíli svetelným divadlom na vrchole mrakodrapu, ktoré pripomína pohár práve načapovaného piva.



McCain útočí

Republikánsky kandidát na prezidenta USA John McCain opäť pritvrdil v boji o kreslo najmocnejšieho muža planéty. Podobne ako Obama, aj on bude mať v televízii niekoľko reklamných spotov počas nadchádzajúcich olympijských hier v Pekingu.
Politický súboj demokratov a republikánov v Spojených štátov amerických píše v týchto dňoch svoju históriu. Ešte nikdy predtým totiž konkurenčný súboj dvoch kandidátov na post prezidenta USA nebol natoľko vyhrotený ako teraz. Oba tábory produkujú denne veľké množstvo správ, PR článkov a okrem toho investujú aj nemalé sumy do svojich reklamných rozpočtov.
Pred niekoľkými týždňami oznámil kandidát demokratov Barack Obama, že počas olympijských hier v čínskom Pekingu (8. augusta -- 24. augusta) jeho tábor odvysiela reklamné spoty na amerických televíznych staniciach v hodnote presahujúcej 5 miliónov dolárov. Netrvalo dlho a na jeho marketingové ciele zaútočil kandidát republikánov John McCain.
Rovnako ako demokrati, tak aj republikáni budú mať reklamu v sieti televíznych staníc americkej spoločnosti NBC, ktorá vlastní vysielacie práva na tohtoročné olympijské hry v Pekingu. V čom sa však ich reklamné ambície skutočne líšia, sú ich marketingové rozpočty.

Zmena vedenia Yahoo!

Americký investor Carl Icahn sa minulý týždeň stal oficiálnym členom riadiaceho tímu internetovej spoločnosti Yahoo! Uviedla to agentúra Reuters. Medzi členmi už naopak nie je Robert Kotick, ktorý sa podľa dohody medzi Yahoo! a Icahnem vzdal svojho mandátu v rade.
Na valnom zhromaždení o tom v piatok rozhodli akcionári spoločnosti Yahoo! Vedenie ponúklo miesto Icahnovi ešte pred valným zhromaždením, aby tak predišlo hlasovaniu o odvolaní celej správnej rady. Icahn pohrozil, že do čela firmy dosadí svojich ľudí a začne s radikálnymi zmenami.
Icahn chcel už v minulosti presadiť, aby Yahoo! obnovilo rokovania so spoločnosťou Microsoft. Tá ešte nedávno chcela prevziať internetový podnik, firme Yahoo sa však ponúknutá cena zdala príliš nízka.



IKEA ponúkne služby

Švédsky predajca nábytku a doplnkov IKEA podpísal partnerstvo s mobilným operátorom T-Mobile. Na základe tejto dohody začne nábytkársky koncern ponúkať v rámci vernostného programu telekomunikačné služby pre všetkých svojich zákazníkov.
Podľa portálu MarketingWeek začne obchodný dom IKEA ponúkať telekomunikačné služby pre svojich zákazníkov už začiatkom augusta. Služba bude dostupná pre všetkých členov zákazníckeho klubu vo Veľkej Británii.
Cieľom IKEA je ponúknuť zákazníkom služby mobilnej siete, a to rovnakým spôsobom, akým propaguje vlastné produkty: "v jednoduchosti je krása".
IKEA bude ponúkať zatiaľ len tzv. pas-as-you-go programy, čo je ekvivalent slovenských predplatených kariet Easy, Prima a O2 Karta. V Británii je táto forma využívania telekomunikačných služieb pomerne rozšírená, pretože nevyžaduje od zákazníkov, aby sa zaviazali k využívaniu mobilnej siete na vopred stanovené obdobie (u nás zvyčajne na dva roky). Jedinou podmienkou k získaniu sim karty bude, aby si člen vernostného programu IKEA zakúpil štartovací balík v hodnote 10 libier (asi 385,7 Sk).




Vyhral spor nad Sony

Módny gigant, spoločnosť Louis Vuitton, zvíťazil v spore, v ktorom chceli zabrániť hviezdam, ako sú Britney Spears, raper Da Brat či výherca súťaže American Idol Ruben Studdard, v používaní ich loga.
Majitelia francúzskej značky žalovali spoločnosť Sony BMG Music Entertainment po tom, čo sa ich umelci objavili s monogramom LV na propagačných materiáloch bez práv od Louisa Vuittona. Po piatich rokoch došlo v prípade k mimosúdnemu vyrovnaniu. Podľa denníka New York Daily News zástupcovia Sony BMG sľúbili, že svojich zamestnancov vyškolia v oblasti autorských práv. "Veríme, že podmienky tejto dohody zabezpečia silnú ochranu našej značky po celom svete," uviedla zástupkyňa Louis Vuitton Nathalie Moulle-Berteaux. O ďalších podmienkach dohody však spoločnosť neinformovala.

Tomáš Tokarčík
Zdroj: Rainier PR, Világgazdaság Online, Mobile Entertainment, Guardian, BrandRepublic, MediaWeek, AdAge, ČTK, Guardian, MediaWeek, SITA

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
25. apríl 2024 18:36